FANDOM

Esbós
Article incomplet
Ei! Aquest és un Article Incomplet.
"Dolton" no té suficient qualitat i es considera un article incomplet. Ajuda completant-lo!
Dolton

Dolton post

Manga - Anime

Dolton

Informació
Nom japonès: ドルトン
Nom anglès: Dalton
Nom català: Dolton
Afiliació: Regne Sakura; Regne de Drum (abans)
Ocupació: Rei del Regne Sakura; Mà dreta d'en Wapol (abans)
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Albert Roig
Fruita del Diable
Nom japonès: Ushi Ushi no Mi (Model Bisó)
Nom català: Fruita Ushi Ushi model bisó
Significat: Vaca
Tipus: Zoan
En Dolton era un antic general del rei Wapol a Drum que es va revelar contra la seva tirania per tal de mirar de salvar el regne. Quan els Pirates d'en Barbanegra van atacar el regne va ser l'únic dels soldats que es va quedar a lluitar. Actualment és el rei del renascut Regne Sakura.

Aparença Edita

En Dolton és un home alt i musculat. Té els cabells negres i curts i una petita barba. Porta un abric de cos senser de color verd amb un cinturó vermell. Els braços els té coberts per peces d'armadura. Porta botes i a vegades també un barret verd amb orelleres per protegir-se del fred extrem de l'illa. Porta lligada a l'esquena la seva espasa destral amb la que sol lluitar. Quan es va convertir en rei del regne Sakura va començar a portar una capa amb el simbol del regne per sobre.

GaleriaEdita

Dolton fa 22 anys
En Dolton fa 22 anys.
Dolton Manga
En Dolton al manga.
Barret Dolton
En Dolton amb el barret posat.

Personalitat Edita

En Dolton és un gran guerrer ser por a res que lluita per defensar la gent del poble i també es preocupa per ells. Gràcies a això té la confiança i amistat de tota la gent de l'illa. També és una persona humil ja que quan va ser proclamat rei va decidir viure entre la gent i continuar portant la vida senzilla que duia en lloc de viure al castell tot i que la Kureha li va oferir una habitació.

Armes Edita

Espasa Dolton

Espasa d'en Dolton al manga

En Dolton lluita amb una espasa destral de gran fulla en forma ovalada força curiosa pel que fa la forma.

Fruita del DiableEdita

En Dolton va menjar la fruita Ushi Ushi no Mi (Model Bisó) que li permet transformar-se en un bisó i en un home bisó semblant a un minotaure. També obté la força i resistència d'aquest animal sent capaç d'aturar en Chopper en la seva forma humana. El punt fort és la velocitat i agilitat que obté a l'estar en tranformació completa sent capaç d'esquivar les bales dels soldats d'en Wapol. Quan es troba en forma híbrida ataca girant la seva espasa sobre si mateix tallant qualsevol cosa que es troba pel camí.

Ushi Ushi Model Bisó
Dolton en forma híbrida
Dolton forma bisó
Dolton en forma bisó

Història Edita

Fa 22 anys Edita

En Dolton ja formava part de la cort del pare d'en Wapol a qui li recriminava que malcriava massa el seu fill.

Tirania d'en Wapol Edita

Quan en Pare d'en Wapol va morir i aquest va pujar al tron en Dolton es va convertir en la seva ma dreta i protector a part de l'encarregat de l'exercit. No estava gens d'acord amb les lleis tiranes d'en Wapol i s'oposava al tractament que feia als seus subdits. Va ser vist al concili de reis per tractar el tema d'en Dragon que formava part de l'escolta d'en Wapol. Es va quedar totalment sorprès de l'actitud de la princesa Vivi quan en Wapol la va abufetejar dient que era una princesa molt madura i que ja era conscient que qualsevol paraula podria desancadenar un greu conflicte. Quan va veure el sacrifici d'en Hiruluk per salvar els 20 metges que se suposava que estaven malalts i d'escoltar el discurs que va fer sobre quan mor realment una persona es va a posar a plorar. Quan en Chopper va arribar per venjar la mort d'en Hiruluk es van enfrontar i el va deixar marxar amb vida dient-li que no valia la pena lluitar.
Wapol vs Dolton

Wapol atacant en Dolton

Quan en Wapol li demana perquè l'ha deixat fugir ell respon que el curandero tenia raó, que només hi ha una malaltia que no es pot curar i aquesta és l'estupidesa del rei i del regne en general. Al sentir això en Wapol se'nfada i l'ataca deixant-lo fora de combat i tancant-lo a la presó on és objectiu de les burles d'en Chess i en Kuromarimo. Quan els pirates d'en Barbanegra van atacar l'illa i en Wapol fuig ell es va quedar per defensar-la dels perills i poc a poc es va guanyar la confiança de la gent.

Trobada amb els Barret de Palla Edita

Quan la tripulació dels pirates del Barret de Palla arriben a Drum per buscar un metge es troben en Dolton i diversos habitants de l'illa que els barren el pas d'entrada dient que ells protegeixen l'illa. Finalment després de les supliques de la Vivi i en Ruffy en Dolton els deixa desembarcar però els hi comunica que només hi ha un metge en tota l'illa, que és la doctora Kureha, i que no saben mai quan i on apareixerà així que en Ruffy decideix escalar el castell per trobar-la. Just després un home li diu a en Dolton que la doctora ha estat vista al poble del costat i ell decideix anar-la a trobar però no hi arriba a temps. En aquell moment és informat de la tornada d'en Wapol i surt a buscar-lo quan el troba l'ataca rapidament ferint-lo a l'estomac i rapidament els 20 metges el curen. En Wapol li demana què fa i ell li respon que marxi que aquell ja no és el seu poble. En Chess i en Kuromarimo ataquen conjutament en Dolton deixant-lo malferit i després hi ha una allau que el deixa sepultat. Els soldats d'en Wapol protegeixen el cos sepultat amenaçant als ciutadans que volien comprovar si està bé que qualsevol que s'hi acosti serà assassinat fins que apareix en Zoro que d'un sol cop els fa marxar a tots. Quan per fi es desenterrat tothom es pensa que està mort fins que apareixen els 20 metges dient que només te una greu hipotèrmia i que ells l'ajudaran però tot el poble s'hi nega ja que han estat servint el rei Wapol els últims anys i els consideren uns traïdors. Ells accepten les crítiques però també diuen que el sacrifici d'un home, en Hiruluk, els va ensenyar a tirar endevant i els va animar a seguir les seves investigacions per la gent del regne. Finalment en Dolton es recupera de l'hipotèrmia i vol pujar al castell però encara es troba malferit i no pot caminar. L'Usopp s'ofereix a dur-lo però no pot i finalment en Zoro el carrega a l'esquena i comença a tirar fins que un home diu que han trobat una corda al bosc que va des d'un arbre al castell i poden reparar l'antic telefèric per pujar al castell. Finalment pujen tots a través del telefèric i es troben que en Ruffy ja ha derrotat en Wapol i l'ha expulsat del país.

Regne Sakura Edita

Després de la derrota d'en Wapol, Drum es converteix en el Regne Sakura i en Dolton n'és escollit el rei quedant-se a viure amb la gent al poble i ajudant a reconstriur el país. Surt comentant amb la Kureha les noves recompenses dels Pirates del Barret de Palla després d'Enies Lobby.

Navegació Edita

[v · e]
Illa de Drum
Ciutadans: Dalton  •  Kureha  •  Hiruluk  •  Tony Tony Chopper  •  Negikuma Maria  •  Stool  •  Tamachibi  •  Isshi-100  •  Wapol  •  Chess  •  Kuromarimo  •  Robson  •  Musshuru
Habilitats
Fruites del Diable: Baku Baku no Mi  •  Ushi Ushi no Mi (Model Bisó)  •  Hito Hito no Mi  •  Noko Noko no Mi
Articles relacionats
Localitzacions: Castell de Drum  •  Cornàs  •  Cocoa Weed  •  Gyasta  •  Robelle  •  Rocadrum
Altres: Regne Sakura  •  Telefèric de Drum
Arcs: Arc de Drum  •  Arc de després d'Enies Lobby  •  Arc de després de la Guerra  •  Arc de Totland
Pel·lícules : Episodi d'en Chopper: Flor a l'hivern, el miracle del cirerer