FANDOM

Izo
Manga - Anime

Izo

Informació
Nom japonès: イゾウ
Nom anglès: Izo
Nom català: Izo
Afiliació: Pirates d'en Barbablanca (abans)
Ocupació: Pirata; Comandant de la 16a Divisió (abans); vasall de la família Kozuki (abans)
Sobrenom:
Edat:
Aniversari: 13 d'octubre[1]
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
L'Izo és un pirata procedent del País de Wano que va exercir com a comandant de la 16a divisió dels Pirates d'en Barbablanca, a més de ser l'hereu de l'escola Hanayanagi a Ringo i, juntament amb la seva germana Kiku, un antic vassall del Kozuki Oden.

AparençaEdita

L'Izo té un aspecte totalment oriental, semblant al d'una Geisha. Té els cabells negres, la cara pintada de blanc i els llavis vermells. Porta un kimono rosa i lila molt cridaner.

Quan era nen, va ser vist vestint un quimono amb un disseny de taques. Tenia la part superior del cap afaitat i el serrell separat. També va ser vist sostenint ventalls i ballant.

Galeria Edita

Izo nen manga
Aspecte de l'Izo com a nen ballarí.
Izo de petit manga
L'Izo fa 39 anys.
Izo fa 33 anys
L'Izo fa 33 anys.
Izo fa 30 anys
L'Izo fa 30 anys.
Izo Anime Marineford
L'Izo durant la guerra de Marineford a l'anime.
Izo disseny anime
Disseny de l'Izo a l'anime.

PersonalitatEdita

Abans d'unir-se als Pirates d'en Barbablanca, l'Izo va ser molt lleial al Kozuki Oden.

Habilitats i PodersEdita

Com a Comandant de la 16a Divisió, té poder i autoritat sobre tots els seus subordinats. Per merèixer el títol de Comandant dels Pirates d'en Barbablanca, s'han de posseir unes grans habilitats.

ArmesEdita

L'Izo té un gran domini amb les armes de curta distància. Porta dues petites pistoles per defensar-se dels enemics. Té una gran punteria amb elles, com va demostrar a la Guerra d'en Barbablanca, on va trencar una espasa enemiga amb un sol tret.

HistòriaEdita

Passat Edita

l'Izo va néixer a la regió de Ringo del País de Wano, en el si d'una família de ballarins, sent el germà gran d'en Kiku. Després de la detenció del seu pare, els dos germans van intentar aconseguir menjar ballant al carrer fins que van ser trobats per el Kozuki Oden. Aquest els va donar de menjar una mica de oden i, en agraïment, van començar a seguir-lo. Després que l'Oden fos nomenat daimyo de Kuri, l'Izo va ser nomenat vassall de l'Oden al costat dels seus altres seguidors.

Després que l'Inuarashi, el Nekomamushi i el Kawamatsu es van unir a l'Oden, ell i els altres criats van intentar robar diners del Shimotsuki Yasuie, però van ser atrapats. En lloc de castigar-los, el Yasuie els va permetre prendre els diners i els va encoratjar a utilitzarlo per convertir-se en millors persones pel bé de l'Oden i del País de Wano. Seguint el consell del Yasuie, es van educar i entrenar per convertir-se en guerrers dignes.

Dues setmanes després que els Pirates d'en Barbablanca van arribar a Wano, l'Oden va seguir en secret a la tripulació quan van decidir deixar abandonar el país en secret per evitar que aquest s'unís. No obstant això, l'Izo coneixia el pla de l'Oden i el va perseguir. Va ser detingut després de penjar-se del cos de l'Oden, i va ser lligat a la nau durant al menys tres dies abans que en Barbablanca decidís deixar que l'Oden s'unís a la tripulació. Poc després, els seus companys, l'Inuarashi i el Nekomamushi, van ser descoberts al vaixell.

Saga de Marineford Edita

Arc de Marineford Edita

Izo a Marineford

L'Izo a Marineford

Quan s'en va assabentar de que el seu company de tripulació, l'Ace, seria executat públicament a Marineford, l'Izo va unir-se a la resta de la flota d'en Barbablanca per anar a rescatar al seu company. Un cop a la seu de la Marina, van lluitar per intentar rescatar al seu company capturat. Quan en Ruffy va arribar i va dirigir-se a rescatar a l'Ace, ell va preguntar-li si estava cansat quan ell i d'altres comandants estaven lluitant contra en Kizaru. També li va dir que aprofités aquell moment per seguir endavant, ja que els marines s'estaven retirant.

Quan més tard en Barbablanca va ser apunyalat per l'Squard, l'Izo, iqual que tothom, va quedar-se molt sorprès. Quan aquest va adonar-se de que havia estat enganyat per l'Akainu, els marines van aixecar els murs de contenció, per tal de que els pirates quedessin tancats a la badia. Però l'Izo i d'altres pirates van pujar al vaixell que en Barbablanca tenia amagat i que l'Ozu Jr. va fer entrar a la plaça.

Després de que en Ruffy aconseguis salvar l'Ace, ell va alegrar-se'n, però en sentir l'última ordre del seu capità, de que el deixessin enrere, es va disgustar, però va obeïr. Quan els pirates eren a punt de marxar amb l'Ace, l'Akainu va començar a insultar a en barbalanca. L'Ace es va girar per fer-li front, tot i que l'Izo va dir al seu company que no se l'escoltés, però no s'en va ensortir. Llavors, queda en estat de xoc quan l'Akainu mata a l'Ace. Quan l'almirall intenta acabar amb en Ruffy, ell i els altres comandants el van protegir, ja que ell havia d'arribar a la Nova Era. Després de que en Shanks arribés i en Sengoku proclamés la fi de la guerra, l'Izo i els seus companys van abandonar Marineford tristos per les morts produïdes, especialment la del seu capità i la de l'Ace.

Arc de després de la guerra Edita

L'Izo, de la mateixa manera que els seus companys de tripulació i les tripulacions aliades, va assistir al funeral d'en Barbablanca i de l'Ace en una illa desconeguda del Nou Món.

Durant el Timeskip Edita

Un any després de la batalla de Marineford, els membres restants dels Pirates d'en Barbablanca es van enfrontar als Pirates d'en Barbanegra a la coneguda com Batalla de la Venjança. Aquests primers van perdre i es van dispersar, sent desconegut a data d'avui el seu parador.[2]

Grans BatallesEdita

Referències Edita

  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 82 Capítol 820 i Episodi 773, es parla de la Batalla de la Venjança.