FANDOM

Braham
Manga - Anime

Braham

Informació
Nom japonès: ブラハム
Nom anglès: Braham
Nom català: Braham
Primera aparició: Capítol 249; Episodi 163[1]
Afiliació: Guàrdia del Déu[2];
Shandians
Ocupació: Guardià del Déu[2];
Guerrer Shandià (abans)
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
En Braham és un dels guerrers shandians que va participar de forma activa en la lluita contra l'Eneru[1].

AparençaEdita

En Braham és un home molt musculat que sempre porta la cara mig tapada amb un barret que no deixa veure-li el ulls i no permet saber si és calb o té els cabells molt curts. Vesteix amb una faldilla d'herba seca curta sobre una tela de color blau clar que li tapa les cames. Per sobre, hi porta una faixa taronja amb dibuixos vermells en forma de rombe. Tot i que no duu samarreta duu una jaqueta de color verd fosc bastant folrada, tot i que deixa el pit descobert. Duu guants gruixuts de pell. Sempre va descalç[1].

De petit, se'l veia portar el mateix barret que ara, tot i que per sota hi tenia una melena ondulada negra. Sis anys abans, la melena encara era més llarga que de petit. Tan de petit com de més gran, duia un vestit sense mànigues i un gran collaret de perles[3][4].

Després del salt temporal no ha canviat gaire, excepte pel fet que ha canviat la seva roba habitual per un abric llarg de color negre idèntic al dels seus companys de la Guàrdia del Déu. Tot i això, manté el seu característic barret i els guants[2].

GaleriaEdita

Braham sencer
En Braham de cos sencer a l'anime.
Braham flaixbac
En Braham al flaixbac de fa sis anys[4].
Braham petit
En Braham de petit[3].

PersonalitatEdita

En Braham és un guerrer valent i despietat que és capaç de rematar un soldat que s'havia rendit[5]. Confia molt en les seves habilitats, fins al punt de subestimar en Zoro, assegurant que era superior a ell, cosa que el va dur a la derrota[6]. Com la resta de guerrers shandians, respecte i venera profundament en Calgara.

Habilitats i PodersEdita

  • Les pistoles de flaix.
  • Les pistoles de flaix.
  • Les pistoles de flaix.
  • Les pistoles de flaix.

En Braham és un tirador i un pistoler expert, capaç de disparar sense fallar l'objectiu tot i anar a gran velocitat[6].

ArmesEdita

Més informació: Pistola de flaix

Lluita amb unes pistoles que duen incorporat un dial de flaix, amb el qual és capaç d'encegar els enemics per assegurar-se que no esquiven el tret. També domina els seus patins jet fins al punt de fer acrobàcies increïbles que li donen una agilitat i una velocitat que el fan temible en combat[6].

HistòriaEdita

PassatEdita

Com a guerrer shandià que és, va néixer en temps de guerra i, gràcies al Cap dels Shandians, des de ben petit que coneix els motius del conflicte que lliuren contra els skypieans[3].

Sis anys abans de la derrota de l'Eneru, en Gan Fall, encara com a Déu d'Skypiea, va anar a veure els shandians al seu poblat per mirar de fer les paus. Tot i això, tant en Braham com la resta de shandians no el van voler escoltar i van iniciar una baralla que el Cap dels Shandians intentava aturar[4].

Saga de l'Illa del CelEdita

Arc d'SkypieaEdita

Reunió shandians

La reunió dels shandians.

Com un dels guerrers shandians de confiança d'en Wiper, en Braham es troba, juntament amb la Laki, en Genbou i en Kamakiri, en la reunió amb en Wiper per preparar la batalla contra els sacerdots. Allà, adverteix l'Aisa que no entri a la tenda, ja que en Wiper està molt enfadat[1]. Poc després, s'assabenta per l'Aisa que en Gan Fall i en Satori han estat derrotats. Així, posen rumb al Jardí Superior per a enfrontar-se als sacerdots[7]. En la batalla, ell, en Kamakiri i en Genbou s'enfronten a l'Ohm[8]. Com que fereixen en Kamakiri, en Wiper ordena la retirada. Un cop són en un lloc segur, se'l veu reunit amb la resta de shandians mentre en Wiper recrimina a la Laki la ferida d'en Kamakiri[9].

Al dia següent, en Braham és amb la resta de shandians escoltant el discurs d'en Wiper moments abans de tornar al Jardí Superior per a enfrontar-se de nou a l'Exèrcit del Déu Eneru[10]. Arribats al Jardí Superior, en Braham es queda atrapat pels fils d'en Shura com la resta de shandians, però veu com en Wiper derrota en Shura amb el dial de refús. Just després, proposa que se separin perquè sigui més difícil localitzar-los. Així, ell és el primer a anar-se'n[11].

Zoro vs Braham

En Zoro derrota en Braham.

Després que en Zoro derrotés uns quants soldats i shandians, apareix en Braham i dispara a un soldat que suplicava clemència. Just després, ataca en Zoro, que esquiva amb dificultat les bales degut als flaixos de llum que emeten. Així, tots dos s'adonen del potencial ofensiu de l'altre, així que es disculpen mútuament per haver-se infravalorat. Després d'una breu superioritat d'en Braham influïda per les pistoles de flaix i la velocitat i efecte sorpresiu dels dials, en Zoro acaba derrotant un Braham massa confiat en les seves habilitats gràcies al Canó del 36[6].
Braham Genbou Festa

En Braham i en Zoro bevent i celebrant la derrota de l'Eneru.

Acabada la guerra, el shandià torna en sí després que en Zoro el deixés inconscient[12]. Aleshores, es reuneix amb els altres guerrers shandians per tornar a l'ofensiva[13]. Tot i això, el Cap dels shandians decideix que ja no és hora de lluitar i que cal que shandians i skypieans convisquin en pau[14]. Per la nit, se'l veu amb la resta de shandians i skypieans celebrant la derrota de l'Eneru. En concret, se'l veu al costat d'en Zoro rient i bevent[15]. Al dia següent, ajuda a rescatar la Campana d'Or als shandians i poc després se'l veu entre la multitud de shandians que escolten la conversa de la Nico Robin i el Cap dels shandians[16]. Mentre els shandians i els skypieans demanen a en Gan Fall que torni a ser el Déu d'Skypiea, en Braham, en Kamakiri, en Genbou i en Wiper són davant l'estàtua gegant del guerrer Calgara explicant-li que la guerra s'ha acabat i que per fi han recuperat la seva terra[17].

On són ara: els habitants d'SkypieaEdita

Portada C425

Els shandians restauren el bosc del Jardí Superior després de la guerra.

Després de la derrota de l'Eneru, els skypieans i shandians han decidit posar fi a la guerra centenària que els separava i començar a conviure junts. En Braham i la resta de guerrers shandians restauren el bosc que s'ha fet malbé per la guerra[18].

Des de les cobertes del mónEdita

Guàrdia del Déu

Dos anys després, els guerrers shandians s'han convertit en guardians del Déu.

Dos anys després, en Braham s'ha convertit en un dels Guardians del Déu, sota el comandament d'en Wiper, juntament amb en Genbou i en Kamakiri[2].

Batalles importantsEdita

  • En Braham i altres shandians contra l'Ohm[8].
  • En Braham i la resta de shandians contra en Shura[11].
  • En Braham contra en Zoro[6].

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 249 i Episodi 163, en Braham debuta a la reunió que fan els guerrers shandians de confiança d'en Wiper per preparar la batalla contra l'exèrcit de l'Eneru.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 One Piece Manga — Vol. 66 Capítol 648, mini-història de portada: Des de les Cobertes del Món Vol. 31, es veuen els guerrers shandians després del salt temporal convertits en Guardians del Déu.
  3. 3,0 3,1 3,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 275 i Episodi 181, el Cap dels Shandians explica la història del seu poble als petits Braham, Kamakiri, Laki, Wiper i Genbou.
  4. 4,0 4,1 4,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 256 i Episodi 168, en Gan Fall prova de convèncer els shandians d'aturar la guerra.
  5. One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 258 i Episodi 170, en Braham dispara a sang freda un soldat celestial que demanava clemència.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítols 258259 i Episodi 170, en Braham contra en Zoro.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 251 i Episodi 164.
  8. 8,0 8,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 252 i Episodi 165.
  11. 11,0 11,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítols 256257 i Episodi 169.
  12. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 300 (pàg. 3) i Episodi 193.
  18. One Piece Manga — Vol. 44 Capítol 425, portada: On són ara, es veuen els guerrers shandians un temps després que els Pirates hagin marxat de l'illa.

NavegacióEdita

[v · e]
Shandians
Antics shandians: Calgara  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Nola  •  Déu Kashi  •  Pantri
Actuals shandians: Wiper  •  Laki  •  Kamakiri  •  Braham  •  Genbou  •  Aisa  •  Cap dels Shandians  •  Isa  •  Yotsubane  •  Mayushika  •  Warashi
Habilitats
Armes: Waver  •  Dials  •  Bazuca de flames  •  Pistola de flaix  •  Espasa de flames
Altres: Mantra
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: On són ara (Part 1)
Localitzacions: Jaya  •  Shandra  •  Skypiea  •  Jardí Superior
Altres: Febre dels arbres  •  Campana d'Or