FANDOM

Un Cuiner (コック, Kokku) és una persona que cuina per a passatgers o companys de tripulació en un vaixell, o cuina per als clients en algun restaurant. Tots els pirates tenen gana, així que la majoria d'ells necessiten un cuiner que cuini per omplir els seus estómacs. Les bases de la Marina o els seus vaixells els necessiten per alimentar els soldats i mantenir-los saludables. Els vaixells comercials o els creuers els necessiten per alimentar als seus passatgers.

Llista de feines d'un xef Edita

Per a qualsevol personatge, sobretot aquells que viatgen per mar com a pirata o amb la Marina, la capacitat d'alimentar-se és un fet necessari per a la supervivència. Si bé pot ser fàcil aconseguir menjar, hi ha molts problemes que es presenten: com menjar-lo, la comestibilitat d'alguns aliments (incloent-hi la carn i les plantes de terra, i el peix i marisc del mar), els mitjans de preparació i, pels viatges més llargs, els mitjans d'emmagatzematge i racionament perquè tota la tripulació sobrevisqui entre destinacions. L'objectiu d'un cuiner en la tripulació és mantenir els aliments i la tripulació entre destinacions. Un bon cuiner sap tot sobre el menjar que hi ha a bord del vaixell, i els mitjans per preparar alguna cosa que la tripulació pugui menjar durant el viatge. El cuiner també té coneixements sobre tots els aliments i sobre què s'ha de menjar o no en un viatge.

Els cuiners també tenen coneixements fonamentals dels valors nutricionals que té el menjar, el que permet una bona salut de tota la tripulació i la prevenció d'alguns problemes marins comuns, com ara l'escorbut, fent-los responsables de la bona salut de la tripulació, a part del doctor. De fet, per a un cuiner expert, fins al més rudimentari dels aliments pot convertir-se en el més meravellós i nutritiu dels àpats. Finalment, un cuiner també és la clau darrere d'un bon manteniment i emmagatzematge dels aliments de la travessia.

Història Edita

Després de la Saga d'en Kuro, els del Barret de Palla coneixen en Johnny i en Yosaku. En Yosaku estava malalt d'escorbut, així que la Nami ensenya a l'Usopp i a en Ruffy a fer una sopa per curar-lo. Llavors va descobrir que necessitaven algú amb experiència de cuina, així que en Ruffy va decidir d'afegir un cuiner a la tripulació, encara que inicialment preferís un músic.

Baratie Edita

Quan van arribar al Baratie, un restauramnt d'alta mar, en Ruffy coneix un home anomenat Sanji, que era el segon xef del restaurant. Allà també va conèixer el propietari del restaurant, en Zeff, i els seus companys, en Carne i en Patty. En Ruffy es va quedar impressionat davant la generositat d'en Sanji amb en Gin i intenta que s'uneixi a la seva tripulació, però en Sanji ho rebutja diverses vegades. Després de la batalla contra en Don Krieg, tots els cuiners del restaurant acorden de dir que la cuina d'en Sanji és molt dolenta perquè pugui marxar i anar amb en Ruffy. En Sanji finalment hi va, dient que vol aconseguir el seu somni, trobar l'All Blue.

Xefs de la sèrie Edita

Veure també la categoria associada: Cuiners
Xefs
Canònics
Sanji Portrait Pre Zeff Portrait Patty portrait Carne portrait Terracotta Portrait
Sanji Zeff Patty Carne Terracotta
Hewitt Portrait Koda Portrait Kyuji Portrait Wanze Portrait Octy portrait
Hewitt Koda Kyuji Wanze Octy
No-Canònics
Ganzo Portrait Carmen Portrait Eccoli Portrait Shutai Portrait Tajio
Ganzo Carmen Eccoli Shutai Tajio
Head Chef Jessica Thumbnail Shinpachi thumb Billy portrait Tom (Cuiner) Marley Brother portrait
Jessica Shinpachi Billy Tom Germans Marley
Kotetsu Portrait Banban Portrait Mitsuboshi portrait Panz Fry Portrait
Kotetsu Banban Mitsuboshi Panz Fry
Restaurants
Baratie Portrait Meshi Portrait Spice Bean Portrait Pasta Lake Portrait
Baratie Meshi Spice Bean Pasta Lake

Referències Edita

  1. One Piece Manga i Anime - Vol. 5 Capítol 43 i Episodi 20, es presenta en Sanji.

Navegació Edita

Pirata
Ocupacions dels tripulants: Capità  • Segon a bord  • Doctor  • Primer oficial  • Cuiner  • Mestre d'aixa  • Timoner  • Grumet  • Arqueòleg  • Músic  • Tirador  • Espadatxí  • Lluitador d'arts marcials  • Assassí
Terminologies: Jolly Roger  • Recompensa  • Tresor  • Sobrenom  • Davy Back Fight  • Supernova