FANDOM

John
Manga - Anime

Capità John Anime Infobox

Informació
Nom japonès: ジョン
Nom anglès: John
Nom català: John
Primera aparició: Capítol 450; Episodi 344[1]
Afiliació: Gekko Moriah; Thriller Bark; Antiga tripulació (abans)
Ocupació: Zombi General
Sobrenom: Capità John
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Oriol de Balle
En John, més conegut com a Capità John, va ser un infame pirata[2] que quan era viu va reunir una gran quantitat de tresors, el parador dels quals encara és desconegut[3]. Aquesta llegenda ha arribat fins a les orelles d'en Buggy, que també busca el seu tresor amagat[4]. Quan va morir, el seu cos va ser robat i modificat per en Hogback perquè es convertís en un dels Zombi General d'en Moriah[1][5].

AparençaEdita

Com a zombi, a en John se'l veu constantment, ja que l'ombra que el va tornar a la vida era la d'un borratxo. Té una pell d'un to marró grisós amb cabell llarg i rosa clar, i duu una camisa blanca amb nombroses benes. També duu una capa vermella amb les espatlles de coixinets grocs, i rosa a la part final de la màniga. Vesteix també pantalons amb ratlles verticals negres i blanques, i duu dues espases a cada banda de l'estómac. A més, té tres forats d'espasa al tronc que van ser la seva causa de mort. La seva cara s'assembla força a la de la Doctora Kureha[6].

PersonalitatEdita

En vida, en John era una persona avariciosa i repugnant fins al punt que la seva pròpia tripulació es va amotinar en contra seva[3].

Com a zombi, en John posseeix la personalitat del propietari antic de la seva ombra. És un home borratxo i mandrós que passa la major part del seu temps rebent ordres. Degut a aquesta personalitat, se l'anomena "El mandrós Capità John". La seva personalitat com a zombi contrasta amb la personalitat de quan era viu[2].

Habilitats i PodersEdita

No se sap si era gaire fort en la lluita quan era viu, però tenint en compte que era considerat un pirata infame i que en Hogback el va reviure com a zombi general, l'exèrcit més fort de zombis de Thriller Bark, probablement fou un pirata fort, poderós i temut. Com a zombi, el seu únic punt feble era la sal, com qualsevol altre zombi[7].

HistòriaEdita

En vidaEdita

Quan era viu, en John va ser un pirata immensament ric gràcies als tresors que va anar amuntegant. Quan va decidir quedar-se'ls per a ell sol i no compartir-los amb la seva tripulació, els seus subordinats se li van amotinar i el van assassinar clavant-li diversos cops d'espasa a l'estómac. Tot i això, els seus tresors mai no es van trobar i van convertir-se en objecte de llegendes[3]. D'entre els que van decidir buscar els tresors llegendaris del Capità John es troba en Buggy, motiu pel qual el van tancar a Impel Down[4][8].

Com a zombiEdita

Quan va morir, el cos d'en John va anar a parar a les mans d'en Hogback. Amb les seves habilitats de cirurgia i els poders d'en Moriah, el seu cos va ser modificat i tornat zombi amb l'ombra d'un borratxo[5]. El seu braçalet va passar a formar part de les possessions d'en Moriah[9].

Temps després i juntament amb els altres Zombis Generals, es va despertar del seu descans cridat per l'Absalom perquè anessin a capturar els Pirates del Barret de Palla[1]. Poc després de sortir a la seva cerca[10], en John i la resta de zombis generals acorralen en Franky, la Robin i en Ruffy a una sala on els havia conduït en Buhichuck, però finalment aconsegueixen escapar-se, tot i que topen amb un altre zombi general, en Talaran[11]. Acorralats, en Franky decideix fer a miques el pont per desempallagar-se dels zombis, que cauen al buit[12]. Poc després, en John i la resta de zombis s'adonen de la derrota d'en Talaran, cosa que sorprèn en John[13].

Una estona després, ell i la resta de zombis van assistir al casament de l'Absalom[14]. Quan l'Ozu desvia el timó del vaixell, els zombis generals van a buscar-lo per tranquil·litzar-lo, però els venç fàcilment[15].

Finalment, en Moriah absorbeix la seva ombra i totes les de Thriller Bark amb l'Asgard d'ombres per fer-se més fort i enfrontar-se als Pirates en la batalla final, deixant el cos d'en John altre cop sense vida[16].

Llegat: el braçalet del capità JohnEdita

Braçalet Capità John

El braçalet del Capità John

Quan la Nami recull tots els tresors de Thriller Bark i els amuntega al Thousand Sunny, en Ruffy troba un braçalet que li agrada i se'l queda, sense saber que de fet és un mapa que duu als tresors d'en John[9].

Quan en Ruffy s'infiltra a Impel Down i es troba amb en Buggy, aquest ràpidament s'adona que el braçalet li pot dur fins al tresor d'en John. Així, fa un tracte amb en Ruffy pel qual, a canvi de guiar-lo fins a l'Ace, ell li regalarà el braçalet[17].

TriviaEdita

  • Quan els pirates abordaven bucs, fossin o no pirates, el tresor, la cervesa i d'altres objectes de valor sempre es repartien a parts iguals entre els membres de la tripulació per mantenir-los la moral alta. Un capità que es nega a compartir el botí crea malestar entre la tripulació que pot culminar en un motí i en la mort del capità. En aquesta realitat històrica és en què es basa la història del Capità John.

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 450 (pàg. 18) i Episodi 344, en John es desperta juntament amb la resta de zombis generals quan l'Absalom els crida per iniciar l'atac contra els Pirates.
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 2) i Episodi 345, l'Absalom diu a en John que era un pirata infame quan era viu, a diferència d'ara, que s'ha tornat un borratxo mandrós per culpa de la seva ombra.
  3. 3,0 3,1 3,2 SBS One Piece MangaVol. 49, pregunta d'un fan: quina és la història del capità John?
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 25 Capítol 233 (pàg. 8-9) i Episodi 145, en Buggy i la seva tripulació busquen el tresor del capità John en una illa en forma de calavera.
  5. 5,0 5,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 455 (pàg. 9) i Episodi 349, en Brook explica que qui modifica els zombis és en Hogback.
  6. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 10) i Episodi 346, en John apareix de cos sencer.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 456 i Episodi 349, en Brook explica que la debilitat principal dels zombis és la sal.
  8. One Piece Manga i Anime — Vol. 54 Capítol 527 i Episodi 424, en Buggy s'adona que en Ruffy duu el braçalet del capità John i se li escapa de dir que és la clau per trobar el seu tresor amagat.
  9. 9,0 9,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 50 Capítol 486 i Episodi 378, en Ruffy agafa un braçalet d'entre els tresors que la Nami ha robat a en Moriah.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 2) i Episodi 345, en John i la resta de zombis generals surten a buscar els Pirates.
  11. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 10-19) i Episodi 346, en John i la resta de zombis generals ataquen en Ruffy, en Franky i la Robin.
  12. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 453 (pàg. 12-15) i Episodi 347, en Franky fa volar el pont i en John i la resta de zombis generals cauen al buit.
  13. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 456 (pàg. 14) i Episodi 350, en John se sorprèn que els pirates hagin aconseguit derrotar en Talaran.
  14. One Piece Manga i Anime — Vol. 48 Capítol 460 i Episodi 355, en Hildon revela que els zombis generals s'estan preparant per assistir a la boda entre l'Absalom i la Nami.
  15. One Piece Manga i Anime — Vol. 48 Capítol 462 (pàg. 14-17) i Episodi 357, l'Ozu derrota en John juntament amb la resta de zombis generals amb la Ràfega de Goma Goma.
  16. One Piece Manga i Anime — Vol. 49 Capítol 481 i Episodi 373, en Moriah absorbeix totes les ombres de Thriller Bark, inclosa la d'en John, per fer-se més fort.
  17. One Piece Manga i Anime — Vol. 54 Capítol 527 i Episodi 424, en Ruffy regala el braçalet del capità John a en Buggy a canvi que aquest el guiï fins a on és el seu germà Ace.

NavegacióEdita

Thriller Bark
Quatre Misteriosos: Gekko Moriah  • Perona  • Hogback  • Absalom
Zombis: Salvatges (Kumashi  • Germans Risky  • Inuppe  • Senyor Hipopòtam  • Aranya-ratolins  • Hildon  • Cèrber  • Moc Donald  • Unigaro)  • Sorpresa (Buhichuck)  • Soldat (Victoria Cindry  • Gyoro  • Nin  • Bao)  • Generals (Ryuma  • Lola  • Jigoro  • Taralan  • John)  • Especial (Ozu)
Vaixell: Thriller Bark
Habilitats
Fruites del Diable: Kage Kage no Mi  • Horo Horo no Mi  • Suke Suke no Mi
Estils de Lluita: Esgrima  • Santoryu  • Estil Cama Negra
Articles relacionats
Arcs: Arc de Thriller Bark
Localitzacions: West Blue  • Triangle Florià  • Thriller Bark
Víctimes: Associació de Víctimes de Thriller Bark (Pirates Rodants  • Lola  • Germans Risky  • Spoil)  • Brook  • Margarita  • Goo  • Asahija
Altres: Shichibukai