FANDOM

Déu va crear el menjar i el Dimoni els condiments. Em sembla que ell ho ha trobat massa picant.
— En Sanji a en Jabura després de derrotar-lo
Cama del Diable
DiableJambe
Estadístiques
Nom japonès: 悪魔風脚
Nom anglès: Diable Jambe
Nom català: Cama del Diable
Significat Literal: Cama del Diable, Cama de Vent del Diable, Menjar molt especiat
Usuari(s): Sanji
Focus de l'Estil de Lluita: Cames i peus, Calor per fricció
Tipus:

La Cama del Diable o Diable Jambe és l'estil de lluita més potent d'en Sanji. En aquest estil, en Sanji, escalfa la seva cama mitjançant la fricció i afegeix calor a les seves puntades de peu. D'aquesta forma, en Sanji té la capacitat de cremar, i fins i tot, encendre els seus oponents. En Sanji és capaç d'utilitzar la Cama del Diable en una de les seves cames o les dues a la vegada.

En el doblatge en català, de la mateix manera que en Ruffy fa amb els seus Gears, en Sanji diu "Jambe Diable" abans dels seus atacs quan està utilitzant la Cama del Diable.

Tècniques Edita

Pre Time-Skip Edita

Abans del Time-Skip en Sanji activava la Cama del Diable posant-se a girar sobre si mateix a molta velocitat, llavors la seva cama s'escalfava i es posava roent gràcies a la fricció. S'ha demostrat que aquesta tècnica pot causar danys en l'usuari, quan en Sanji l'utilitza durant molta estona o molt freqüentment, pot causar-li lesions a les cames.

Flamejat

En Sanji derrotant en Jabura amb un Flamejat

  • Trinxat Premier (一級挽き肉プルミエールアッシ Purumiēru Asshi?, literalment "Carn picada de primera categoria") és la primera tècnica mostrada per en Sanji després d'haver activat la Cama del Diable. Consisteix en fer un salt cap a l'oponent i pegar-li amb els dos peus a l'estomac. Va utilitzar aquesta tècnica per primer cop contra en Jabura, però aquest últim va aconseguir esquivar-lo gràcies al Pas de lluna.
  • Flamejat (画竜点睛フランバージュ ショット Furanbāju Shotto?, literalment "Dispar Flamejat"). En Sanji utilitza aquesta tècnica quan és l'aire, tot i que a vegades també ha realitzat aquesta tècnica amb els peus a terra, li dona un fort cop de peu a la cara de l'enemic llençant-lo contra el terra. El primer cop que va utilitzar aquesta tècnica va ser per derrotar definitivament a en Jabura.
  • Extra picada
    Extra picada

    En Sanji realitzant un "Extra picada"

    (最上級挽き肉エクストラ・アッシ Ekusutora Asshi?, literalment "Picada de màxima qualitat")(En Sanji fa un salt i des de l'aire propina una pluja de cops de peu encesos al contrincant. Dona els cops de peu tan ràpid que crea una explosió. El primer cop que va fer servir aquesta tècnica va ser contra en Gecko Moria per salvar l'ombra de la Nico Robin.
Cama Diable amb Patates Fregides

En Sanji fent-li una "Cama del Diable amb Patates Fregides" a l'Ozu

  • Cama Diable amb Patates Fregides (揚げ物盛合せフリットアソルティ Furitto Asorutei?, literalment "Assortiment de patates fregides"). Per realitzar-lo en Sanji fa un salt cap a l'enemic i li comença a donar cops de peu en tres direccions (esquerra, dreta i centre) a molta velocitat, tanta que arriba a crear uns remolins de foc. Va utilitzar aquesta tècnica contra l'Ozu per aturar el seu Bazuca de goma-goma.
Xai el Diable. Calibre 600

En Ruffy, Zoro i Sanji, contra un Pacifista

  • Xai del Diable: Calibre 600 (悪魔風ディアブル羊肉ムートン ショット Diaburu Mūton Shotto?, literalment "Dispar xai del Diable") és l'últim atac utilitzat per en Sanji abans del Timeskip i un dels més forts. És la versió Cama del Diable del Mouton. Fa un salt, mentre és a l'aire carrega tota la força en la cama dreta i llavors de cop dona un cop de peu amb l'empenya al cos de l'enemic. La tècnica es va veure per primer cop contra un Pacifista en el combo "Estil de tres katanes-Jet de Goma-Xai del Diable: Calibre 600-Goma" juntament amb un Ràfega jet de goma-goma d'en Ruffy i un Canó del 108 d'en Zoro.

Post Time-Skip Edita

Després dels dos anys d'entrenament al Regne Kambakka, en Sanji domina molt millor la Cama del Diable, utilitzant-la molts cops seguits sense efectes adversos.

En el present, en Sanji és capaç de posar roents les seves cames de manera espontània per tal de fer servir la Cama del Diable, sense la necessitat de posar-se a girar sobre si mateix. Fins i tot és capaç d'encendre les seves cames sota l'aigua. Aquesta nova habilitat està lligada d'alguna manera amb el trauma que va patir durant el Timeskip, sembla que només amb el record d'aquells moments és suficient perquè s'encengui d'ira. La nova Cama del Diable es suficientment poderosa com per poder lluitar contra la tecnologia del seu pare. Més tard, també va demostrar que era suficientment fort com per deixar breument fora de combat en Monkey D. Ruffy, tot i el seu cos de goma.

La versió millorada de la Cama del Diable, a diferència de la versió d'abans del Timeskip, quan s'activa sembla ser més brillant, amb una creu de llum (similar a quan en Kizaru o els Pacifistes carreguen els seus atacs) a la punta dels peus. Durant la lluita contra en Doflamingo en Sanji mostra que pot activar la Cama del Diable en les dues cames simultàniament. Com és lògic, els atacs que feia abans del Timeskip ara són més poderosos.

Bien Cuit Grill Shoot

En Sanji cremant el Kraken després d'haver-lo atacat amb el Bien Cuit: Grill Shoot

  • Bien Cuit: Grill Shoot (熟焼ビアン・キュイ グリル・ショット Bian Kyui: Guriru Shotto Supekutoru?, literalment "Ben Cuit: Puntada a la Brasa"). La primera tècnica mostrada per en Sanji, després dels 2 anys de Timeskip. En Sanji es posa a còrrer contra en el seu objectiu, en cas que estigui sota l'aigua utilitza la tècnica Blue Walk. Quan s'acosta al seu oponent, es posa d'esquena, carrega una puntada de peu i li pega al cos de l'enemic. Aquest atac produeix cremades en el punt d'impacte i una gran zona al seu voltant, les cremades deixen marques com les graelles a la carn. Va ser capaç de cremar la pell del Kraken tot i estar a molts metres sota el nivell del mar. Aquesta tècnica va ser mostrada per primer cop quan en Sanji lluitava contra el Kraken sota l'aigua. Aquesta tècnica varia a l'anime, en Sanji dona una puntada de peu amb el peu dret després de donar un gir sobre si mateix, en canvi al manga pega amb el peu esquerra donant una puntada frontal.
Paella Spectre

En Sanji llençant un Poêle à Frire: Spectre als Nous Pirates Home-Peix

  • Poêle à Frire: Spectre (焼鉄鍋ポアル・ア・フリール スペクトル Poaru a Furīru: Supekutoru?, literalment "Paella: Espectre"). Es tracta d'una altre de les tècniques apreses durant l'entrenament al Regne Kambakka. Després d'utilitzar un Sky Walk, en Sanji dona puntades de peu cap a sota seu amb la cama encesa, d'aquesta manera pot anar derrotant múltiples enemics a la vegada que avança. La manera com en Sanji mou la cama és similar a com l'Ivankov mou el cap mentre fa servir l'Atac d'espectre de cap, per aquest motiu sembla que en Sanji va decidir posar la paraula "Spectre" en el nom de l'atac. El primer cop que fa servir aquesta tècnica va ser contra uns quants dels Nous Pirates Home-Peix. A l'anime, sembla que dispari boles de foc amb les cames, i aquestes creen arcs de Sant Martí al petar les bombolles dels tritons i sirenes.

Trivia Edita

  • El nom de la tècnica en japonés és Diable Jambe. Diable significa Dimoni, tan en Català com en Francés i Jambe, cama en francés. Probablement el nom ve de à la Diable, una expressió utilitzada en la cuina picant francesa.
  • Quan en Sanji utilitza la Cama del Diable, es posa en una postura i lluita de manera similar a l'estil de lluita Muay Thai, que es basa en forts cops de peu.
  • En un SBS li van preguntar a l'Oda, perquè en Sanji no es cremava quan utilitzava la Cama del Diable, ell va respondre que tot i que les seves flames cremen, el seu cor crema més fort.

Navegació Edita

[v · e]
Pirates del Barret de Palla
Capità: Monkey D. Ruffy
Tripulació: Roronoa Zoro  •  Nami  •  Usopp  •  Sanji  •  Tony Tony Chopper  •  Nico Robin  •  Franky  •  Brook  •  Jinbe  •  Nefertari Vivi   •  Karoo   •  Zeus 
Subordinats: Gran Flota del Barret de Palla (Pirates Bells  •  Barto Club  •  Armada Happo  •  Pirates de l'Ideo  •  Regne Tontatta  •  Nous Pirates Gegants  •  Gran Flota Yonta Maria)
Aliats: Aliança Ninja-Pirata-Mink-Samurai (Pirates del Cor  •  Ducat de Mokomo  •  Família Kozuki)  •  Pirates d'en Kid  •  Família Riku  •  Bellamy  •  Aliança Saruyama  •  Pirates del Sol  •  Pirates del Tanc de Foc   •  Germa 66 
Vaixells i vehicles: Thousand Sunny  •  Going Merry   •  Shiro Mokuba I  •  Mini Merry II  •  Submarí Tauró III  •  Rinoceront Negre FR-U IV  •  Brachio Tank V  •  Franky Shogun  •  Shimashima Shopping  •  El Corb  •  Taru Tiger  •  Rocket Man  •  Tarumanma  •  Ma Ikkada
Habilitats
Estils de lluita: Haki (Haoshoku  •  Busoshoku  •  Kenbunshoku)  •  Estil Cama Negra (Cama del Diable)  •  Mutoryu  •  Santoryu (Ittoryu  •  Nitoryu  •  Kyutoryu)  •  Esgrima  •  Karate Home-Peix
Armes: Clima-Tact  •  Wado Ichimonji  •  Sandai Kitetsu  •  Arsenal de l'Usopp  •  Tàctiques de Cyborg  •  Blindat/Franky Shogun  •  Soul Solid  •  Enma  •  Yubashiri   •  Shusui *
Habilitats de suport: Ultra Píndola
Articles relacionats
Termes: La veu de totes les coses  •  Supernova  •  Pitjor Generació  •  Testament d'en D.  •  Barret de Palla