FANDOM

Durant i després del Timeskip

Franky

Manga - Anime

Franky 2 anys després

Manga - Anime

Franky anime pre

Informació
Nom japonès: フランキー
Nom anglès: Franky
Nom català: Franky
Afiliació: Pirates del Barret de Palla; Gran Flota del Barret de Palla; Família Franky (abans); Tom's Workers (abans)
Ocupació: Mestre d'aixa; Pirata; Desmantellador (abans); Caçarecompenses (abans)
Sobrenom: "Franky el Cyborg" ("鉄人"フランキー, Saibōgu Furankī?)[1]; "Franky l'Home de ferro" ("鉄人"フランキー, Tetsujin Furankī?)[2]; "Franosuke" (フラの介, Furanosuke?)[3]
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa: 94.000.000Berrysymbol[2]
44.000.000Berrysymbol[1] (abans)
Edat: 34 (debut)[4]
36 (Time-Skip)[5]
Aniversari: 9 de març[6]
Alçada: 225 cm[7] (debut)
240 cm[8] (Time-Skip)
Nom real: Cutty Flam (カティ・フラム Kati Furamu)
Doblatge català: Antonio Forteza

Saga de l'Illa dels Tritons Edita

Arc del retorn a Sabaody Edita

Frankyarribasunny

En Franky arriba al Sunny

En Franky va ser el tercer de la tripulació a arribar a Sabaody. Després de reunir-se amb la Shakuyaku, se'n va anar directament al Thousand Sunny. Quan la Robin arriba al vaixell més tard ell la rep amb la seva pose habitual, a continuació, comenta les millores que s'ha fet al seu cos i de que el Sunny ja està llest i amb les noves armes instal·lades. Ella li demana si sap alguna cosa sobre els concerts d'en Brook i ell comenta que ara és una estrella i que potser ha abandonat la vida de pirata. Quan la Nami, l'Usopp i en Chopper arriben al vaixell ell distreu i meravella els dos últims amb les millores del seu cos mentre la Nami es queda indiferent.
Frankyjuga

En Franky juga amb en Chopper i l'Usopp amb el seu nou cos.

Allà ensenya a l'Usopp les petites mans que pot treure de les grans i com ara pot controlar el cabell. Quan li demanen si pot ensenyar més de les seves millores ell comenta que seria descortès fer això abans de l'arribada del capità. Quan en Rayleigh arriba al vaixell i informa de la situació a l'illa i de l'arribada de la Marina per arrestar-los en Franky avisa per Cargol Telèfon en Sanji.

Quan per fi arriba en Ruffy i la tripulació està completa la Nami explica el funcionament del recobriment del vaixell i en Franky es llança a l'aigua per tal d'obrir el tanc d'aire i inflar la bombolla de sabó. Finalment el vaixell es pos en marxa direcció l'Illa Tritó.

Arc de l'Illa dels Tritons Edita

Viatge a l'Illa dels TritonsEdita

Quan el vaixell s'ha submergit la tripulació deicideix fer un descans i menjar alguna cosa. En Franky demana si té temps per explicar una cosa important i li responen que ara per ara no hi ha gaire feina. Mentre estan menjant en Franky explica la història del Sunny durant aquests 2 anys i com és que està intacte i tant en Hatchan com en Duval estan malferits. La resposta és que fa dos anys, després de la guerra en Kuma va apareixer davant del Sunny. Resulta que abans de perdre la seva personalitat i de convertir-se en el PX-0 va fer un pacte amb el seu creador el que li implantaria una última missió que seria protegit el Sunny fins l'arribada d'un membre de la tripulació i això és el que ha estat fent aquests 2 anys, lluitar contra la marina i els caçarecompenses que s'intentaven apoderar del Sunny dia a dia amb en Hatchan i en Duval i que quan ell va arribar al vaixell s'el va trobar allà davant i quan el va veure va dir "Missió complerta" i va marxar. També explica que fa 2 anys en Kuma els va separar per salvar-los de la destrucció i que és gràcies a ell que han pogut fer-se més forts i que tenen un deute amb ell però ara ja no els reconeixerà el pròxim cop que es trobin.

Amb l'ajuda d'en Mohmoo, els Pirates d'en Caribou es troben amb els Barret de Palla i es preparen per abordar el vaixell. En Caribou ràpidament entra al Sunny. Abans que la seva tripulació el pugui seguir en Mohmoo fuig al veure a la Nami, en Sanji i en Ruffy deixant sol a en Caribou que continua fanfarronejant. En Franky l'agafa i es disposa a llançar-lo al mar però finalment no ho fa i només el lliga amb una corda. Després de lligar-lo ajuda a la Nami a explicar els Corrents marins.

Quan la tripulació arriba a la cascada submarina on habita el Kraken en Franky diu que té bon aspecte per menjar. Quan el trio monstre surt del vaixell per lluitar contra el Kraken aquest comença a atacar el Sunny i en Franky activa els seus coets de les muscleres per tal d'impedir que el monstre destrossi el Sunny. Quan la tripulació es veu arrastrada per la cascada submarina i arriben a 7.000metres de profunditat es posen a buscar el trio monstre que ha quedat separat.
Mugronsllanterna

Mugrons llanterna d'en Franky

En Franky activa els seus llums d'emergència situats als seus mugrons per tal de poder veure entre la foscor tot i que després activa els llums del mascaró del Sunny i es posa a controlar el vaixell. Durant la busca activa varies vegades el Coup de Burst a una potència molt baixa ja que cada vegada que l'utilitzen es redueix l'aire de la bombolla. Poc després en Brook s'adona que en Caribou ha desaparegut. Mentre la tripulació especula que pot haver caigut de la bombolla cap al mar en Franky el troba amagat dins un barril mig transformat en fang i el segella perquè no en pugui sortir mentre comenta que aquest ha estat un error molt greu de la tripulació i que sinó fos estupid els hauria pogut matar a tots.

Quan la tripulació es troba amb l'Ankoro ell fa senyals de llum amb els seus mugrons demanant al rival que s'identifiqui. Quan el peix es mostra i s'intenta menjar el Sunny ell, com tota la resta d'espanta i creu que és la seva mort fins que en Wadatsumi apareix i atura el peix. Amb l'aparició de l'Holandès Errant i en Vander Decken que ordena matar els pirates es torna a preocupar però apareix el trio monstre amb en Surume ja domesticat que autra en Wadatsumi i es posa el Sunny al cap per navegar. Quan el volcà entra en erupció i han de fugir tornen a caure per una rasa i finalment arriben a 10.000m de profunditat. Allà queden inconscients durant una estona a causa del cop rebut.

Quan es desperten es troben amb l'Illa Tritó just davant seu però apareix en Hammond i els seus esbirros que reconeixen la bandera pirata com el que va derrotar l'Arlong i els donen a escollir entre unir-se a la tripulació dels Nous Pirates Home-Peix o morir. La Nami demana a en Franky que carregui el Coup de Burst amb la resta d'aire que els queda per així poder escapar i entrar a l'illa. Quan l'Usopp ha acabat de carregar la cola en Franky activa el propulsor mentre en Ruffy respon que no s'hi uniran i d'aquesta manera entren a l'illa tot i que d'una forma molt brusca i torbulenta i la tripulació queda seperada.

Aventura al paradís submaríEdita

Després de la brusca entrada i la separació de la tripulació a l'arribar a l'illa en Franky juntament amb el Sunny va a parar al Bosc Marí, on es troba amb en Den, el germà del seu mestre Tom. Entre ells comenten la linia de ascendència i descendèndia que fan que dos germans siguin de diferents races de tritorns o sirenes. En Franky li demana si pot recobrir el Sunny de nou ja que el recobriment s'ha eprdut amb l'entrada i en Den diu que no hi ha problema. En un moment determinat en Franky veu en Jinbe assegut davant la tomba de la reina Otohime i demana a en Den quí és. En Franky al no saber res de la relació entre en Jinbe i el seu capità no s'hi acosta.

Més tard amb l'arribada de la resta de membres de la tripulació al bosc tret d'en Zoro, l'Usopp i en Brook que estaven reclosos al Palau Ryugu en Jinbe explica la història dels Pirates del Sol i què va passar a l'illa ara fa uns anys que ha portat a la situació actual. En Franky escolta atentament el relat i després com és costum esclata a plorar. Just després apareix en Hody per un Cargol telèfon visual gegant on comenta el seu plà de matar tota la família reial i després apoderar-se primer de l'illa i després del món de la superficie. En Ruffy diu que han d'anar a lluitar contra ell i aturar-lo però en Jinbe els autra. En Franky i en Chopper comenten que és perquè són essers humans. Finalment entre tots tracen un plà per aturar en Hody.

Quan en Hody està a la plaça apunt de matar la Shirahoshi, apareix en Ruffy per aturar-lo d'un cop. Mica en mica la resta de la tripulació fa la seva entrada a la plaça. En Franky apareix amb el Sunny, sembla que recobert, volant pels aires juntament amb en Hoe i a l'entrar a la plaça dispara el Canó Gaon contra els enemics i el Sunny aterra enmig de la plaça. Quan en Ruffy es disposa a començar la batalla en Franky diu que ensenyarà els nous canals del SDS i es veu a la Nami, en Chopper, l'Usopp i en Pappug dins un lloc esteret. Amb l'inici de la batalla ell surt conduint el Canal 4 Rinoceront Negre FR-U IV i presenta el Tanc Llançador Braquio V conduït per la Nami, en Chopper, l'Usopp i en Pappug tots dins la seva cabina. Quan el Tanc cau a la trampa de forats feta per en Daruma en Franky hi va ràpidament amb el seu vehicle però també cau en un forat. Tot i així en Franky aconsegueix trobar els 2 vehicles i després de fer fora els ocupants del tanc fusiona els 2 vehicles en en Pirata de Ferro amb el qual comença a derrotar els enemics utilitzant una espasa gegant i els canons de l'espatlla.

Frankylaser

Raig Làser d'en Franky

En Franky busca un rival una mica més fort per lluitar i s'emparella amb l'Ikaros Much amb el qual manté una lluita on el seu rival l'intenta atacar varies vegades amb la seva llança calamar per tal d'absorbir tota l'aigua del cos però al ser de ferro resulta inutil i en Franky contraataca llançant boles de foc cosa que aterreix el seu rival. Finalment la lluita arriba al seu final quan l'Ikaros revela el seu atac més potent, una aleta en forma de fletxa que té al cap i que és capaç de trencar roques d'un cop amb la que vol trencar el robot gegant. En Franky amb total indiferència baixa del robot i carrega un raig laser de les seves mans amb el que literalment rosteix el seu rival. Finalment amb la derrota de tots els comandants dels Nous Pirates Home-Peix i la salvació de l'illa després que els Reis del Mar aturessin Noè tothom celebra la victoria a la plaça. Quan la Shirahoshi porta en Ruffy després que aquest quedés greument dessagnat per la seva lluita amb en Hody en Franky comenta que ningú de la tripulació té el grup sanguini "F" que té en Ruffy i mostra un nou pentinat semblant a un afro.

Quan en Ruffy es recupera marxen de la plaça per no ser vistos com herois però el Rei Neptú els troba i els convida al Palau Ryugu per fer un banquet de celebració. Al banquet se'l veu bebent i menjant. Quan el banquet s'ha acabat se'l veu parlant amb els altres sobre el tresor que ha recuperat en Ruffy. Al sentir el desafiament a la Big Mom ell queda xocat. Quan marxen de l'illa diu que ja ha aprés a fer flotar el vaixell i utilitza boies de fusta Kuigosu per fer flotar el vaixell.

Durant la seva sortida al Nou Món la tripulació queda atrapada en un corrent marí. Finalment surten al Nou Món. Allà el fort onatge i les flames que cremen al mar preocupa la tripulació però ell diu que el Sunny pot aguantar això perfectament

Saga de DressrosaEdita

Arc de Punk HazardEdita

La tripulació rep una trucada de socors provinent d'un lloc anomenat Punk Hazard. La Robin, en Ruffy, l'Usopp i en Zoro són els encarregats d'anar-hi. La resta es queda al vaixell. Ell es veu menjant amb la Nami mentre ella comenta l'estranya forma dels núvols de l'altra banda de l'illa.

Més tard uns homes amb granotes de protecció integrals aborden el vaixell i hi llancen gas somnífer adormint a la tripulació. Quan es desperten es troben en una sala tancada hermèticament amb les parets d'acer. Allà es troben amb el cap de samurai trossejat però viu i l'ajuden a refer-se. Un cop refet els explica que l'illa està dividida i que ell ha anat allà a rescatar el seu fill sense importar les conseqüències. En Franky amb un dels seus raig làser obre la porta de la sala i fugen corrents amb el cap de samurai. Els segrestadors al veure que han fugit es dediquen a perseguir-los. El grup arriba en una sala plena de nens gegants que es queden sorpresos al veure els pirates, sobretot en Franky amb el seu aspecte robòtic. Amb els perseguidor atrapant-los el grup mira de fugir però els nens els demanen que els ajudin a escapar d'allà.

Els pirates en principi ignoren els nens però la Nami no els pot deixar enrere i els diu que els ajudaran. Llavors el grup es torna a dividir. En Franky i en Sanji es queden a lluitar contra els perseguidors amb el cap del samurai i la Nami i en Chopper marxen d'allà amb els nens. En Franky i en Sanji no tenen cap problema per lluitar contra els perseguidors als quals aconsegueixen treure la mascara i veure que tenen al cap unes banyes d'ovella. Quan en Franky ataca amb les seves armes de la dreta els homes dedueixen que ha estat ell qui ha trencat la porta ja que té armes integrades al cos.

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 45 Capítol 435 (pàg. 19) i Episodi 320, en Franky rep una recompensa pel seu cap per haver assistit els Pirates del Barret de Palla en l'atac a Enies Lobby
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 80 Capítol 801 (pàg. 15-17) i Episodi 746, els Pirates del Barret de Palla reben noves recompenses després dels fets de Dressrosa
  3. One Piece Manga — Vol. 90 Capítol 909 (pàg. 10), es revela l'àlies que utilitza en Franky per infiltrar-se a Wano.
  4. One Piece Manga — Vol. 37 Capítol 353, en Franky tenia 12 anys en el flashback de 22 anys enrere.
  5. One Piece Manga i Anime- Vol. 61 Capítol 598 i Episodi 517, a la història hi ha hagut un salt de 2 anys.
  6. SBS One Piece Manga - SBS Volum 43, Pregunta d'un fan: Quins són els aniversaris dels personatges de Water 7 i el CP9?
  7. One Piece Yellow: Grand Elements Databook, es revela informació sobre en Franky.
  8. One Piece Blue Deep Databook: Characters World, es revela la seva nova alçada.

Navegació Edita

[v · e]
Pirates del Barret de Palla
Capità: Monkey D. Ruffy
Tripulació: Roronoa Zoro  •  Nami  •  Usopp  •  Sanji  •  Tony Tony Chopper  •  Nefeltari Vivi *  •  Nico Robin  •  Franky  •  Brook  •  Jinbe  •  Zeus
Subordinats: Gran Flota del Barret de Palla (Pirates Bells  •  Barto Club  •  Armada Happo  •  Pirates de l'Ideo  •  Regne Tontatta  •  Nous Pirates Gegants  •  Gran Flota Yonta Maria)
Aliats: Pirates del Cor  •  Pirates d'en Kid  •  Ducat de Mokomo  •  Família Kozuki  •  Família Riku  •  Johnny  •  Yosaku  •  Hatchan  •  Bellamy  •  Aliança Saruyama  •  Silvers Rayleigh  •  Pirates del Tanc de Foc *  •  Germa 66 *
Vaixells: Going Merry   •  Thousand Sunny
Habilitats
Estils de lluita: Haki  •  Estil Cama Negra (Diable Jambe)  •  Mutoryu  •  Santoryu (Ittoryu  •  Nitoryu  •  Kyutoryu)  •  Esgrima  •  Karate Home-Peix
Armes: Clima-Tact  •  Wado Ichimonji  •  Sandai Kitetsu  •  Yubashiri  •  Shusui  •  Arsenal de l'Usopp  •  Tàctiques de Cyborg  •  Blindat/Franky Shogun  •  Soul Solid  •  Enma
Habilitats de suport: Ultra Píndola
Articles relacionats
Termes: Supernova  •  Pitjor Generació  •  Testament d'en D.