FANDOM

La Campana d'Or de Shandra és un enorme campanar fet completament d'or massís i situat a Shandra, juntament amb la Cambra del Poneglyph de Shandra. Quan es colpeja, produeix un so preciós que els habitants anomenen "La Cançó de l'Illa". Els shandians l'anomenen "La Llum de Shandra"[1].

HistòriaEdita

Segons en Calgara, els seus avantpassats van fer la campana per fer saber al món que "som aquí", com a símbol i orgull de l'esplendor de la ciutat, per fer-ne saber la seva existència a tots els racons del món, i mostrant que no tenen por dels intrusos. Per això l'anomenen La Llum de Shandra. A més, segons la cultura shandiana, el so de la campana guia les ànimes dels companys morts de tornada a l'illa[1].

En Montblanc Norland va arribar a l'illa de Jaya seguint el so de la campana[2]. Després que en Norland marxés, en Calgara i els shandians feien sonar cada dia la campana perquè el dia que el seu amic tornés a la seva terra pogués trobar l'illa fins i tot durant la més forta de les tempestes[3].

Quan la meitat de l'illa de Jaya s'enlaire al cel gràcies al corrent del Knock Up, la campana va desaparèixer. Tot i que l'Eneru la va acabar trobant a un petit núvol illa desert més a munt que Skypiea, en Ruffy va aconseguir derrotar el Déu i la va fer sonar perquè el descendent d'en Montblanc Norland, en Montblanc Cricket, parés de buscar la manera de desmentir que el seu ascendent era un mentider i que l'esperit d'en Montblanc Norland pogués descansar en pau[4].

Dos anys després, els habitants del Cel l'han restaurada i n'han tret les tiges i les plantes enfiladisses que la cobrien[5].

TriviaEdita

  • Durant la guerra per recuperar el Jardí Superior, els shandians i especialment en Wiper solien tenir com a crit de guerra "Feu brillar la Llum de Shandra!", volent dir que per recuperar la seva terra hauran de fer sonar la campana d'or com a símbol de victòria.

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítol 290 i Episodi 188, en Calgara ensenya la Campana a en Norland i li explica la seva història.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítol 287 i Episodi 187, en Calgara ensenya la Campana a en Norland i li explica la seva història.
  3. One Piece Manga i Anime — Vol. 31 Capítol 291 i Episodi 189, els shandians prometen a en Norland que tocaran cada dia la campana perquè trobi l'illa quan torni.
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítols 298299 i Episodis 192193, en Ruffy derrota l'Eneru i fa sonar la campana després de 400 anys en silenci, i els de l'Aliança Saruyama n'escolten el so.
  5. One Piece Manga — Vol. 66 Capítol 649, mini-història de portada: Des de les Cobertes del Món Vol. 32, apareix la Campana d'Or després del salt temporal.

Navegació Edita

[v · e]
Shandians
Antics shandians: Calgara  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Nola  •  Déu Kashi  •  Pantri
Actuals shandians: Wiper  •  Laki  •  Kamakiri  •  Braham  •  Genbou  •  Aisa  •  Cap dels Shandians  •  Isa  •  Yotsubane  •  Mayushika  •  Warashi
Habilitats
Armes: Waver  •  Dials  •  Bazuca de flames  •  Pistola de flaix  •  Espasa de flames
Altres: Mantra
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: On són ara (Part 1)
Localitzacions: Jaya  •  Shandra  •  Skypiea  •  Jardí Superior
Altres: Febre dels arbres  •  Campana d'Or