FANDOM

Kozuki Oden
Kozuki Oden manga
Informació
Nom japonès: 光月おでん
Nom anglès: Kozuki Oden
Nom català: Kozuki Oden
Afiliació: Família Kozuki; Pirates d'en Roger (abans); Pirates d'en Barbablanca (abans)
Ocupació: Dàimio de Kuri; Pirata; Comandant de Divisió (abans)
Sobrenom:
Edat: 39[1]
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
En Kozuki Oden era el dàimio de la regió de Kuri al País de Wano, el fill del shogun Kozuki Sukiyaki, el marit de la Kozuki Toki, el pare d'en Momonosuke i la Hiyori i el patriarca de la Família Kozuki fins fa vint anys.[2] Va ser a més un dels comandants dels Pirates d'en Barbablanca i posteriorment un membre dels Pirates d'en Roger.[3]

Aparença Edita

PersonalitatEdita

L'Oden era una persona noble i que pensava en els altres, sacrificant-se per poder permetre que el seu fill i subordinats escapessin del País de Wano.[3] No es preocupava per complir la llei, marxant de Wano encara que això estigui prohibit.[4]

RelacionsEdita

Família KozukiEdita

L'Oden es preocupava molt per la seva família, sacrificant-se per a que el seu fill pogués escapar dels Pirates Bèsties. En Kin'emon, en Kanjuro, en Raizo i en Momonosuke van quedar molt afectats per la seva mort.[3]

Se sap que, a més del seu fill Momonosuke, tenia una dona, assassinada també pels Pirates Bèsties.

Tribu MinkEdita

A causa de la lleialtat dels seus governants, els minks de Zou respecten l'Oden i la Família Kozuki fins al punt de protegir la identitat d'en Raizo, un dels seus subordinats.[5] A més, a causa d'això van ser atacats i torturats pels Pirates Bèsties.

Inuarashi i NekomamushiEdita

Com a subordinats seus, l'Inuarashi i en Nekomamushi són molt fidels a l'Oden. Quan en Momonosuke els va veure, es va qüestionar si l'Oden era la raó per la qual estaven ressentits entre ells. En Momonosuke va afirmar que el seu pare estaria trist si veiés que estaven discutits, paraules que van fer que els dos es reconciliessin.[2]

Pirates d'en RogerEdita

L'Oden va ser un membre dels Pirates d'en Roger durant un temps indeterminat. Amb ells va arribar a Raftel i va descobrir la història verdadera.[3]

Pirates BèstiesEdita

En Kaido buscava la Família Kozuki perquè l'Oden havia arribat a Raftel. Com que no volia donar-li aquesta informació, els Pirates Bèsties volien assassinar-lo d'una manera cruel.[3] L'Oden va aconseguir que la seva família escapés per salvar-los d'aquest mateix destí.

Habilitats i PodersEdita

Com a membre de la Família Kozuki, l'Oden sabia llegir poneglyphs. Va ser l'últim membre de la família en saber-ho.[3] Com a dàimio, l'Oden tenia molta influència i poder en l'àrea que governava, Kuri. La Nami va deduir que, a causa de la seva posició noble, l'Oden devia acumular una gran riquesa.[2]

Capacitats físiques Edita

Haki Edita

Armes Edita

HistòriaEdita

El seu clan va fer un pacte amb l'Inuarashi i en Nekomamushi i va fer un viatge pel mar amb ells. Durant un temps, van viatjar a bord del Moby Dick, el vaixell de l'Edward Newgate, i més tard va formar part de la tripulació d'en Gol D. Roger. Amb l'Oro Jackson va arribar a Raftel amb en Roger.[3][4]

Temps després, l'Oden i la seva dona van ser executats per en Kaido i el shogun del País de Wano. Va morir sense passar el coneixement de llegir poneglyphs al seu fill.[3]

TriviaEdita

  • Oden és el nom d'un plat japonès molt comú a l'hivern.

ReferènciesEdita

  1. One Piece MangaCapítol 960, es veu l'Oden sencer per primera vegada.
  2. 2,0 2,1 2,2 One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 817 (pàg. 6-10), es revela la seva existència.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 818 (pàg. 12-17), s'expliquen fets del passat de l'Oden.
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga — Vol. 82 Capítol 820, l'Oden va marxar de Wano per viatjar amb en Roger i en Barbablanca.
  5. One Piece Manga — Vol. 81 Capítol 816 (pàg. 13-17), els minks no van delatar en Raizo per lleialtat a la Família Kozuki.