FANDOM

Amazona

Amazon Manga Post Timeskip Infobox

Manga - Anime

Amazona Anime Pre Timeskip Infobox

Informació
Nom japonès: アマゾン
Nom anglès: Amazon
Nom català: Amazona
Primera aparició: Capítol 238; Episodi 153[1]
Afiliació:
Ocupació: Guardiana de la Porta del Paradís (abans)[1]; Venedora de tiquets al parc Wago Muland[2]
Sobrenom:
Edat:
Aniversari: 4 d'agost[3]
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Roser Huguet
Per l'illa amb el mateix nom, ves a Amazon Lily

L'Amazona és l'antiga guardiana de la Porta del Paradís que duu a Skypiea. Permetia entrar tothom, paguessin la seva taxa o no, sense informar-los que si no pagaven serien considerats criminals i n'haurien de pagar deu cops la quantitat[1].

Després del salt temporal de dos anys, és la venedora de tiquets per al nou parc d'atraccions d'Skypiea, Wago Muland[2].

AparençaEdita

L'Amazona és una anciana força baixeta amb un rostre molt arrugat, els braços prims i cabells de color porpra clar lligats amb dos monyos. Vesteix amb una túnica rosa. Com tots els habitants d'Skypiea, té dues ales blanques a l'esquena[1].

Dos anys després, l'Amazona duu pintallavis i els cabells, tot i que segueixen lligats amb dos monyos, part d'aquests li cauen[2].

PersonalitatEdita

Sembla ser una dona força despreocupada a qui res no li importa, donat el fet que explica als Pirates del Barret de Palla que no es pas cap guerrera i que, per tant, no té cap intenció de fer-los pagar la taxa d'entrada per la força. A més, tot i que no va dubtar a respondre les preguntes dels Pirates, els va amagar informació crucial sobre la moneda d'Skypiea, l'Èxtol, i les conseqüències de l'impagament[1].

HistòriaEdita

Saga de l'Illa del CelEdita

Arc d'SkypieaEdita

L'Amazona veient la destrucció de l'Illa de l'Àngel

L'Amazona veient la destrucció de l'Illa de l'Àngel.

Quan els Pirates del Barret de Palla arriben a la Porta del Paradís, l'Amazona surt per una porta mentre els fa fotos amb un Dial visual. En un principi, els Pirates la confonen per un àngel, comentant com n'arriba a estar d'arrugada. Aleshores, l'Amazona els explica les regles per entrar a Skypiea i els demana que paguin 1.000.000.000Extol símbol (100.000Berrysymbol) per cap.
Amazona ballant

L'Amazona ballant a la festa després de la derrota de l'Eneru.

Quan els Pirates li diuen que no tenen tants diners, ella els diu que no passa res, que si volen poden entrar[1]. Tot i això, el que no els diu és que es convertirien en criminals si ho feien[4].

Quan els residents de l'Illa de l'Àngel fugen cap a la Mar Blava passant per la Porta del Paradís, l'Amazona els demana que dipositin 2 mil milions d'èxtols en concepte de taxa, però ningú no li fa cas. Un home, però, li aconsella que també fugi, ja que el Skypiea està a punt de desaparèixer, cosa que desconcerta l'anciana[5].

A l'anime, es veu l'Amazona a un petit bot dial preparada per fugir espantada en veure foradada la Mar Blanca pels llamps[6].

Després de la derrota de l'Eneru, l'Amazona balla amb la Nami a la festa[7].

Wago Muland

Wago Muland

Des de les Cobertes del MónEdita

Dos anys després, l'Amazona s'ha convertit en la venedora de tiquets del nou parc d'atraccions d'Skypiea, Wago Muland[2].

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 One Piece Manga i Anime — Vol. 26 Capítol 238 i Episodi 153, l'Amazona debuta deixant passar els Pirates per la Porta del Paradís.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 One Piece Manga — Vol. 65 Capítol 645, mini-història de portada: Des de les Cobertes del Món Vol. 28, es veu l'Amazona després del salt temporal venent les entrades del nou parc d'atraccions.
  3. One Piece Blue Deep: Characters World (pàg. 23).
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 26 Capítol 242 i Episodi 156, en McKinley comunica als Pirates que el fet de no pagar els diners de la taxa d'entrada és un delicte, amb la pena de pagar deu cops la quantitat deguda.
  5. One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítol 286 (pàg. 2) i Episodi 186, l'Amazona veu com tots els habitants de l'Illa de l'Àngel fugen esperitats del país.
  6. One Piece AnimeEpisodi 191, l'Amazona espantada pels llamps que foraden els núvols.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 300 i Episodi 193, l'Amazona celebra la derrota de l'Eneru.

NavegacióEdita

[v · e]
Skypieans
Residents: Gan Fall  •  Pierre  •  Conis  •  Pagaya  •  Su  •  Amazona  •  McKinley  •  Marilyn  •  Moyle  •  Mochi
Vehicles: Waver  •  Bot Dial (El Corb)
Habilitats
Fruites del Diable: Uma Uma no Mi
Armes: Dials
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: On són ara (Part 1)
Localitzacions: Skypiea  •  Jardí Superior  •  Bilka
Altres: Cafè Carbassa  •  Wago Muland