El Busoshoku Haki, també conegut al País de Wano com a Ryuo, és un dels tres tipus de Haki. És anomenat "el color de l'armadura" i permet a l'usuari utilitzar la seva pròpia energia espiritual per crear, en essència, una armadura invisible al seu voltant, proporcionant increïbles capacitats ofensives i defensives que permeten ferir als usuaris de Fruita del Diable que, d’altra manera, són immunes als atacs físics habituals, com els usuaris de Logia.

Descripció[modifica | modifica el codi]

El Roronoa Zoro va poder manifestar una forma primitiva d'aquest tipus de Haki durant la seva lluita contra el Daz Bonez. El Garp va utilitzar per primera vegada aquest tipus de Haki contra en Ruffy per sobrepassar el seu poder de fruita del diable i ferir-lo a Water 7. Més tard, a l'arxipèlag de Sabaody, el Sentomaru va utilitzar un atac amb Haki contra en Ruffy, cosa que va fer pensar als barrets de palla que era un usuari de fruita del diable a causa del seu desconeixement sobre aquesta capacitat. Després, en Rayleigh va utilitzar el Haki per detenir al Kizaru i fins i tot va tocar el seu cos de Logia.

La primera vegada que les Kujas van anomenar aquesta habilitat "Haki", es va mostrar que utilitzava fletxes imbuïdes per Haki. Durant la guerra de Marineford, el Haki també va ser utilitzat moltes vegades per els marines i els pirates. Es va demostrar que el Haki és molt comú al Nou Món, a diferència del Paradís on els usuaris de Haki són força rars.

Usuaris[modifica | modifica el codi]

Usuaris de Busoshoku Haki
Vius
Aphelandra Ashura Doji Bastille Belladonna Bellamy
Blue Fan Blueno Boa Hancock Boa Marigold * Boa Sandersonia
Boo Borsalino * Califa Cavendish Charlotte Cadenza
Charlotte Counter Charlotte Cracker Charlotte Daifuku Charlotte Katakuri Charlotte Linlin *
Charlotte Oven Charlotte Perospero Charlotte Raisin Charlotte Smoothie Cosmos
Daisy Denjiro Diamante Don Chinjao Donquixot Doflamingo
Dracule Mihawk Edward Weevil Enishida Eustass Kid Fukuro
Hyogoro * Inuarashi Issho Izo Jabura
Jesus Burgess Jinbe Jozu Kaido * Kaku
Kawamatsu * Kikunojo Kikyo Killer Kin'emon
King Kumadori Kurozumi Kanjuro Kuzan * Marco
Marguerite Marshall D. Teach Momonga Monkey D. Garp Monkey D. Ruffy *
Nekomamushi Nerine Nyon Pansy Pekoms *
Pica Poppy Raizo Ran Rindo
Rob Lucci * Roronoa Zoro Sabo * Sai Sakazuki *
Scratchmen Apoo Sengoku Sentomaru * Shanks Silvers Rayleigh *
Smoker Stussy Sweet Pea Tamago Tashigi
Trafalgar D. Water Law Trébol Tsuru Ulti Vinsmoke Sanji
Vista X Drake Yamato *
Morts
Edward Newgate  * Gol D. Roger  * Kozuki Oden  Pedro  Portgas D. Ace 
Shimotsuki Ryuma  Vergo 
No canònics
Alpacaman * Batman * Charlotte Cabaletta * Fujin * Speed *
Dice  Douglas Bullet  Shuzo  Zephyr  

Efectes[modifica | modifica el codi]

Aquest tipus de Haki atorga als usuaris un augment del seu cos mitjançant la seva pròpia energia espiritual, permetent-los accedir a un gran augment de potència i resistència. Per això, aquesta forma de Haki és la més utilitzada en combat.

Tècniques bàsiques[modifica | modifica el codi]

Armadura invisible[modifica | modifica el codi]

La capacitat més bàsica d’aquest Haki proporciona una millora de potència i durabilitat, i es pot utilitzar en una sola part del cos o en tot el cos de l’usuari. Aquest tipus de Haki també té la capacitat d’evitar els poders d’un usuari de fruita del diable el cos del qual ha estat alterat per la seva fruita del diable de qualsevol manera, com ara la intangabilitat de les Logia o el cos que alteren les Paramecia, permetent a l’usuari de Haki colpejar el "cos substancial" a sota.

A diferència del kairoseki, el Busoshoku Haki no anul·la els poders de la fruita del diable d'un usuari, per la qual cosa encara permet a l'usuari de fruita del diable defensar-se i continuar lluitant amb normalitat.

Enduriment[modifica | modifica el codi]

Una forta concentració de Haki pot endurir el cos de l’usuari, atorgant-li un major augment de potència i resistència que supera la mera aplicació de l'armadura invisible. Aquesta tècnica és fàcilment capaç de bloquejar els atacs d’espasa dels enemics i fins i tot fer que l’espasa es trenqui si l’armament de l'usuari de Haki és prou fort. És el Haki més distintiu i recognoscible, ja que fa que el cos de l’usuari brilli amb un color negre. Alguns usuaris de Paramecia utilitzen les seves habilitats de fruita del diable en combinació amb aquest Haki per fer que el seu cos mantingui les propietats d’ambdues habilitats.

En aplicacions avançades, l'efecte negre de la pell de l'enduriment adopta un patró similar a la flama i el color brillant canvia del negre bàsic al nou depenent de l'usuari (per exemple, els canvis del Ruffy a vermell rosat i del Katakuri a blau clar).

Imbuició[modifica | modifica el codi]

Si toca un objecte, l'usuari pot empoderar-lo amb el seu propi Haki per augmentar la seva potència i resistència. És un gran actiu per als combatents amb armes, ja que es pot incrustar en armes; el Vergo pot utilitzar-lo en un pal de bambú, el Smoker en el seu Nanashaku Jitte (indicant que el Busoshoku Haki es pot utilitzar conjuntament amb kairoseki), i el Zoro en les seves espases. Qualsevol arma millorada per Busoshoku Haki colpeja immensament més dura del que faria sense ell, a més de permetre a l'arma resistir més gran sense trencar-se. Les armes imbuides també poden perjudicar els usuaris de fruites del diable que no es podrien veure perjudicats mitjançant mitjans convencionals.

És possible que algú pugui introduir Busoshoku sobre un objecte sense fer contacte físic, sempre que l’usuari tingui algun tipus de connexió amb l’objecte, com a exemple substàncies i objectes creats i / o manipulats pels poders de les fruites del diable. Per exemple, les fletxes imbuïdes per les Kuja són capaces de penetrar en pedra sòlida. Mitjançant l'aplicació constant d'imbuició i enduriment, es pot desencadenar un fenomen conegut com Espasa Negra (黒 刀 Kokutō).

Tècniques avançades[modifica | modifica el codi]

Emissió[modifica | modifica el codi]

Amb aquesta tècnica, l'usuari pot projectar el seu flux de Haki des del seu cos sense un mitjà. Aquest mètode permet a l'usuari danyar i / o repel·lir la seva destinació sense fer contacte directe ni utilitzar la força bruta. Segons el Hyogoro, per realitzar aquesta tècnica, l'usuari de Haki ha de transferir el Haki de tot el cos a les seves mans, canalitzant l'excés de Haki des del voltant del cos a través dels seus punys, però han de deixar que el Haki flueixi cap a ell en lloc de forçar-ho.

En Ruffy va creure que avançar fins a aquest nivell de Busoshoku Haki podria permetre-li danyar realment al invulnerable Kaido, que prèviament va arruïnar tots els seus atacs regulars de Haki i els fins i tot en Gear Four. Aquesta tècnica es va veure per primera vegada quan el Sentomaru va desviar els atacs del Ruffy sense fer contacte directe, segon per la Marigold a Amazon Lily i tercer després quan el Rayleigh va desviar el peu d'un enorme elefant a Rusukaina.

De moment, en Silvers Rayleigh, el Sentomaru, la Boa Marigold, el Kuzan, en Sakazuki, el Borsalino, el Hyogoro, en Monkey D. Ruffy, el Sabo, el Rob Lucci, el Gol D. Roger i l'Edward Newgate han mostrat poder emprar aquesta tècnica.

Destrucció interna[modifica | modifica el codi]

Una tècnica encara més avançada es la de la destrucció interna, on el Haki emès flueix dins d'una diana i la destrueix de dins cap a fora. Aquest nivell només l'han utilitzat el Sabo, el Rayleigh i el Ruffy. Els dos últims la van utilitzar per destruir collarets dissenyats per matar a una persona en determinades circumstàncies.

Inconvenients[modifica | modifica el codi]

Quan dos oponents que utilitzen Busoshoku Haki xoquen, el que té el Busoshoku Haki és més probable que guanyi. Això pot dificultar la superació del Haki d’un oponent en una batalla de força bruta. Tot i això, s'ha demostrat que un Busoshoku Haki superior no és una defensa absoluta i es pot superar sempre que l'altre rival tingui una força física superior. Així, en Ruffy va poder danyar Katakuri amb el Gear Forth, malgrat que aquest va dir que el seu propi Busoshoku Haki era superior.

Una força física important també pot superar aquesta defensa, fins i tot si prové d'algú que no sap utilitzar el Busoshoku Haki; per exemple, en Ruffy, durant l'arc d'Amazon Lily, va colpejar a la Boa Marigold.

El Busoshoku Haki és objecte d'esgotament si es fa servir durant llargs períodes de temps, ja que es diu que és proporcional a la quantitat de força de vida espiritual que un individu posseeix, així com a la seva resistència restant. Un cop arribat el llindar, l'usuari no podrà utilitzar-lo durant un període de temps determinat. Sembla que com més Haki s'utilitzi, més ràpid s'esgotarà. Els usuaris no poden utilitzar Haki fins que recuperin la seva resistència per tornar-lo a utilitzar.

Trivia[modifica | modifica el codi]

  • El Busoshoku Haki és el tipus de Haki més utilitzat de la sèrie fins ara, ja que és el poder d'atac i defensa més relacionat en combat.
  • Tot i que l'efecte color negre a la pell és molt freqüent després del salt temporal, no es va veure mai abans, ni tan sols durant la guerra de Marineford, on van participar molts pirates i marines del màxim nivell, que s'ha confirmat que utilitzaven Haki. Actualment no se sap el motiu d’això.
  • Quan en Ruffy utilitza el Gear Fourth, el seu Busoshoku Haki pren la forma de flames tribals al seu cos; aquest és el primer exemple de Busoshoku Haki que forma un patró característic. El Haki de la Big Mom adopta la mateixa forma, tot i que està limitada al braç. Quan en Katakuri realitza el seu atac Zan Giri-Mochi, el seu Haki també es converteix en forma de flama. També quan s'utilitza això, el Haki dels usuaris té un brillant diferent del negre normal (vermell rosat per al Ruffy, blau clar per al Katakuri). Curiosament, els tres son també usuaris de Haoshoku Haki.

Navegació[modifica | modifica el codi]

[v · e]
Usuaris de Haki
Kenbunshoku Haki
Usuaris canònics: Aisa  •  Basil Hawkins  •  Calgara   •  Coby  •  Crocus  •  Eneru  •  Gedatsu  •  Helmeppo  •  Hotori i Kotori  •  Hotori i Kotori  •  Kozuki Momonosuke  •  Ohm *  •  Otohime   •  Rebecca  •  Satori *  •  Shirahoshi  •  Shura *  •  Usopp
Busoshoku Haki
Usuaris canònics: Alpacaman *  •  Aphelandra  •  Ashura Doji  •  Batman *  •  Belladonna  •  Blue Fan  •  Boo  •  Charlotte Cabaletta *  •  Charlotte Cadenza  •  Charlotte Counter  •  Charlotte Raisin  •  Cosmos  •  Daisy  •  Denjiro  •  Enishida  •  Fujin *  •  Gloriosa  •  Hyogoro  •  Izo  •  Kawamatsu  •  Kikyo  •  Killer  •  Marguerite  •  Nerine  •  Pansy  •  Poppy  •  Ran  •  Raizo  •  Rindo  •  Scratchmen Apoo  •  Shimotsuki Ryuma   •  Speed *  •  Sweet Pea  •  X Drake  •  Yamato
Usuaris no canònics: Dice  •  Shuzo  •  Zephyr
Busoshoku Haki + Kenbunshoku Haki
Usuaris canònics: Bastille  •  Bellamy  •  Blueno  •  Boa Marigold  •  Boa Sandersonia  •  Borsalino  •  Califa  •  Cavendish  •  Charlotte Cracker  •  Charlotte Daifuku  •  Charlotte Oven  •  Charlotte Perospero  •  Charlotte Smoothie  •  Diamante  •  Dracule Mihawk  •  Edward Weevil  •  Fukurou  •  Inuarashi  •  Issho  •  Jabura  •  Jesus Burgess  •  Jinbe  •  Jozu  •  Kaku  •  Kikunojo  •  Kin'emon  •  King  •  Kumadori  •  Kurozumi Kanjuro  •  Kuzan  •  Marco  •  Marshall D. Teach  •  Momonga  •  Monkey D. Garp  •  Nekomamushi  •  Pedro   •  Pekoms *  •  Pica  •  Rob Lucci  •  Roronoa Zoro  •  Sabo  •  Sai  •  Sakazuki  •  Sentomaru  •  Smoker  •  Stussy  •  Tamago  •  Tashigi  •  Trafalgar D. Water Law  •  Trébol  •  Tsuru  •  Ulti  •  Vergo   •  Vinsmoke Sanji  •  Vista
Haoshoku Haki + Busoshoku Haki
Usuaris canònics: Eustass Kid  •  Gol D. Roger   •  Portgas D. Ace 
Haoshoku Haki + Busoshoku Haki + Kenbunshoku Haki
Usuaris canònics: Boa Hancock  •  Charlotte Katakuri  •  Charlotte Linlin  •  Chinjao  •  Donquixot Doflamingo  •  Edward Newgate   •  Kaido  •  Kozuki Oden   •  Monkey D. Ruffy  •  Sengoku  •  Shanks  •  Silvers Rayleigh
Usuaris no canònics: Douglas Bullet