FANDOM

Kamakiri
Manga - Anime

Kamakiri

Informació
Nom japonès: カマキリ
Nom anglès: Kamakiri
Nom català: Kamakiri
Primera aparició: Capítol 249; Episodi 163[1]
Afiliació: Guàrdia del Déu[2];
Shandians
Ocupació: Guardià del Déu[2];
Guerrer Shandià (abans)
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Aniversari: 10 de juliol[3]
Doblatge català: Norbert Ibero;
Elisabet Bargalló (nen)
En Kamakiri és un dels guerrers shandians que va participar de forma activa en la lluita contra l'Eneru[1].

AparençaEdita

En Kamakiri és un home musculat i amb la pell fosca, amb un pentinat mohicà, unes ulleres de sol rodones blanques amb les lents vermelles i unes arracades grans. A l'esquena hi té les ales característiques dels shandians. Porta una faldilla de fulles, similar a les que porten els seus companys, amb un cinturó amb sanefes de color verd i vermell. Tot i que no porta cap samarreta, sí que porta una mena de jaqueta de pèl de color vermell rosat que li deixa el pit descobert, i un collaret que sembla estar fet d'urpes o ullals d'algun animal[1].

De petit, era calb i portava una gorra amb unes plomes a la part de dalt. Duia les mateixes ulleres i el mateix collaret que ara, a més d'un braçalet al braç dret[4]. Portava el pit descobert, i només duia una faldilla de fulles. Sis anys abans de la derrota de l'Eneru vestia semblant a d'ara, però tenia els cabells una mica més llargs i, a la part de darrere, hi tenia quatre trenes[5].

Dos anys després, porta un vestuari molt semblant, i només hi ha afegit la capa que duen tots els Guardians del Déu per sobre[2].

GaleriaEdita

Kamakiri sencer
En Kamakiri de cos sencer a l'anime.
Kamakiri flaixbac
En Kamakiri al flaixbac de fa sis anys[5].
Kamakiri petit
En Kamakiri de petit[4].

PersonalitatEdita

En Kamakiri és una persona molt valenta, disposada a morir per allò que considera just. A més, acostuma a ser una persona força calmada, tot i que quan es va adonar que era impossible que els shandians derrotessin l'Eneru es va desesperar i provà de fugir d'ell per avisar els altres que no hi lluitessin, ja que perdrien la vida inútilment[6].

RelacionsEdita

En Kamakiri té una bona relació amb tots els shandians, però és especialment proper a la Laki i a en Wiper.

Habilitats i PodersEdita

En Kamakiri és un dels guerrers més forts i valents de la tribu dels shandians, probablement el més fort després d'en Wiper, tenint en compte que en Wiper va ordenar la retirada només pel fet que havien ferit en Kamakiri[7]. Les seves habilitats en combat van ser elogiades pel mateix Eneru, tot i que els seus poders elèctrics d'una fruita lògia van fer impossible que li fes ni una rascada, així que l'Eneru el va derrotar amb facilitat[6]. Tot i això, també va demostrar una gran resistència, ja que va poder seguir lluitant tot i quedar greument ferit en el combat contra l'Ohm[8], i va sobreviure a una descàrrega d'un milió de volts de l'Eneru[6][9].

ArmesEdita

  • L'espasa de flames d'en Kamakiri.
  • L'espasa de flames en acció.
  • En Kamakiri fent anar el bastó.
  • Eisen Whip de l'Eneru contra el bastó d'en Kamakiri.
Més informació: Espasa de flames

Fa servir un bastó de fusta com a arma principal. A més a més, fa servir uns patins jet per desplaçar-se i guanyar molta velocitat[10][11]. També duu una espasa de flames lligada al cinturó que fa servir com a últim recurs[6].

HistòriaEdita

PassatEdita

Com a guerrer shandià que és, va néixer en temps de guerra i, gràcies al Cap dels Shandians, des de ben petit que coneix els motius del conflicte que lliuren contra els skypieans[4].

Sis anys abans de la derrota de l'Eneru, en Gan Fall, encara com a Déu d'Skypiea, va anar a veure els shandians al seu poblat per mirar de fer les paus. Tot i això, tant en Kamakiri com la resta de shandians no el van voler escoltar i van iniciar una baralla que el Cap dels Shandians intentava aturar[5].

Saga de l'Illa del CelEdita

Arc d'SkypieaEdita

Reunió shandians

La reunió dels shandians amb en Kamakiri a l'anime escoltant l'Aisa. Al manga, no hi és.

Quan l'Aisa arriba al poblat d'amagatotis després d'anar a recollir Vearth al Jardí Superior, en Kamakiri la veu mentre ell esmola un ganivet i l'adverteix que no hi vagi perquè un dia hi perdrà la vida. La noia no se l'escolta i li fa una ganyota, cosa que enutja en Kamakiri[1].

A l'anime, després de renyar l'Aisa s'incorpora a la reunió dels shandians i escolta l'Aisa informar que en Satori i en Gan Fall han estat derrotats. En canvi, al manga no és mai a la reunió. Una estona més tard, es dirigeix al Jardí Superior amb la resta de shandians[12].

Kamakiri salva Laki

En Kamakiri salva la Laki a l'anime. Al manga, no es veu l'escena.

En la batalla, s'enfronta a l'Ohm juntament amb en Braham, en Genbou i la Laki[10]. Salvant la Laki, en Kamakiri rep una ferida amb l'espasa de l'Ohm, així que en Wiper ordena la retirada. Un cop són en un lloc segur, mentre en Wiper recrimina a la Laki la seva ferida, en Kamakiri hi intervé per tranquil·litzar en Wiper i dir-li que, com que ell encara pot lluitar i als sacerdots encara els falta en Satori, al dia següent tornaran a atacar-los[13].

Al dia següent, en Braham és amb la resta de shandians escoltant el discurs d'en Wiper moments abans de tornar al Jardí Superior per a enfrontar-se de nou a l'Exèrcit del Déu Eneru[14]. Arribats al Jardí Superior, en Kamakiri es queda atrapat pels fils d'en Shura com la resta de shandians, però veu com en Wiper derrota en Shura amb el dial de refús. Aleshores, l'escridassa renyant-lo per haver fet servir el dial de refús, que el podria haver matat. Quan en Wiper li recorda que són a una guerra i que han d'estar disposats a morir, en Kamakiri no sap com replicar-li. Seguint el consell d'en Braham de separar-se per fer més difícil que els trobin, en Kamakiri és dels primers a anar-se'n[15].

Kamakiri derrotat

En Kamakiri fugint de l'Eneru just abans de caure fulminat.

Caminant per una carretera làctia amb un altre shandià, escolta el crit de dolor del seu amic i, en girar-se, se'l troba socarrimat a mans de l'Eneru. Aleshores, l'Eneru li proposa un tracte: ell es quedarà quiet durant cinc minuts, durant els quals en Kamakiri podrà atacar-lo com vulgui. Així, en Kamakiri l'ataca de totes les formes imaginables: tallant-lo per la meitat, li clava el bastó al cap... però res d'això no li fa res. Quan per fi s'adona que no el pot derrotar, l'Eneru li explica que ell és el Déu del llamp i del tro, i que no el podrà matar mai. Frustrat i espantat, en Kamakiri l'ataca amb la seva espasa de flames i fuig corrents a avisar en Wiper que mai no podrà vèncer l'Eneru, ni tan sols amb el dial de refús. Tot i això, l'Eneru l'atrapa fàcilment i li engega una descàrrega d'un milió de volts que deixa socarrimat el shandià i, com que ho fa dins la carretera làctia, la descàrrega socarrima també tots els shandians i soldats celestials que hi són damunt[6].

Una estona després, la Laki el troba amb cremades per tot el cos i li pregunta què li ha passat. Aleshores, en Kamakiri li explica que l'Eneru és el tro i el llamp personificat, un Déu de debò, invencible. Per això, li demana que trobi en Wiper i l'impedeixi d'atacar l'Eneru ja que, si ho fa, morirà inútilment fent servir el dial de refús[16].

Kamakiri festa

En Kamakiri a la festa.

Acabada la guerra, el shandià torna en sí després que l'Eneru el deixés inconscient[9]. Aleshores, es reuneix amb els altres guerrers shandians per tornar a l'ofensiva, i es pregunta si fan bé de deixar en Wiper a mans dels "homes de la Mar Blava", cosa que la Laki li diu que sí, ja que l'Aisa se n'ha fet amiga[17]. Tot i això, el Cap dels shandians decideix que ja no és hora de lluitar i que cal que shandians i skypieans convisquin en pau[18]. Per la nit, se'l veu amb la resta de shandians i skypieans celebrant la derrota de l'Eneru[19]. Al dia següent, ajuda a rescatar la Campana d'Or als shandians i poc després es troba entre la multitud de shandians que escolten la conversa de la Nico Robin i el Cap dels shandians[20]. Mentre els shandians i els skypieans demanen a en Gan Fall que torni a ser el Déu d'Skypiea, en Kamakiri, en Wiper, en Braham i en Genbou són davant l'estàtua gegant del guerrer Calgara explicant-li que la guerra s'ha acabat i que per fi han recuperat la seva terra[21].

On són ara: els habitants d'SkypieaEdita

Portada C425

Els shandians restauren el bosc del Jardí Superior després de la guerra.

Després de la derrota de l'Eneru, els skypieans i shandians han decidit posar fi a la guerra centenària que els separava i començar a conviure junts. En Kamakiri i la resta de guerrers shandians restauren el bosc que s'ha fet malbé per la guerra[22].

Des de les cobertes del mónEdita

Guàrdia del Déu

Dos anys després, els guerrers shandians s'han convertit en guardians del Déu.

Dos anys després, en Kamakiri s'ha convertit en un dels Guardians del Déu, sota el comandament d'en Wiper, juntament amb en Genbou i en Braham[2].

Batalles importantsEdita

  • En Kamakiri i altres shandians contra l'Ohm[10].
  • En Kamakiri i la resta de shandians contra en Shura[15].
  • En Kamakiri contra l'Eneru[6].

Diferències entre el manga i l'animeEdita

  • A l'anime, mentre que no forma part de la reunió dels shandians a l'inici ja que, de la mateixa manera que al manga, està a fora de la tenda i avisa l'Aisa que no torni a anar al Jardí Superior[1], posteriorment sí que hi és, mentre que al manga no[23].
  • Al manga, no es mostra com per culpa de la Laki fereixen en Kamakiri, sinó que es dedueix pel fet que en Wiper l'hi dóna la culpa a ella posteriorment[24]. A l'anime, en canvi, es mostra com la Laki perd davant l'Ohm i en Kamakiri la salva, rebent un cop d'espasa de l'Ohm[25].

TriviaEdita

  • Kamakiri (螳螂) vol dir "mantis religiosa" en japonès.
  • A la tercera enquesta de popularitat, en Kamakiri va ser el 45è personatge més popular de One Piece.

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 249 i Episodi 163, en Kamakiri debuta quan adverteix l'Aisa que no s'acosti al Jardí Superior.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 One Piece Manga — Vol. 66 Capítol 648, mini-història de portada: Des de les Cobertes del Món Vol. 31, es veuen els guerrers shandians després del salt temporal convertits en Guardians del Déu.
  4. 4,0 4,1 4,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 275 i Episodi 181, el Cap dels Shandians explica la història del seu poble als petits Braham, Kamakiri, Laki, Wiper i Genbou.
  5. 5,0 5,1 5,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 256 i Episodi 168, en Gan Fall prova de convèncer els shandians d'aturar la guerra.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítols 263264 i Episodi 173.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 253 i Episodi 166, en Kamakiri és ferit al tronc, però decideix seguir lluitant igualment.
  8. c253
  9. 9,0 9,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 300 (pàg. 3) i Episodi 193, en Kamakiri apareix sa i estalvi, tot i que molt malferit.
  10. 10,0 10,1 10,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 252 i Episodi 165.
  11. One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 251 i Episodi 164, c251
  12. c253
  13. One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 256 i Episodi 168.
  14. 15,0 15,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítols 256257 i Episodi 169.
  16. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 300 (pàg. 6) i Episodi 193.
  21. One Piece Manga — Vol. 44 Capítol 425, portada: On són ara, es veuen els guerrers shandians un temps després que els Pirates hagin marxat de l'illa.
  22. c251
  23. One Piece Manga — Vol. 27 Capítols 252253.
  24. One Piece AnimeEpisodis 165166.

NavegacióEdita

[v · e]
Shandians
Antics shandians: Calgara  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Nola  •  Déu Kashi  •  Pantri
Actuals shandians: Wiper  •  Laki  •  Kamakiri  •  Braham  •  Genbou  •  Aisa  •  Cap dels Shandians  •  Isa  •  Yotsubane  •  Mayushika  •  Warashi
Habilitats
Armes: Waver  •  Dials  •  Bazuca de flames  •  Pistola de flaix  •  Espasa de flames
Altres: Mantra
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: On són ara (Part 1)
Localitzacions: Jaya  •  Shandra  •  Skypiea  •  Jardí Superior
Altres: Febre dels arbres  •  Campana d'Or