FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 28è Article Destacat.
"Gomu Gomu no Mi/Tècniques del Gear Second" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Gear Second
Manga - Anime

GearSecond

Estadístiques
Nom japonès: ギア2(セカンド)
Nom anglès: Gear Second
Nom català: Gear Second
Significat Literal:
Usuari(s): Monkey D. Ruffy
Focus de l'Estil de Lluita: Punys, Cos de goma, Augment de la velocitat
Tipus:
El Gear Second és una tècnica d'en Ruffy que li proporciona una major velocitat i força, com si es dopés; això fa que cada cop que utilitza la tècnica la seva pell es posi vermella i desprengui grans quantitats de vapor, per la dilatació dels vasos sanguínis i l'augment de la temperatura corporal.

El primer cop que va utilitzar la tècnica va ser a la lluita contra en Blueno a Enies Lobby, segons en Ruffy, va aprendre la tècnica per poder protegir els seus amics després de la primera derrota a Water 7.

El problema d'aquesta tècnica és que cada cop que l'utilitza se li redueix l'esperança de vida i el cos surt molt malmès després d'usar-la fins al seu límit, arribant fins al punt en què ja no es pot moure, com va passar-li després de la lluita contra en Lucci, tot i què també va ser culpa de utilitzar el Gear Third en combinació amb aquesta tècnica.

IntroduccióEdita

És com un dopatge: fas servir les cames per bombejar la sang i augmentar-ne la circulació. D'aquesta manera, crees una pressió sanguina superior a la que un cor humà normal podria resistir. És una cosa que només poden fer els homes de goma, però no és intel·ligent fer servir una tècnica que et gasta la vida per moments.

— En Rob Lucci a en Ruffy

És una tècnica que consisteix en accelerar el flux de sang, aprofitant la seva elasticitat, de tot el cos o d'una part en concret. D'aquesta manera, torna aquesta zona més forta i ràpida del normal durant un període de temps, oxigenant-la i donant-li més nutrients i, així, ser més ràpid i fort. Aquesta tècnica consumeix molt oxigen i nutrients, fent que en Ruffy es cansi i hiperventili molt.
Ruffy menjant

En Ruffy recuperant energia.

Els efectes secundaris d'aquesta tècnica és l'augment de gana i, si s'està en aquest estat molta estona, pot causar la paràlisi del cos, com li va passar contra en Rob Lucci.

En Lucci compara aquesta tècnica amb el dopatge. El dopatge és l'augment de glòbuls vermells per segon, permetent un augment d'oxigen i nutrients a cada part del cos per segon. En el cas d'en Ruffy, com que és un home de goma, pot auto bombejar-se la sang per que es produeixi aquest efecte sense el perill de que les seves artèries i òrgans surtin danyats a causa de l'estirament. Així, millora la seva capacitat en combat però, segons en Lucci, aquesta li treu tanta energia que farà que la seva esperança de vida s'escurci si l'utilitza molt. Les tècniques que utilitza en aquesta forma són les mateixes o molt semblants, però més ràpides i fortes, com s'ha dit anteriorment.

Abans del time-skip, en Ruffy necessitava bombejar tota la sang del seu cos amb un gran esforç, començant per les cames i acabant pel cap. També desprenia més fum i gastava més energia. Com a conseqüència, tot el seu cos es feia més ràpid i fort però l'excessiu consum d'oxigen i nutrients feia que en Ruffy tingués més gana i el feia hiperventilar molt.

En un principi, només podia utilitzar la tècnica en un curt període de temps i, quan superava aquest temps, anava perdent velocitat i força com fa notar en Lucci. Tot i això, si després d'utilitzar la tècnica menja molt, en Ruffy es recupera ràpidament. Més endavant, a la saga d'Impel Down, en Ruffy és capaç de fer aparèixer i desaparèixer la tècnica fàcilment i molt ràpidament, a més d'aguantar més temps lluitant, amb més força i sense l'esgotament que li va suposar la lluita contra en Lucci.

Gear second post timeskip

Activació del gear second post time-skip.

Després del time-skip, en Ruffy té un major control de la tècnica i és capaç de bombejar la sang de només una part del cos, de forma més ràpida i sense necessitat de la posició habitual per activar-la, fent només un petit impuls a la part que es vol utilitzar i, així, activar-se. A més, aquesta es desactiva un cop utilitzada pel que es necessités, així en Ruffy pot fer servir la tècnica en tots els combats sense necessitat d'esgotar-se, perdre excessiva energia o perdre temps. A l'anime en Ruffy només necessita una part del cos per activar el Gear Second però li afecta a tot el cos.

TècniquesEdita

Tot i que les tècniques són molt semblants a les normals, en aquest cas per dir el nom de la tècnica a vegades utilitza la paraula "jet" entre el nom de la tècnica i el goma-goma, per exemple "pistola jet de goma-goma".

Les tècniques que utilitza en cada espai temporal són:

Pre Time-skipEdita

Per a més informació de la tècnica original vés a: Tècniques de la Gomu Gomu.

Són unes tècniques molt semblants a les inicials, amb l'única diferència que són més ràpides i fortes gràcies a aquest dopatge; tan és així que utilitza els mateixos noms que amb les tècniques normals però afegint el "jet".

Aquestes tècniques són:

  • Pistola jet de goma-goma

    Pistola jet de goma-goma

    Pistola jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en estirar el braç esquerre amb la mà aixecada per apuntar a l'enemic i amb la dreta donar un cop molt ràpid i fort en el qual no necessita moure's del lloc. El primer cop que es veu és a la lluita contra en Blueno.[1]
    • Rifle jet de goma-goma: És igual que la "pistola jet de goma-goma" però fent girar el braç sobre si mateix fent un cop més fort que el de la tècnica anterior, a vegades utilitza aquest nom quan dona un cop de puny a llocs al atzar per tal de donar al contrincant sense necesitat de saber on és, que és el cas del primer cop que es veu.[1]
    • Doble pistola jet de goma-goma: És igual que la "pistola jet de goma-goma" però primer un braç i després l'altre. També fa servir el nom de "pistola jet bessona de goma-goma", però la tècnica és la mateixa. El primer cop que es veu és a la lluita contra en Lucci.
  • Segell jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en disparar la seva cama des d'un punt alt cap a l'enemic per donar-li un fort cop de peu.[1]
  • Llança jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en ajuntar els dos peus i disparar a gran velocitat contra l'enemic.[1]
  • Míssil jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en agafar-se a l'enemic i llençar-se contra ell per donar-li un cop amb tot el cos.[1]
  • Bazoca jet de goma-goma

    Bazuca jet de goma-goma

    Bazuca jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en estirar els braços endarrere i, quan aquests tornen per donar un cop a l'enemic, en Ruffy comença a córrer endavant per parar just davant l'enemic i donar el cop. L'únic que la diferencia del bazuca de goma-goma, apart de la potència, és que en comptes de donar un cop amb les mans obertes fa el cop amb els punys i aquest cop deixa una marca al cos de l'enemic.[1]
    • Bazuca jet de goma-goma: és aquesta tècnica utilitzada en el post-timeskip però amb la variació d'utilitzar Busoshoku Haki. El primer cop que l'utilitza és contra en Shuzo.
  • Fuet jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en donar una patada desde un costat molt ràpida i forta, tan que només es veu l'estela al seu pas. El primer cop que es veu és a la lluita contra en Lucci per salvar a en Franky.[2]
  • Puntada jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en donar una puntada de peu molt forta i ràpida desde un punt més alt que el del enemic. El primer cop que es veu és a la lluita contra en Lucci.[3]
    • Peu jet de goma-goma: És una tècnica exactament igual que la "puntada jet de goma-goma" però en aquest cas l'atac és molt més directe i des de més a prop. El primer cop que es veu és a la lluita contra en Lucci.
  • Destral jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en estirar la cama cap amunt i deixar-la caure per donar un cop vertical al enemic. El primer cop que es veu és a la lluita contra en Lucci.
  • Rafega jet de goma goma

    Ràfega jet de goma-goma.

    Ràfega jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en fer una potent ràfega de cops, dels quals només es veu l'estela i la marca en el cos de l'enemic, durant bastanta estona fins que l'enemic queda molt mal ferit o derrotat. El primer cop que es veu en Ruffy l'utilitza per derrotar en Lucci.
    • Ràfega jet de goma-goma: és aquesta tècnica utilitzada en el post-timeskip però amb la variació d'utilitzar Busoshoku Haki. El primer cop que l'utilitza és contra en Bilić.
  • Coet jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en estirar els braços i llançar-se cap al enemic placant-lo a tota velocitat. A diferencia del "coet de goma-goma" aquesta tècnica serveix per atacar i no per traslladar-se. El primer cop que es veu és a la lluita contra en Gecko Moriah.
  • Substitut jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en estirar els braços per agafar una persona que estigui lluny, acostar-la i fer-la servir d'escut contra un atac infal·lible. El primer cop que es va veure va ser per evitar un atac d'en Mihawk fent servir d'escut en Buggy.

Post Time-skipEdita

Després dels 2 anys, en Ruffy té noves tècniques i quasi totes estan combinades amb el Haki, fent encara més poderosa aquesta tècnica. A més les tècniques anteriors també les combina amb haki sent més potents del que eren i semblen tècniques noves. Les tècniques que utilitza són:

  • Martell jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en agafar el enemic amb les cames, enrotllar aquestes entre si de tal forma que l'enemic no pugui escapar, i llençar l'enemic per els aires mentre gira i sense deixar-lo anar tirar-lo de cap a terra. Aquesta tècnica és vista per primer cop contra en Vander Decken.
  • Maça jet de goma-goma: És una tècnica que consisteix en picar de peus moltes vegades seguides al seu enemic mentre cau i gira. La primera vegada que l'utilitza és contra en Caesar Clown.
  • Llança jet de goma-goma: és una versió més poderosa de la "llança de goma-goma", ja que és potenciada pel Gear Second. El primer cop que es veu és a la lluita contra la Monet.
  • Ràfega de puntades jet de goma-goma: és una tècnica que consisteix en fer moltes "puntades jet de goma-goma" de forma similar a la "ràfega jet de goma-goma" però amb els peus. El primer cop que es veu és a la lluita amb en Chinjao.

Tècniques amb Busoushoku HakiEdita

  • Red hawk

    El Falcó vermell de goma-goma

    Falcó vermell de goma-goma: És una tècnica que consisteix en estirar el braç cap enrere i combinar-lo amb amb el Busoushoku Haki. Després, el braç es posa vermell i s'incendia i, llavors, dóna un fort cop de puny. Les flames són tan potents que segueixen enceses sota l'aigua. Recordar el puny de foc del seu germà Ace, que és amb qui està inspirat l'atac. El primer cop que es veu aquesta tècnica és a la lluita contra en Hody.
  • Bazuca jet de goma-goma: és una versió més poderosa del "bazuca jet de goma-goma" en la qual s'afegeix Busoushoku Haki. Només s'ha vist en l'anime a l'Arc de l'ambició d'en Z, en el combat contra en Shuzo.
  • Monet Kamakura

    Enduriment: ràfega jet de goma-goma

    Enduriment: ràfega jet de goma-goma: És una versió molt més poderosa de la "ràfega jet de goma-goma" en la qual s'afegeix el Busoushoku Haki. El primer cop que es veu és contra en Caesar Clown, però és bloquejat per una paret de neu de la Monet. A l'anime, l'utilitza contra en Bilić.
  • Rifle Falcó de Goma-Goma: En Ruffy, en estat de Gear Second, estira el seu braç endurit amb Haki i el retorça. A continuació, ataca amb un puny giratori que n'augmenta el dany. Fou usat per primer cop contra en Chinjao en la batalla del Bloc C del Coliseu Corrida, sent un atac prou fort com per fer-lo sagnar tot i que en Chinjao estigués utilitzant el seu Busoushoku Haki per defensar-se.
  • Ràfega Falcó de Goma-Goma: En Ruffy, en estat de Gear Second, endureix els seus braços amb Busoushoku Haki colpeja diverses vegades l'enemic. Fou usat per primer cop contra en Doflamingo, abans de la intervenció d'en Law.
  • Bazuca Àguila de Goma-Goma: En Ruffy, en estat de Gear Second, endureix els seus braços amb Busoushoku Haki i els tira cap enrere per agafar impuls. Després, els tira endavant colpejant l'enemic amb les mans obertes. Va ser usat per primer cop contra en Doflamingo, abans de la intervenció d'en Trébol.
  • Fuet Falcó de Goma-Goma: En Ruffy, en estat de Gear Second, endureix la seva cama amb Busoushoku Haki per llavors colpejar l'enemic amb un cop de peu lateral. Fou usat per primer cop contra en Doflamingo per intentar aturar-lo d'atacar la Robin i en Law.

Referències Edita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 One Piece Manga i Anime - Vol. 40 Capítol 388 i Episodi 273, en Ruffy fa servir diverses tècniques del Gear Second per enfrontar-se a en Blueno.
  2. One Piece Manga i Anime - Vol. 43 Capítol 418 i Episodi 300, en Ruffy fa servir el Fuet Jet per protegir en Franky d'en Lucci.
  3. One Piece Manga i Anime - Vol. 44 Capítol 425 i Episodi 308, en Ruffy fa servir tècniques del Gear Second per lluitar contra en Rob Lucci.

NavegacióEdita

[v · e]
Fruites del Diable
Paramècia
Canon: Gomu Gomu no Mi  •  Bara Bara no Mi  •  Sube Sube no Mi  •  Kilo Kilo no Mi  •  Bomu Bomu no Mi  •  Hana Hana no Mi  •  Doru Doru no Mi  •  Baku Baku no Mi  •  Mane Mane no Mi  •  Toge Toge no Mi  •  Supa Supa no Mi  •  Ori Ori no Mi  •  Bane Bane no Mi  •  Ito Ito no Mi  •  Noro Noro no Mi  •  Doa Doa no Mi  •  Awa Awa no Mi  •  Beri Beri no Mi  •  Sabi Sabi no Mi  •  Shari Shari no Mi  •  Yomi Yomi no Mi  •  Kage Kage no Mi  •  Horo Horo no Mi  •  Suke Suke no Mi  •  Nikyu Nikyu no Mi  •  Ope Ope no Mi  •  Shiro Shiro no Mi  •  Wara Wara no Mi  •  Mero Mero no Mi  •  Doku Doku no Mi  •  Horu Horu no Mi  •  Choki Choki no Mi  •  Gura Gura no Mi  •  Kira Kira no Mi  •  Woshu Woshu no Mi  •  Fuwa Fuwa no Mi  •  Mato Mato no Mi  •  Fuku Fuku no Mi  •  Buki Buki no Mi  •  Guru Guru no Mi  •  Beta Beta no Mi  •  Zushi Zushi no Mi  •  Hobi Hobi no Mi  •  Bari Bari no Mi  •  Nui Nui no Mi  •  Giro Giro no Mi  •  Ato Ato no Mi  •  Jake Jake no Mi  •  Pamu Pamu no Mi  •  Sui Sui no Mi  •  Ton Ton no Mi  •  Hira Hira no Mi  •  Ishi Ishi no Mi  •  Nagi Nagi no Mi  •  Chiyu Chiyu no Mi  •  Soru Soru no Mi  •  Mira Mira no Mi  •  Pero Pero no Mi  •  Bisu Bisu no Mi  •  Bata Bata no Mi  •  Buku Buku no Mi  •  Kuri Kuri no Mi  •  Shibo Shibo no Mi  •  Memo Memo no Mi  •  Mochi Mochi no Mi  •  Hoya Hoya no Mi  •  Netsu Netsu no Mi  •  Kuku Kuku no Mi  •  Gocha Gocha no Mi  •  Oshi Oshi no Mi  •  Kobu Kobu no Mi  •  Toki Toki no Mi  •  Juku Juku no Mi
Farciment: Goe Goe no Mi  •  Hiso Hiso no Mi  •  Kama Kama no Mi  •  Kachi Kachi no Mi  •  Nemu Nemu no Mi  •  Mini Mini no Mi  •  Atsu Atsu no Mi  •  Noko Noko no Mi  •  Ami Ami no Mi  •  Kopi Kopi no Mi  •  Modo Modo no Mi  •  Mosa Mosa no Mi  •  Peto Peto no Mi  •  Kone Kone no Mi  •  Moa Moa no Mi  •  Kyubu Kyubu no Mi  •  Nito Nito no Mi  •  Hore Hore no Mi  •  Gutsu Gutsu no Mi  •  Nuke Nuke no Mi  •  Koro Koro no Mi  •  Jara Jara no Mi  •  Iro Iro no Mi  •  Goru Goru no Mi  •  Raki Raki no Mi  •  Nepa Nepa no Mi  •  Mono Mono no Mi  •  Bijo Bijo no Mi  •  Pocha Pocha no Mi  •  Ute Ute no Mi  •  Dero Dero no Mi  •  Basu Basu no Mi  •  Gasha Gasha no Mi
SBS: Samu Samu no Mi  •  Gero Gero no Mi  •  Ero Ero no Mi
Zoan
Canon: Ushi Ushi no Mi (Model Bisó)  •  Hito Hito no Mi  •  Tori Tori no Mi (Model Falcó)  •  Inu Inu no Mi (Model Dachshund)  •  Mogu Mogu no Mi  •  Inu Inu no Mi (Model Xacal)  •  Uma Uma no Mi  •  Neko Neko no Mi (Model Lleopard)  •  Zou Zou no Mi  •  Inu Inu no Mi (Model Llop)  •  Ushi Ushi no Mi (Model Girafa)  •  Ryu Ryu no Mi (Model Al·losaure)  •  Hebi Hebi no Mi (Model Anaconda)  •  Hebi Hebi no Mi (Model Rei Cobra)  •  Tori Tori no Mi (Model Fènix)  •  Hito Hito no Mi (Model Daibutsu)  •  Kame Kame no Mi  •  Sara Sara no Mi (Model Axolot)  •  Mushi Mushi no Mi (Model Escarabat Rinoceront)  •  Mushi Mushi no Mi (Model Vespa)  •  Zou Zou no Mi (Model Mamut)  •  Inu Inu no Mi (Model Tanuki)  •  Inu Inu no Mi (Model Guineu de nou cues)  •  Ryu Ryu no Mi (Model Espinosaure)  •  Ryu Ryu no Mi (Model Pteranòdon)  •  Hebi Hebi no Mi (Model Yamata no Orochi)  •  Ryu Ryu no Mi (Model Braquiosaure)
Farciment: Tori Tori no Mi (Model Àguila)  •  Inu Inu no Mi (Model Gos viverrí)  •  Batto Batto no Mi (Model Vampir)  •  Tori Tori no Mi (Model Nue)
Lògia
Classe indeterminada
Canon: Tama Tama no Mi
Farciment: Zuma Zuma no Mi  •  Meta Meta no Mi
[v · e]
Pirates del Barret de Palla
Tripulació: Monkey D. Ruffy  •  Roronoa Zoro  •  Nami  •  Usopp  •  Sanji  •  Tony Tony Chopper  •  Nico Robin  •  Franky  •  Brook  •  Jinbe  •  Zeus
Vaixells: Going Merry  •  Thousand Sunny
Aliats i companys de viatge
Habilitats
Habilitats de suport: Haki  •  Ultra Píndola
Articles relacionats
Termes: Supernova  •  Pitjor Generació