FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 33è Article Destacat.
"Bartolomeo" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Bartolomeo
Manga - Anime

Bartolomeo Anime Infobox

Informació
Nom japonès: バルトロメオ
Nom anglès: Bartolomeo
Nom català: Bartolomeo
Afiliació: Barto Club, Gran Flota del Barret de Palla; la seva pròpia família mafiosa (abans)
Ocupació: Pirata; Capità; Comandant de la segona divisió de la Gran Flota del Barret de Palla; Líder mafiós
Sobrenom: "Bartolomeo el Caníbal" (人食いのバルトロメオ, Hitokui no Barutoromeo?)
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa: 200.000.000 Berrysymbol; 150.000.000 Berrysymbol (abans)
Edat: 24 [1]
Aniversari: 6 d'octubre[1]
Alçada: 220 cm[1]
Doblatge català:
Fruita del Diable
Nom japonès: Bari Bari no Mi
Nom català: Fruita Barrera-Barrera
Significat: Barrera
Tipus: Paramècia
En Bartolomeo (バルトロメオ, Barutoromeo), anomenat "el caníbal", és un membre de la nova generació de Supernoves i el capità del Barto Club. També participa al Coliseu Corrida per guanyar la Mera Mera no Mi.

Aparença Edita

En Bartolomeo és un home prim i musculós. Té els cabells de color verd, semblant al d'un roquer, i no té celles. La seva cara té un aspecte demoníac, amb uns ullals esmolats i una anella daurada al nas. De sota del seu ull dret surten dues línies de color negre, que es corben fins l'orella dreta.

Té un tatuatge de color negre al pit, en forma d'una anella oberta per dalt, ales, i uns ullals llargs a la part inferior. Porta una abric de color morat fosc obert, amb una línia al llarg de cada màniga i plomes al coll i als punys de les mànigues. Porta un cinturó amb un disseny d'anelles, amb una cadena penjant per l'esquerra. A la dreta se li pot veure el mànec d'una arma de tall. Duu uns pantalons a rombes de color marró clar i fosc, i unes botes fosques als peus.

Personalitat Edita

En Bartolomeo pot ser molt vulgar i gandul moltes vegades; per exemple durant el Bloc B de la Batalla Reial, estava ajagut a la vora del ring observant el combat, i fins i tot comença a orinar per la vora del ring de cara als espectadors. La seva actitud i la falta de decència fa que sigui algú molt impopular pels espectadors, que li xiulen constantment.

També és molt provocatiu, ja que a part de provocar dels espectadors, es burla dels seus enemics d'una manera calmada. tot i que normalment manté la calma, s'enfada molt quan el provoquen; quan els espectadors el provoquen, ell els hi llença un moc fent veure que és una bomba. Tampoc li importa el que l'altra gent pensa d'ell, ja que li diu a en Dagma que la seva popularitat amb l'audiència és la menor de les seves preocupacions. Li agrada burlar-se dels seus rivals, ja que fa veure que està espantat quan en Hack l'ataca, per tal de mostrar els poders de la seva fruita del diable.

Tot i així, sembla que es preocupa de la seva tripulació, o almenys de la seva reputació, ja que apallissa brutalment a en Maynard per venjar a en Gambia. Aquesta gran violència és el que l'ha fet famós, ja que va disparar a molts civils innocents, igual que en Kid. Encara que sigui destructiu i violent, es pot contenir quan la situació ho requereix, com quan ha de seguir les normes del Coliseu Corrida. Tot i la seva tranquil·litat, pot mostrar emocions quan està sorprès, com quan s'assabenta de que en Ruffy és pels voltants.

Relacions Edita

Tripulació Edita

Tot i que no s'ha vist una interacció directa amb la seva tripulació, sembla que es preocupa per ells; com que en Maynard havia derrotat a en Gambia, ell va apallissar a en Maynard, demostrant que es preocupa pels seus companys.

Pirates del Barret de Palla Edita

Tot i la seva gran crueltat, té un gran respecte per en Ruffy. Després de veure la supervivència de l'intent de l'execució d'en Ruffy, en Bartolomeo es converteix en un gran fan d'en Ruffy, veient-lo com un heroi, fins al punt d'idolatrar-lo. Segueix les seves gestes fins que, a la Guerra d'en Barbablanca, va voler fer-se pirata. El seu respecte per Ruffy és tan gran que s'enfada i ataca a les persones que es burlen d'en Ruffy, com quan va aixafar a un home contra la paret amb els poders de la seva Fruita del Diable i fins i tot li talla la llengua després de que parli malament d'en Ruffy. En Bartolomeo també es torna molt tímid quan veu a en Ruffy, i es posa molt nerviós i dubta de parlar amb ell.

Al capítol 723, mentre en Zoro està davant del Coliseu Corrida, en Bartolomeo el veu i es posa a plorar de l'emoció, recordant les proeses d'en Zoro a Whiskey Peak i a Enies Lobby.

No es sap si té el mateix respecte envers als altres membres de la tripulació.

Bartolomeo tímid
En Bartolomeo al veure a en Ruffy.
Bartolomeo Zoro
En Bartolomeo al veure a en Zoro.

Enemics Edita

Maynard Edita

En Bartolomeo diu que en Maynard és una porqueria, i ho remarca deixant-lo inconscient i malferit a la sala d'espera. El derrota simplement perquè aquest havia eliminat de la competició a en Gambia, cosa que va enfadar al capità.

Cavendish Edita

En Bartolomeo té en Cavendish en alta estima, ja que és un pirata famós; tot i així, quan sent que en Cavendish diu que vol matar a en Ruffy, li contesta molt enfadat que no li deixarà. Més tard, quan aquest lluita contra en Ruffy en Bartolomeo comença a perdre el respecte cap a ell, però estava massa sorprès al veure en Rufffy com per dir res a part d'insults cap a en Cavendish.

Noble de Doerena Edita

Quan un noble del regne de Doerena insulta a en Ruffy, en Bartolomeo defensa a en Ruffy, i enfadat, el menysprea i li talla la llengua.

Dellinger Edita

En Dellinger l'odia, i desitja venjar-se'n des de que aquest va protegir a en Bellamy, impedint-li completar la feina que en Doflamingo li havia encomanat. Sembla que a en Bartolomeo no li importa, ja que li diu que vagi a complir la seva nova feina, en comptes de perdre el temps lluitant contra algú que no pot derrotar.

Altres Edita

Bellamy Edita

La relaciió entre ells dos ha canviat al llarg de la història; al principi eren enemics al Bloc B del coliseu, i fins i tot sembla que gaudeix al derrotar-lo. Tot i així, quan en Dellinger intenta matar-lo en Bartolomeo va a ajudar-lo i el protegeix amb la seva Fruita del Diable fins fer marxar al noi. Quan en Bellamy li pregunta perquè ho ha fet, i aquest li contesta que, al lluitar en el mateix camp, s'havien convertit en amics, i que sempre que ho necessités donaria la cara per ell.

Dagama Edita

En Dagama critica a en Bartolomeo per la seva actitud infantil, però aquest contesta que no li importa la opinió que tinguí l'audiència d'ell. En Bartolomeo llavors també el critica, dient que en realitat no és una batalla campal si la majoria dels combatents estaven aliats

Hack Edita

Al principi semblava que a en Bartolomeo li fes por en Hack, però en realitat només estava fent comèdia, rient-se d'ell sense estar espantat.

Elizabello II Edita

En Bartolomeo no tenia gens de por del rei, i simplement va ignorar la seva fúria quan aquest estava enfadat.

Com a capità pirata, té poder sota els seus subordinats. És un Supernova reconegut per l'Armada; això vol dir que té més d'una habilitat destacable. També és prou fort per derrotar fàcilment al vicealmirall Manyard, i per guanyar el Bloc B del Coliseu Corrida (tot i que estava ajagut en un racó mentre els altres lluitaven, fins que es va veure obligat a utilitzar els seus poders)

Fruita del Diable Edita

Bari Bari no Mi

En Bartolomeo fent una barrera

En Bartolomeo es va menjar la Bari Bari no Mi, que li permet crear barreres invisibles. Utilitza aquestes barreres tant per defensar-se dels seus enemics com per atacar-los. Les barreres són molt resistents, ja que els atacs de gent poderosa, com en Hack i en Bellamy no van fer-li res, i fins i tot es van fer mal ells mateixos. Aquestes barreres són suficientment poderoses per aturar el King Punch del Rei Elizabello II.

També pot utilitzar les barreres per atacar als seus enemics, com quan utilitza el seu "Cop de Barrera" per esclafar als seus enemics al final de la Batalla Reial o quan esclafa a l'home que es burla d'en Ruffy.

Armes Edita

Duu un petit punyal al costat dret dels pantalons; tot i així, no se l'ha vist utilitzar-lo en combat.

HistòriaEdita

Abans de fer-se pirata Edita

Quan era més jove, era el cap d'una banda al carrer. Fa dos anys, era al poble de Loga quan en Buggy va intentar executar a en Ruffy. Després va veure com e¡un llamp el salvava, i ho va anomenar "un miracle". Llavors, en Bartolomeo va començar a seguir les notícies sobre en Ruffy, i les seves proeses a Alabasta, Enies Lobby i Impel Down. Quan va veure el que havia aconseguit a Marineford, va decidir fer-se a la mar.

Durant el salt temporal Edita

Fa un any, en Bartolomeo va aconseguir una recompensa superior a 100.000.000Berrysymbol, i es va forjar una malla reputació a costa d'atacar civils innocents.

Coliseu Corrida Edita

Mentre parla amb els germans Funk, en Dagma diu que en Bartolomeo participa al Coliseu Corrida. Després de que en Maynard derroti al seu subordinat Gambia, en Bartolomeo apallissa brutalment a en Manyard i va cap al terreny de combat.

Abans de que comenci el Bloc B, es dirigeix a l'arena mentre el comentarista l'anuncia. Al entrar, diu que enviarà a tots els seus rivals a l'infern. Com que no li agrada a l'audiència, llença alguna cosa cap a les grades. Tothom creu que és una bomba i comencen a fugir espantats, però realment és una petita pilota. Després es queixa de que aquest públic li fa fàstic, i en Dagma li diu que això el farà impopular. En Bartolomeo contesta que no li importa gens la opinió d'aquella gent.

Quan el combat comença, diu que allò no és una batalla de tots contra tots, perquè en Dagma, l'Elizabello II, en Tank Lepanto i altres lluitadors s'havien aliat contra en Bellamy; en Dagma li contesta que l'únic que importa és guanyar el premi final. Mentre que tothom lluita, en Bartolomeo es queda ajagut a la vora del ring mirant com tots els altres lluiten.

Hack atacant Bartolomeo

En Hack ataca a en Bartolomeo

Més endavant, comença a orinar per la vora del ring per tal de provocar la multitud. En Hack s'hi acosta enfadat, i l'ataca amb el Karate Home-Peix, però en Bartolomeo el bloqueja (ferint-li la ma) i després el derrota.

Després lluita contra en Bellamy, però, igual que en Hack, en Bellamy es fa mal a ell mateix. Tot i no tenir avantatge, aconsegueix subjectar-li, dient-li que no hauria de subestimar el seu poder. Abans de que pogués tornar-s'hi, el Rei Elizabello II llença el King Punch, que hauria derrotat a tothom que quedés viu a l'arena. Quan en Gatz mira l'arena, diu que no és possible que ningú sobrevisqués a aquest atac, i està a punt de declarar al rei vencedor.

Bartolomeo victoriós

En Bartolomeo al guanyar el Bloc B

Tot i així, quan el fum s'aixeca es veu que en Bartolomeo segueix dret. Després es revela que va menjar la Bari Bari no Mi (que li permet crear barreres), i que n'havia utilitzat una per protegir-se de l'atac del rei. Després derrota al rei amb un atac amb les barreres, cosa que el proclama vencedor del Bloc B.

Mentre els lluitadors ferits són traslladats fora del ring, en Bartolomeo passa pel costat d'en Bellamy i en Ruffy (Lucy), i sent que en Bellamy l'anomena Barret de Palla. Quan entén que en Lucy és en Ruffy, s'emociona

Durant el Bloc C, en Bartolomeo (a la plataforma d'observació) i s'acosta a en Cavendish amb una maleta plena de signes de perill, mentre aquest pren un gran dinar. En Bartolomeo s'adona que en Cavendish es fixa molt en en Lucy . Aquest el felicita per la seva victòria, i li diu que la seva relació amb en Ruffy és cosa seva. En Bartolomeo intenta agafar-n'hi una mica, i mentre que en Cavendish li aparta la ma, diu que en Ruffy és la seva presa. A això, en Bartolomeo li contesta que en Ruffy i ell tenen una connexió molt més profunda, i segueix mirant el combat entre en Ruffy i en Hajrudin.

Després de que en Ruffy derroti a en Chinajo, en Cavendish intenta matar a en Ruffy quan surt de l'arena. En Bartolomeo el defensa, dient que en Cavendish no el matarà i que en Ruffy serà el rei dels pirates.

Mentre en Cavendish intenta matar a en Ruffy, en Bartolomeo es queda lluny, massa emocionat per acostar-se. Un gladiador passa pel seu costat i es burla d'en Ruffy per deixar morir el seu germà; al sentir això, en Bartolomeo l'esclafa contra la paret i li talla la llengua, i li explica perquè admira a en Ruffy. Continua observant a en Ruffy. Segueix mirant com en Ruffy es defensa d'en Cavendish, i quan en Ruffy (fugint d'en Chinaho i en Cavendish) passa pel seu costat, es mostra molt emocionat.

Mentre en Zoro i en Kin'emon són a davant del coliseu, intentant endevinar com entrar-hi, en Bartolomeo els veu. Quan el veu, plora d'alegria per la seva admiració envers a ell. En Zoro s'adona de que és allà, i li demana si pot anar a buscar a en Ruffy; en Bartolomeo li contesta, entre plors, que ho farà a canvi d'un autògraf seu. Troba a en Ruffy quan aquest surt de la sala dels gladiadors, i es queda molt sorprès. Porta a en Ruffy a veure en Kin'emon i en Zoro, i després desapareix.

Dellinger ataca Bartolomeo

En Dellinger intenta atacar-los

Quan en Dellinger està a punt de matar a en Bellamy, en Bartolomeo s'hi fica pel mig i protegeix a en Bellamy amb la seva barrera, causant que en Dellinger s'enfadi. Com que havia sigut cridat per en Diamante, en dellinger marxa enfadat, dient que no deixarà que ells dos deixin Dressrosa amb vida.

Llavors en Bartolomeo ofereix portar a en Bellamy fins la infermeria, però aquest refusa l'oferta, dient que no té raó per viure, mentre li pregunta a en Bartolomeo perquè l'ha ajudat. Aquest li contesta que aquells que han lluitat junts són amics, i que no permetrà que un amic seu mori sense fer-hi res. En Bartolomeo porta a en Bellamy a coll, i troben a en Ruffy, que està buscant una sortida. Com que en Ruffy ha de sortir del Coliseu per tal de salvar a un amic, en Bartolomeo li contesta que guanyarà la fruita per ell. Llavors arriba un home misteriós que diu que en Ruffy no pot aconseguir la Mera Mera, i en Bartolomeo, enfadat, contesta que no pot parlar així de "el germà de l'Ace Puny de Foc i futur rei dels pirates". L'home contesta que tot allò ja ho sap, i empeny a en Bartolomeo. Mentre veu com l'home, que resulta ser en Sabo, parlant amb en Ruffy, s'enfada.

Més tard se'l veu dret al costat d'en Sabo (ara vestit com en Lucy) a la plataforma d'observació del camp de batalla; al final del bloc, es sorprèn de veure a tots els lluitadors poderosos derrotats, i després observa com la Rebecca, la única que es pot posar dreta, és declarada campiona del bloc.

Quan la Rebecca saluda a en Lucy al sortir de l'arena, en Bartolomeo li diu que no es comporti d'una manera tan familiar amb ell, i van junta fina al camp de combat quan comença la final.

Quan els guanyadors dels blocs i en Diamante entren a l'arena, alguns dels participants del Bloc D entren a l'arena enfadats, dient que no era possible que la Rebecca guanyés. Llavors en Bartolomeo veu com en Diamante els expulsa utilitzant la Hira Hira no Mi. Quan aquest acaba d'explicar les normes de la final, la batalla campal comença.

Quan en Burgess ataca a en Lucy, s'adona que la Rebecca s'està amagant darrere seu. Llavors en Lucy destrossa l'armadura d'en Burgess, i es queda impressionat per la seva força. Més tard la Rebecca intenta atacar a en Diamante, i en Lucy diu a en Bartolomeo que la protegeixi.

Grans Batalles Edita

  • En Bartolomeo contra en Maynard (no vist).
  • En Bartolomeo contra els Gladiadors del Bloc B.
  • En Bartolomeo contra en Dellinger.

Referències Edita

  1. 1,0 1,1 1,2 SBS One Piece Manga - SBS Volum 72