FANDOM

Campana Ox
Manga - Anime

Campana Ox

Informació
Nom japonès: オックス・ベル
Nom anglès: Ox Bell
Nom català: Capamana Ox
Afiliació: Marina
Ocupació:
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
La Campana Ox (オックス・ベル, Okkusu Beru) és una campana sagrada que es troba a la plaça de Marineford. Originalment es trobava al vaixell de guerra de l'Ox Lloyd (オックス・ロイズ号, Okkusu Roizu-gō).

Tradició Edita

Tradicionalment, la campana es fa sonar setze vegades per cap d'any, vuit vegades per acomiadar l'any vell i vuit vegades més per celebrar l'arribada del nou any. Si per contra, la campana només es fa sonar dos cops, vol dir que hi ha algun desastre o emergència.

Història Edita

En Ruffy assalta per segona vegada Marineford, però aquesta vegades per fer sonar la Campana Ox. La va fer sonar setze vegades com diu la tradició, i en Brandnew ho va interpretar com una declaració de guerra, i en Killer dels Pirates d'en Kid va interpretar que amb els tocs de campana volia donar entendre que donava fi a una era i en començava una altra.[1]

Tot i això, les dues interpretacions son incorrectes, ja que en Ruffy només va fer sonar la campana com a distracció i juntament amb altres accions per fer que ningú que no pertanyés als Pirates del Barret de Palla no entengués el missatge real. En la foto que li van fer pels diaris, en que sortia ell amb la Campana darrere, era per que els seus companys poguessin veure el missatge: 3D2Y, que representava els temps que haurien d'estar entrenant-se per separat.[2]

Diferències entre el Manga i l'Anime Edita

La diferència entre el manga i l'anime és la mida de la campana. Al manga, la campana no és gaire més gran que el cap d'en Ruffy. En canvi, a l'anime la campana es una mica més alta que el Barret de Palla.

Campana Ox peita
La mida de la Campana Ox al manga.
Campana Ox anime
La mida de la Campana Ox a l'anime.

Trivia Edita

  • És tradició en diverses cultures fer sonar una campana sagrada durant la vigília d'Any Nou per agrair l'any vell i donar la benvinguda al nou any. En general la campana es fa sonar dotze vegades. Al Japó, als temples budistes fan sonar les seves campanes sagrades 108 vegades, que simbolitzen 108 els pecats humans de la creença budista, i per desfer dels 108 desitjos sentimentals de cada ciutadà japonès.

Referències Edita

  1. One Piece Manga - Vol. 60 Capítol 594, en Killer explica el significat de la campana a l'Eustass Kid.
  2. One Piece Manga - Vol. 61 Capítol 597, en Roronoa Zoro explica el veritable missatge a la Perona.