FANDOM

John
Manga - Anime

Capità John Anime Infobox

Informació
Nom japonès: ジョン
Nom anglès: John
Nom català: John
Primera aparició: Capítol 450; Episodi 344[1]
Afiliació: Thriller Bark; Pirates d'en Rocks (abans)
Ocupació: Zombi General
Sobrenom: Capità John
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Oriol de Balle
En John, més conegut com a Capità John, va ser un infame pirata[2] que quan era viu va reunir una gran quantitat de tresors, el parador dels quals encara és desconegut[3]. Aquesta llegenda ha arribat fins a les orelles d'en Buggy, que també busca el seu tresor amagat[4]. Quan va morir, el seu cos va ser robat i modificat per en Hogback perquè es convertís en un dels Zombi General d'en Moria[1][5].

AparençaEdita

Com a zombi, a en John se'l veu constantment, ja que l'ombra que el va tornar a la vida era la d'un borratxo. Té una pell d'un to marró grisós amb cabell llarg i rosa clar, i duu una camisa blanca amb nombroses benes. També duu una capa vermella amb les espatlles de coixinets grocs, i rosa a la part final de la màniga. Vesteix també pantalons amb ratlles verticals negres i blanques, i duu dues espases a cada banda de l'estómac. A més, té tres forats d'espasa al tronc que van ser la seva causa de mort. La seva cara s'assembla força a la de la Doctora Kureha[6].

PersonalitatEdita

En vida, en John era una persona avariciosa i repugnant fins al punt que la seva pròpia tripulació es va amotinar en contra seva[3].

Com a zombi, en John posseeix la personalitat del propietari antic de la seva ombra. És un home borratxo i mandrós que passa la major part del seu temps rebent ordres. Degut a aquesta personalitat, se l'anomena "El mandrós Capità John". La seva personalitat com a zombi contrasta amb la personalitat de quan era viu[2].

Habilitats i PodersEdita

No se sap si era gaire fort en la lluita quan era viu, però tenint en compte que era considerat un pirata infame i que en Hogback el va reviure com a zombi general, l'exèrcit més fort de zombis de Thriller Bark, probablement fou un pirata fort, poderós i temut. Com a zombi, el seu únic punt feble era la sal, com qualsevol altre zombi[7].

HistòriaEdita

En vidaEdita

Quan era viu, en John va ser un pirata immensament ric gràcies als tresors que va anar amuntegant. Quan va decidir quedar-se'ls per a ell sol i no compartir-los amb la seva tripulació, els seus subordinats se li van amotinar i el van assassinar clavant-li diversos cops d'espasa a l'estómac. Tot i això, els seus tresors mai no es van trobar i van convertir-se en objecte de llegendes[3]. D'entre els que van decidir buscar els tresors llegendaris del Capità John es troba en Buggy, motiu pel qual el van tancar a Impel Down[4][8].

Com a zombiEdita

Quan va morir, el cos d'en John va anar a parar a les mans d'en Hogback. Amb les seves habilitats de cirurgia i els poders d'en Moria, el seu cos va ser modificat i tornat zombi amb l'ombra d'un borratxo[5]. El seu braçalet va passar a formar part de les possessions d'en Moria[9].

Temps després i juntament amb els altres Zombis Generals, es va despertar del seu descans cridat per l'Absalom perquè anessin a capturar els Pirates del Barret de Palla[1]. Poc després de sortir a la seva cerca[10], en John i la resta de zombis generals acorralen en Franky, la Robin i en Ruffy a una sala on els havia conduït en Buhichuck, però finalment aconsegueixen escapar-se, tot i que topen amb un altre zombi general, en Talaran[11]. Acorralats, en Franky decideix fer a miques el pont per desempallagar-se dels zombis, que cauen al buit[12]. Poc després, en John i la resta de zombis s'adonen de la derrota d'en Talaran, cosa que sorprèn en John[13].

Una estona després, ell i la resta de zombis van assistir al casament de l'Absalom[14]. Quan l'Ozu desvia el timó del vaixell, els zombis generals van a buscar-lo per tranquil·litzar-lo, però els venç fàcilment[15].

Finalment, en Moria absorbeix la seva ombra i totes les de Thriller Bark amb l'Asgard d'ombres per fer-se més fort i enfrontar-se als Pirates en la batalla final, deixant el cos d'en John altre cop sense vida[16].

Llegat: el braçalet del capità JohnEdita

Braçalet Capità John

El braçalet del Capità John

Quan la Nami recull tots els tresors de Thriller Bark i els amuntega al Thousand Sunny, en Ruffy troba un braçalet que li agrada i se'l queda, sense saber que de fet és un mapa que duu als tresors d'en John[9].

Quan en Ruffy s'infiltra a Impel Down i es troba amb en Buggy, aquest ràpidament s'adona que el braçalet li pot dur fins al tresor d'en John. Així, fa un tracte amb en Ruffy pel qual, a canvi de guiar-lo fins a l'Ace, ell li regalarà el braçalet[17].

TriviaEdita

  • Quan els pirates abordaven bucs, fossin o no pirates, el tresor, la cervesa i d'altres objectes de valor sempre es repartien a parts iguals entre els membres de la tripulació per mantenir-los la moral alta. Un capità que es nega a compartir el botí crea malestar entre la tripulació que pot culminar en un motí i en la mort del capità. En aquesta realitat històrica és en què es basa la història del Capità John.

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 450 (pàg. 18) i Episodi 344, en John es desperta juntament amb la resta de zombis generals quan l'Absalom els crida per iniciar l'atac contra els Pirates.
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 2) i Episodi 345, l'Absalom diu a en John que era un pirata infame quan era viu, a diferència d'ara, que s'ha tornat un borratxo mandrós per culpa de la seva ombra.
  3. 3,0 3,1 3,2 SBS One Piece MangaVol. 49, pregunta d'un fan: quina és la història del capità John?
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 25 Capítol 233 (pàg. 8-9) i Episodi 145, en Buggy i la seva tripulació busquen el tresor del capità John en una illa en forma de calavera.
  5. 5,0 5,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 455 (pàg. 9) i Episodi 349, en Brook explica que qui modifica els zombis és en Hogback.
  6. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 10) i Episodi 346, en John apareix de cos sencer.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 456 i Episodi 349, en Brook explica que la debilitat principal dels zombis és la sal.
  8. One Piece Manga i Anime — Vol. 54 Capítol 527 i Episodi 424, en Buggy s'adona que en Ruffy duu el braçalet del capità John i se li escapa de dir que és la clau per trobar el seu tresor amagat.
  9. 9,0 9,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 50 Capítol 486 i Episodi 378, en Ruffy agafa un braçalet d'entre els tresors que la Nami ha robat a en Moria.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 2) i Episodi 345, en John i la resta de zombis generals surten a buscar els Pirates.
  11. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 451 (pàg. 10-19) i Episodi 346, en John i la resta de zombis generals ataquen en Ruffy, en Franky i la Robin.
  12. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 453 (pàg. 12-15) i Episodi 347, en Franky fa volar el pont i en John i la resta de zombis generals cauen al buit.
  13. One Piece Manga i Anime — Vol. 47 Capítol 456 (pàg. 14) i Episodi 350, en John se sorprèn que els pirates hagin aconseguit derrotar en Talaran.
  14. One Piece Manga i Anime — Vol. 48 Capítol 460 i Episodi 355, en Hildon revela que els zombis generals s'estan preparant per assistir a la boda entre l'Absalom i la Nami.
  15. One Piece Manga i Anime — Vol. 48 Capítol 462 (pàg. 14-17) i Episodi 357, l'Ozu derrota en John juntament amb la resta de zombis generals amb la Ràfega de Goma Goma.
  16. One Piece Manga i Anime — Vol. 49 Capítol 481 i Episodi 373, en Moria absorbeix totes les ombres de Thriller Bark, inclosa la d'en John, per fer-se més fort.
  17. One Piece Manga i Anime — Vol. 54 Capítol 527 i Episodi 424, en Ruffy regala el braçalet del capità John a en Buggy a canvi que aquest el guiï fins a on és el seu germà Ace.

NavegacióEdita

[v · e]
Capitans pirata
East Blue: Monkey D. Ruffy  •  Kuro  •  Krieg  •  Bartolomeo  •  Yurikah  •  Gally  •  Bluejam *
South Blue: Shoujou  •  Foxy  •  Eustass Kid  •  Jewelry Bonney  •  Gyro
North Blue: Masira  •  Trafalgar D. Water Law  •  Basil Hawkins  •  X Drake  •  Caribou  •  Coribou
West Blue: Capone Bege  •  Gecko Moria  •  Sai
Paradís: Buggy  •  Goo  •  Macro  •  Mikazuki   •  Urouge  •  Scratchmen Apoo  •  Boa Hancock  •  Candy  •  Lacuba  •  Albion
Nou Món: Charlotte Lola  •  Doma  •  Germans DeCalvan  •  McGuy  •  Squard  •  Elmy  •  Ramba  •  A.O.  •  Delacuaji  •  Zodia  •  Palms  •  Bizarre  •  Karma  •  Pavlik  •  Vitan  •  Islewan  •  Epoida  •  Whitey Bay  •  Kechatch  •  Choi  •  Arthur  •  Hangan  •  Reforte  •  Andre  •  Blondie  •  Ninth  •  Brew  •  Amadob  •  Nosgarl  •  Wallem  •  Baggaley  •  Brocca  •  Rush  •  Great Michael  •  Kinga  •  Zucca  •  Cands  •  Colscon  •  Agsilly  •  Julius  •  Happygun  •  Sleepy  •  Forliewbs  •  Shiki  •  Hajrudin  •  Cavendish  •  Leo  •  Ideo  •  Orlumbus
Yonko: Charlotte Linlin  •  Kaido  •  Shanks  •  Marshall D. Teach
Anteriors capitans
Retirats: Alvida  •  Usopp  •  Jango  •  Zeff  •  Dorry  •  Brogy  •  Wapol  •  Bellamy  •  Montblanc Cricket  •  Kibagaeru  •  Brook  •  Jean Bart  •  Portgas D. Ace  •  Chadros Higelyges  •  Chinjao  •  Pedro  •  Jinbe  •  Jarl  •  Jorl  •  Who's Who  •  Sasaki
Arrestats: Arlong  •  Billy  •  Chesskippa  •  Devil Dias  •  Demaro Black  •  Lip Doughty  •  Hody Jones  •  Vander Decken IX  •  Donquixot Doflamingo  •  Barbarrosa
Morts: Gol D. Roger  •  Edward Newgate  •  Rocks D. Xebec  •  John  •  Yorki  •  Roshio  •  Diez Barrels  •  Fisher Tiger  •  Vander Decken  •  Petit Ozu Jr.
Pirates de Thriller Bark
Capità: Gecko Moria
Comandants: Perona  • Hogback  • Absalom 
Zombis: Salvatges (Kumashi  • Germans Risky  • Inuppe  • Senyor Hipopòtam  • Aranya-ratolins  • Hildon  • Cèrber  • Moc Donald  • Unigaro)  • Sorpresa (Buhichuck)  • Soldat (Victoria Cindry  • Gyoro  • Nin  • Bao)  • Generals (Ryuma  • Lola  • Jigoro  • Taralan  • John)  • Especial (Ozu)
Vaixell: Thriller Bark
Habilitats
Fruites del Diable: Kage Kage no Mi  • Horo Horo no Mi  • Suke Suke no Mi 
Estils de Lluita: Santoryu  • Estil Cama Negra
Articles relacionats
Arcs: Arc de Thriller Bark  • Arc de Marineford  • Arc del retorn a Sabaody  • Arc del País de Wano
Mini-històries: Des de les Cobertes del Món  • Des de les Cobertes del Món: Arc de l'Home dels 500 Milions
Altres: Shichibukai  • Associació de Víctimes de Thriller Bark  • Triangle Florià  • Pirates Gecko

[v · e]
Pirates d'en Rocks
Capità: Rocks D. Xebec 
Membres: Edward Newgate   •  Charlotte Linlin  •  Kaido  •  Shiki  •  John   •  Silver Axe  •  Ochoku
Habilitats
Fruites del Diable: Gura Gura no Mi  •  Soru Soru no Mi
Tècniques de lluita: Haki (Haoshoku  •  Busoshoku  •  Kenbunshoku)
Armes: Murakumogiri
Articles Relacionats
Illes: Hachinosu  •  God Valley
Arcs: Arc del Reverie  •  Arc del País de Wano
Altres: Yonko  •  Testament d'en D.  •  Incident de God Valley (Monkey D. Garp  •  Gol D. Roger)