FANDOM

Laki
Manga - Anime

Laki

Informació
Nom japonès: ラキ
Nom anglès: Laki (FUNimation);
Raki (Viz)
Nom català: Laki
Primera aparició: Capítol 249; Episodi 163[1]
Afiliació: Cafè Carbassa[2];
Shandians
Ocupació: Cambrera (actualment)[2]; Guerrer Shandià (abans)
Sobrenom:
Edat:
Aniversari: 7 de juliol[3]
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català: Noemí Bayarri
La Laki és una guerrera shandiana que va participar de forma activa en la lluita contra l'Eneru[1].

Aparença Edita

La Laki és una noia jove i esvelta, de pell clara, els ulls de color blau fosc, els cabells llargs i negres recollits amb una cua, i pintallavis vermell. Com tots els shandians, té unes petites ales blanques a l'esquena. Duu un vestit curt de color lila amb un estampat de corbes i punts d'un lila més fosc, que li deixa la panxa i l'escot al descobert, i les mànigues estan formades per unes tires. Duu uns pantalons llargs de color rosa que només li cobreixen la meitat externa de les cames. Porta unes sandàlies lligades a uns patins jet[1]. Acabada la guerra, es vesteix d'un forma molt semblant però força més informal[4].

De petita anava descalça i duia només un vestit rosa[5]. En el flaixbac de fa sis anys abans portava unes sabates negres planes i vestia amb una samarreta vermella que li deixava al descobert el melic i una faldilla vermella amb fulles marrons[6].

Dos anys després, porta dos flocs de cabell recollits, i porta el mateix vestit sense mànigues que la Conis[2].

GaleriaEdita

Laki sencer
La Laki de cos sencer a l'anime.
Laki després guerra
La Laki vestida més informal després de la guerra[4].
Laki petita
La Laki de petita[5].
Laki flaixbac
La Laki fa sis anys[6].
Laki post
La Laki després del timeskip[2].

Personalitat Edita

La Laki és una dona valenta i de bon cor. Segons en Wiper, es preocupa massa per coses petites (el sarró de Vearth de l'Aisa) quan s'hauria de preocupar per objectius més importants (recuperar la seva terra)[7]. Té un gran sentit de la justícia i, a diferència dels altres shandians, no considera en Gan Fall un enemic[8].

Relacions Edita

ShandiansEdita

La Laki tallant els cabells a l'Aisa

La Laki tallant els cabells a l'Aisa

La seva relació amb els shandians és bona. Els habitants del poblat la consideren un actiu important, ja sigui pel respecte vers el seu poble, les seves habilitats, pels seus avantpassats o per la seva estreta relació amb en Wiper, ja que és una dels quatre guerrers de confiança d'en Wiper[1].

AisaEdita

La Laki i l'Aisa són les millors amigues. Sempre li porta sarrons de Vearth a la noia, considerats un tresor per als shandians (i tota la gent del cel)[9]. Pot ser que siguin cosines, ja que la Laki va dirigir-se a la mare de l'Aisa com a "tieta" (おばさん obasan), tot i que aquest terme també es fa servir molt freqüentment per a referir-se respectuosament a les dones de mitjana edat[6].

WiperEdita

La Laki i en Wiper es coneixen des de molt petits, i la seva amistat va començar quan en Wiper explicava a la Laki les històries dels seus avantpassats, especialment d'en Calgara[10].

La Laki accepta el caràcter dur i fort d'en Wiper perquè entén el que és per a ell l'honor i el desig de recuperar la seva terra. A més, la Laki és un dels seus pocs guerrers que s'atreveix a contradir-lo obertament. Per altra banda, en Wiper tracta la Laki com una germana preocupant-se per ella i defensant-la, però també li retreu sovint coses de la personalitat i el comportament massa tou de la noia.

Habilitats i PodersEdita

  • El rifle de la Laki.
  • El rifle de la Laki.

No se sap com n'és de forta en combat, però sí que té una resistència sobrehumana, ja que va suportar una descàrrega elèctrica de l'Eneru[11] i es va tornar a aixecar[12].

ArmesEdita

La Laki fa servir un rifle per lluitar, i duu un petit escut al braç esquerre. Com la resta de shandians, fa servir uns patins jet per moure's i guanyar velocitat en el combat[13].

HistòriaEdita

PassatEdita

Com a guerrera shandiana que és, va néixer en temps de guerra i, gràcies al Cap dels Shandians, des de ben petita que coneix els motius del conflicte que lliuren contra els skypieans[5]. En un flaixbac exclusiu de l'anime de quan eren nens, es veu com en Wiper explica les històries d'en Calgara a la Laki[10]

Sis anys abans de la derrota de l'Eneru, en Gan Fall, encara com a Déu d'Skypiea, va anar a veure els shandians al seu poblat per mirar de fer les paus. Tot i això, els shandians no el van voler escoltar i van iniciar una baralla que el Cap dels Shandians intentava aturar. L'espectacle se'l mirava la Laki des de lluny, mentre parla amb l'Isa, que té la seva filla Aisa als braços[6].

Saga de l'Illa del CelEdita

Arc d'SkypieaEdita

Reunió shandians

La reunió dels shandians.

Com un dels guerrers shandians de confiança d'en Wiper, la Laki es troba, juntament amb en Braham, en Genbou i en Kamakiri, en la reunió amb en Wiper per preparar la batalla contra els sacerdots. Allà, explica a en Wiper que una noia skypieana s'ha revelat contra l'Eneru i que en Gan Fall l'ha salvada. És per això que considera que en Gan Fall no és un enemic per als shandians. Això fa enfadar en Wiper, que li diu que si no vol lluitar, no l'hi obligarà, però que no aturi els que ho volen fer[1]. Poc després, quan l'Aisa els informa que en Gan Fall i en Satori han estat derrotats, defensa l'Aisa de l'actitud agressiva d'en Wiper i després li demana el seu sarró per posar-hi més Vearth. Com que ara els enemics són dèbils, posen rumb al Jardí Superior per enfrontar-s'hi[14].

Eisen Whip Infobox

La Laki capturada per l'Ohm.

En la batalla, la Laki s'enfronta amb d'altres shandians a l'Ohm i en Holy i allà defensa un company amb el rifle quan en Holy l'agafa amb les dents i el mossega[13]. Mentre que a al manga només es dóna per suposat, a l'anime sí que es mostra com en Kamakiri salva la Laki i per això l'Ohm el fereix.

Com que en Kamakiri ha estat ferit i han perdut un gran poder ofensiu, en Wiper ordena la retirada. Quan són en un lloc segur, en Wiper recrimina a la Laki la ferida d'en Kamakiri, i que es preocupi més per un simple sarró de Vearth que per recuperar la seva terra[7].
Al dia següent, des de lluny la Laki veu com en Wiper, que està donant un discurs als guerrers shandians, ha tirat per terra el sarró de l'Aisa, i es dirigeix a ell per recriminar-li, però en Braham l'atura. Aleshores, escolta el discurs amb la resta[15].

Laki derrotada

La Laki fulminada per l'Eneru.

A diferència de la resta de shandians, que es dirigeixen al Jardí Superior i es troben en Shura, ella se'n va pel seu compte. Una estona després, veu que un munt de guerrers derrotats i amb el cos ple de cremades. Entre ells troba en Kamakiri, que li explica que l'Eneru té el poder de la Fruita del Llamp, cosa que fa impossible que en Wiper el derroti. Aleshores, la Laki deixa en Kamakiri allà i fa camí per explicar-ho tot a en Wiper i aturar-lo[16]. Després d'una estona caminant per la carretera làctia principal del Jardí Superior[17], finalment arriba a l'exterior de la gàbia de filat espinós creada per l'Ohm i dins de la qual es troba en Wiper. Immediatament després, però, l'Eneru la derrota amb una descàrrega elèctrica[11].

Laki McKinley festa

La Laki i en McKinley rient junts a la festa.

Acabada la guerra, apareix davant l'Aisa sana i estàlvia amb el seu sarró de Vearth[18]. Aleshores, es reuneix amb els altres guerrers shandians per tornar a l'ofensiva[19]. Tot i això, el Cap dels shandians decideix que ja no és hora de lluitar i que cal que shandians i skypieans convisquin en pau[20]. Per la nit, se la veu rient a la festa amb en McKinley celebrant la derrota de l'Eneru[21]. Al dia següent, tot i que no se la veu, se suposa que també col·labora amb la resta de shandians a rescatar la Campana d'Or i que poc després escolta la conversa de la Nico Robin i el Cap dels shandians amb la resta[22]. Un cop els pirates se n'han anat, se la veu tallant els cabells a l'Aisa mentre parlen d'en Ruffy[23].

On són ara: els habitants d'SkypieaEdita

Laki Aisa Conis

La Laki, l'Aisa i la Nola fan un tomb pel Jardí Superior.

Acabada la guerra, els shandians i els skypieans decideixen conviure en pau al Jardí Superior. Es veuen la Laki, la Conis, l'Aisa i la Nola contentes fent un tomb pel bosc[24].

Des de les cobertes del mónEdita

CafèCarbassa

La Laki i la Conis treballant de cambreres al Cafè Carbassa.

Després de dos anys, ha muntat juntament amb la Conis un negoci propi, el Cafè Carbassa, molt freqüentat per tots els habitants de l'illa i on el producte estrella són fideus de carbassa[2].

Batalles importantsEdita

Diferències entre el manga i l'animeEdita

  • Al manga, no es mostra com per culpa de la Laki fereixen en Kamakiri, sinó que es dedueix pel fet que en Wiper l'hi dóna la culpa a ella posteriorment[25]. A l'anime, en canvi, es mostra com la Laki perd davant l'Ohm i en Kamakiri la salva, rebent un cop d'espasa de l'Ohm[26].
  • L'anime mostra un flaixbac d'en Wiper i la Laki de petits, on en Wiper li explica les aventures d'en Calgara i el passat del seu poble[27].

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 249 i Episodi 163, La Laki debuta a la reunió que fan els guerrers shandians de confiança d'en Wiper per preparar la batalla contra l'exèrcit de l'Eneru.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 One Piece Manga — Vol. 66 Capítol 647, mini-història de portada: Des de les Cobertes del Món Vol. 30, es veu la Laki treballant al Cafè Carbassa com a cambrera dos anys després.
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 302 i Episodi 195.
  5. 5,0 5,1 5,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 275 i Episodi 181, el Cap dels Shandians explica la història del seu poble als petits Braham, Kamakiri, Laki, Wiper i Genbou.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 One Piece Manga — Vol. 28 Capítol 256 (pàg. 4), la Laki contempla la baralla entre els shandians i el Cos Celestial mentre parla amb l'Isa, a qui es dirigeix a com a "tieta" (obasan).
  7. 7,0 7,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 253 i Episodi 166, en Wiper recrimina a la Laki la ferida d'en Kamakiri i li diu que s'hauria de preocupar per recuperar la terra dels seus avantpassats abans d'un simple sarró ple de Vearth.
  8. One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 249 (pàg. 9-10) i Episodi 163, la Laki no considera en Gan Fall un enemic dels shandians.
  9. One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 251 i Episodi 164, la Laki li demana el sarró a l'Aisa per posar-l'hi una mica de Vearth.
  10. 10,0 10,1 One Piece AnimeEpisodi 177, a l'anime, en Wiper explica a la Laki les històries del guerrer Calgara.
  11. 11,0 11,1 11,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 270 i Episodi 177, l'Eneru derrota la Laki amb una descàrrega elèctrica.
  12. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 300 (pàg. 3) i Episodi 193, apareix la Laki sana i estàlvia.
  13. 13,0 13,1 13,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 252 i Episodi 165, la Laki lluita al costat dels shandians contra els sacerdots.
  14. One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 251 i Episodi 164.
  18. c300
  19. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 300 (pàg. 6) i Episodi 193.
  23. c302
  24. One Piece Manga — Vol. 44 Capítol 424, portada: On són ara, la Laki s'ha fet amiga de la Conis, l'Aisa i la Nola.
  25. One Piece Manga — Vol. 27 Capítols 252253.
  26. One Piece AnimeEpisodis 165166.
  27. One Piece AnimeEpisodi 177, es veu una escena on en Wiper de petit explica el passat dels shandians a la Laki.

NavegacióEdita

[v · e]
Shandians
Shandians actuals: Wiper  •  Laki  •  Kamakiri  •  Braham  •  Genbou  •  Aisa  •  Cap dels Shandians  •  Isa  •  Yotsubane  •  Mayushika  •  Warashi
Antics shandians: Calgara  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Nola  •  Déu Kashi  •  Pantri
Habilitats
Armes: Waver  •  Dials  •  Bazuca de flames  •  Pistola de flaix  •  Espasa de flames
Altres: Mantra
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: On són ara (Part 1)  •  Des de les Cobertes del Món
Localitzacions: Jaya  •  Shandra  •  Skypiea  •  Jardí Superior
Altres: Febre dels arbres  •  Campana d'Or  •  Lluna  •  Poneglyph
[v · e]
Cuiners
Pirates: Sanji  •  Hewitt  •  Banshee  •  Thatch   •  Lola  •  Charlotte Chiffon  •  Charlotte Pudding  •  Streusen  •  Goldberg  •  Panz Fry 
Marina: Koda  •  Kyuji  •  Rika  •  Ririka  •  Tajio   •  Jessica   •  Shinpachi  •  Billy   •  Tom   •  Germans Marley 
Altres: Zeff  •  Patty  •  Carne  •  Yoshimoto  •  Terracotta  •  Wanze  •  Mikita  •  Octy  •  Laki  •  Cosette  •  Carmen   •  Mitsuboshi   •  Banban   •  Double Down 
Restaurants
East Blue: Baratie  •  Meshi
Paradís: Spice Bean  •  Cafè de les Aranyes  •  Rain Dinners  •  Pasta Lake  •  Blueno's Bar  •  Takoyaki 8  •  Bar l'Estafa de la Shakky  •  Mermaid Cafe  •  Cafè Carbassa
[v · e]
Tiradors
Pirates: Babanuki  •  Baby 5  •  Banshee  •  Batman  •  Capone Bege  •  Charlotte Effilée  •  Charlotte Flampe  •  Charlotte Katakuri  •  Charlotte Marble  •  Charlotte Mont-d'Or  •  Charlotte Poire  •  Chew  •  Curiel  •  Daifugo  •  Gladius  •  Gotty  •  Hammond  •  Hublot  •  Izo  •  Kikyo  •  Macro  •  Madilloman  •  Marguerite  •  Mihar  •  Ran  •  Rindo  •  Rivers   •  Scotch  •  Speed  •  Usopp  •  Van Augur  •  Vito  •  Yasopp
Altres: Ain   •  Braham  •  Bunny Joe  •  Chess  •  Gem  •  Genbou  •  Igaram  •  Jean Ango  •  Jigoku Benten  •  Kurozumi Orochi  •  Laki  •  Miss Dia del Pare  •  Mr. 7  •  Wiper  •  Yeti Cool Brothers  •  Yotsubane
Armes
: Pistola Gero Gero *  •  Pistola Groga *  •  Senriku *  •  Pistola de flaix *