FANDOM

Article Destacat Ep! Aquest és el 16è Article Destacat.
"Marco" ha estat elegit entre els usuaris, per tant és un article d'interès.
Marco
Manga - Anime

Marco sencer

Informació
Nom japonès: マルコ
Nom anglès: Marco
Nom català: Marco
Afiliació: Pirates d'en Barbablanca
Ocupació: Pirata; Comandant de la 1a Divisió; Metge
Sobrenom: "Marco el Fènix" (不死鳥マルコ, Fushichō Maruko?)
Edat:
Aniversari: 5 d'octubre
Alçada:
Recompensa:
Aniversari: 5 d'octubre[1]
Doblatge català: Miquel Roldán[2]
En Marco el Fènix és el comandant de la Primera Divisió dels Pirates d'en Barbablanca. Obté el seu sobrenom de l'habilitat de la seva zoan mítica que el permet transformar-se en una au fènix.

Aparença Edita

En Marco és un home prim, musculat i de mitjana estatura. Sempre té els ulls mig aclucats. Té els cabells rossos no molt llargs i una mica de barba a la barbeta. Vesteix una jaqueta de color lila oberta, que li deixa al descobert el pit on porta tatuada una creu de color blau amb el que sembla ser un bigoti semblant al Jolly Roger d'en Barbablanca; uns pantalons blau fosc fins a mitja cama, amb un cinturó amb peces daurades i un vel blau turquesa a la cintura. Porta unes sandàlies negres i un objecte decoratiu de palla a la cama esquerra.

A la primera aparició a l'anime, en Marco tenia els cabells negres i una pell molt blanca, i no semblava ningú amb cap càrrec important dins la tripulació. Vestia un polo blau fosc i uns pantalons negres. Més endavant, la seva aparença va anar canviant. A la segona aparició a l'anime ja vestia una jaqueta d'un lila més fluix i pantalons negres. El tatuatge del pit era com l'actual, però vermell fosc. A l'opening One Day la seva aparença ja és l'actual.

En Marco és un membre dels Pirates d'en Barbablanca des de fa almenys 22 anys, per això és difícil saber la seva edat exacta. A més, la seva aparença de pel que fa l'edat és bastant igual en les diferents aparicions.

Quan era un nen, en Marco només tenia cabell en una petita franja del cap i semblava més arrissat. Portava una camisa a ratlles verticals, pantalons negres i no duia sabates.

Galeria Edita

Marco petit
En Marco quan era petit.
Marco Capítol 234
Primera aparició al manga sense tatuatges.
Marco primer anime
Primera aparició d'en Marco a l'anime.
Marco segon anime
Segona aparició d'en Marco a l'anime.
Marco 3DS
Marco Pirate Warriors 2

Personalitat Edita

En Marco és un home tranquil i pacient amb uns modals suaus. Està molt ben informat de diversos temes com per exemple la potència del haki d'en Shanks. Es preocupa molt pels seus companys com quan els adverteix de la perillositat d'aquest. Té una gran força de voluntat ja que ell és un dels pocs en aguantar el Haki d'en Shanks i també sembla tenir força ben entrenat el seu. També sembla tenir un peculiar sentit de l'humor com quan es pren en broma els atacs que rep per part d'en Kizaru tot i que ràpidament es torna seriós.

Sembla apreciar el talent en brut de les persones fins i tot quan no les coneix com és el cas d'en Ruffy quan ataca en Crocodile per defensar en Barbablanca, en Marco ja diu que li cau bé i és bon lluitador.

Com a comandant de la Primera Divisió dels Pirates d'en Barbablanca té el comandament absolut sobre els seus subordinats. Un cop mort el seu capità a la Guerra de Marineford pren el control sobre tota la tripulació al ser l'autoritat més alta. Va ser un dels pocs en aguantar el poderós Haki d'en Shanks durant la visita d'aquest i també va aguantar el d'en Ruffy a Marineford. És un veterà i experimentat pirata ja des de l'època d'en Gol D. Roger.

Probablement és l'home més fort de la tripulació amb l'excepció del seu capità tal com es pot deduir del seu rang. Ha estat capaç de lluitar contra els tres almiralls i sobreviure.

A part de la Fruita del diable i del Haki en Marco poseeix una força física i mental extraordinària i uns grans reflexos. Va ser capaç d'atacar en Kizaru i l'Aokiji enviant-los a una gran distància. També té una gran vitalitat i resistència com quan va ser travessat per diversos raigs làser d'en Kizaru i posar-se en peu tot i no comptar amb les seves habilitats regeneratives per culpa d'unes manilles de kairoseki.

Fruita del Diable Edita

Marco el fenix

Marco convertit en fènix.

En Marco va menjar una fruita del diable tipus zoan Mítica que li permet transformar-se en una au fènix. Aquest tipus de fruites són més rares que les lògia i a vegades més poderoses. D'aquest poder li ve el sobrenom de "Fènix".

Aquesta fruita dóna a en Marco més velocitat i també dóna la capacitat de volar podent llançar atacs aeris. Tot i així l'avantatge més potent d'aquesta fruita es que li permet regenerar qualsevol ferida soferta amb foc igual que una au fènix que reneix de les cendres.

Regeneració Marco

Capacitat regenerativa d'en Marco.

Degut a això és una persona amb una gran resistència i pot sofrir qualsevol tipus de dany i ferides sense cap tipus de conseqüència més enllà del poc temps que tarda en regenerar-se com es demostra quan rep tot d'impactes d'en Kizaru o intercepta un cop de puny de magma de l'Akainu. Tot i aquest poder no és un usuari de lògia i per tant el seu cos és tangible i pot ser colpejat i atacat físicament com es veu quan és colpejat pel vicealmirall Garp.

Flames Marco

Flames curatives.

La principal diferència és que si un usuari lògia és colpejat o atacat conserva la ferida fins que es recupera per si sola mentre que ell en té prou en tornar a la forma d'au o una forma híbrida o fins i tot amb unes flames blaves que pot invocar fins i tot estan en forma humana. Aquestes flames no cremen, ni són calentes, ni s'estenen, només curen. Aquest poder fins i tot li permet regenerar qualsevol ferida patida mentre ha tocat kairoseki però només quan deixa de tocar-lo.

Marco forma hibrida

Forma híbrida.

A l'igual que tots els altres usuaris d'una zoan en Marco té una forma híbrida però al contrari que els altres (amb les possibles excepcions de l'Onigumo i en Laffite) aquesta no està definida al cent per cent. Normalment en Marco només transforma els seus braços per tal de poder volar i lluitar amb la resta del cos clavant cops de puny o puntades de peu. També se l'ha vist transformar els seus peus en urpes de fènix per atacar.

Com tot usuari de fruites del diable és vulnerable contra les debilitats habituals que afecten a les fruites però després ho pot compensar amb la seva capacitat de curació.

Haki Edita

Més informació: Haki

En Marco és usuari del busoushoku haki tal com es demostra quan clava una puntada de peu a l'Aokiji, ataca en Kizaru o és mencionat per l'Akainu.

Arma Edita

Comandants Barbablanca Illa dels Tritons

En Marco amb una katana.

Es va veure en Marco amb una katana quan els Pirates d'en Barbablanca van declar l'Illa dels Tritons com el seu territori.

Història Edita

Passat Edita

No se sap gaire del passat d'en Marco només que ja formava part de la tripulació fa 20 anys quan en Shiki va a visitar el Yonko.

Rebuda de l'Ace Edita

Marco i Ace

Marco parlant amb l'Ace.

A l'arribada de l'Ace al vaixell va provar de fer-se amic seu i de parlar amb ell. És ell qui li explica la relació entre la tripulació i el capità quan l'Ace li demana perquè li diuen "pare" ell simplement respon que és perquè ell els anomena "fills". També és qui li diu a l'Ace que pot escollir entre marxar i començar de nou o quedar-se i lluitar pels mars representant en Barbablanca.

Assassinat d'en Thatch Edita

Després de la mort d'en Thatch a mans d'en Barbanegra en Marco intenta dissuadir l'Ace de perseguir en Barbanegra sense cap resultat.

Jaya Edita

Apareix per primera vegada quan en Rockstar entrega la carta d'en Shanks a en Barbablanca i en Marco respon que no havia sentit mai a parlar d'en Rockstar.

Després d'Ennies Lobby Edita

En Marco torna a sortir durant la visita d'en Shanks a en Barbablanca. Sembla estar bastant experimentat a l'hora de tractar amb el yonko ja que sap quin és l'abast del seu haki i també les conseqüències que tindrà en els tripulants més joves. Renya al yonko pel que ha fet als seus subordinats i aquest el reconeix i li demana si és vol unir a la seva tripulació al que respon que calli.

Marineford Edita

Marco rient

Marco repelent l'atac d'en Kizaru.

En Marco es mostra juntament amb els altres pirates d'en Barbablanca dient que està disposat a lluitar contra tot aquell que hagi gosat tocar a un aliat seu. Rapidament gràcies al seu poder de la fruita del diable repel·leix un atac d'en Kizaru contra en Barbablanca.

Marco vs Kizaru

Posteriorment, després de repel·lir l'atac contraataca.

Més tard veu arribar en Ruffy i els seus nous aliats d'Impel Down i ràpidament el reconeix ja que l'Ace contínuament en parlava. Al veure com repel·leix l'atac d'en Crocodile contra en Barbablanca es queda sorprès i diu que el germà de l'Ace no es tant dolent lluitant. Després torna al vaixell just quan en Ruffy l'ha deixat després d'informar a en Barbablanca que l'Ace seria executat abans de l'hora prevista per portar la mateixa noticia. En això que en Barbablanca li diu que no el perdonarà si deixa morir en Ruffy i ell respon de sota veu "Roger".

Quan en Barbablanca enganya en Buggy perquè s'uneixi a la lluita ell comenta que en Buggy és molt ingenu. Més tard avisa a en Vista per tal que vagi a ajudar en Ruffy en la seva lluita contra en Mihawk.

Queda totalment sorprès quan l'Squardo ataca a en Barbablanca al Moby Dick i ràpidament arriba al vaixell i ataca l'Squardo però és repel·lit per l'espasa d'aquest mentre comenta que també és culpa seva que l'hagin obligat a atacar en Barbablanca. Mentre que en Crocodile retreu a en Barbablanca ser un dèbil, en Marco pensa per si mateix que la salut del seu capità està empitjorant i que en altres temps hauria repel·lit un atac com aquest fins i tot tenint la guàrdia baixa. Al veure plorar l'Squardo i penedir-se de la seva acció li diu que ara no és temps per lamentar-se i que el que ha de fer és redimir-se ajudant al màxim en la batalla. Durant l'enfonsament del vaixell per culpa de l'atac de l'almirall Akainu aquest manté una expressió solemne.

Marco vs Aokiji

En Marco contra l'Aokiji.

Més tard es disposa a salvar l'Ace però ho deixa córrer al veure que en Crocodile ho ha fet primer deixant els dos botxins fora de combat. Després ajuda en Ruffy que després de lluitar contra els tres almiralls està a punt de ser rematat per l'Aokiji enviant a volar lluny a aquest d'una puntada de peu. Tot seguit es disposa a salvar l'Ace volant cap a la
Marco vs Garp

En Garp colpejant en Marco.

plataforma d'execució on només hi havia dos marines però quan és a punt d'arribar-hi apareix en Garp el qual el colpeja fortament agafant-lo desprevingut i estampant-lo contra el terra i deixant-li un fort morat a la barbeta. En una lluita contra l'Akainu en Barbablanca es toca el pit en senyal de debilitat i en Marco es preocupa per la sitiuació ja que la salut del seu capità ha empitjorat molt i temia que això passés. Ràpidament surt per auxiliar el seu capità però en Kizaru l'ataca per darrera amb raigs làser cosa que el fa patir al trobar-se en la seva forma humana, rapidament activa la seva capacitat de regeneració i continua corrent però l'Onigumo l'agafa desprevingut i li posa unes manilles de kairoseki al braç dret i és ràpidament atacat de nou per en Kizaru amb més raigs làser.
Marco atravessat

En Marco atacat per en Kizaru.

Al no poder activar la seva regeneració cau a terra. Quan en Ruffy activa inconscientment el seu haoshoku haki mostra la seva sorpresa. En el moment en que l'Squardo entra a la plaça amb els seus aliats dient a en Barbablanca que la seva feina és rescatar l'Ace i que ell s'ocuparà de l'enemic, en Marco comenta enfadat sobre la necessitat d'aquest de redimir-se i ordena a un company de tripulació que li tregui les manilles.

Quan en Barbablanca decideix quedar-se a lluitar ell tot sol i ordena als seus fills que es retirin, ell vacil·la però acaba complint les ordres i ordena als seus companys retirar-se. És vist amb en Vista i l'Atmos commocionat per l'atac de l'Akainu sobre l'Ace, quan l'Akainu es disposa a atacar per segon cop i acabar amb la vida de l'Ace és aturat per en Jinbe i ordena a en Mr. 3 que li tregui les esposes de kairoseki. Quan l'Akainu es disposa a atacar de nou contra en Jinbe ell i en Vista aturen l'atac utilitzant haki i mantenint a l'almirall lluny de l'abast de l'Ace en Ruffy i en Jinbe. Mentre en Marco es demana com a pogut passar això l'Ace pronuncia les seves ultimes paraules a en Ruffy. Quan l'Ace mor es veu a en Marco plorant la seva pèrdua.

Marco vs Akainu

En Marco contra l'Akainu.

Un cop mort l'Ace, l'Akainu es disposa a acabar amb en Ruffy però de nou l'atac és interceptat per en Marco que li diu que no tocarà en Ruffy ni un sol pèl mentre que ordena a en Jinbe endur-se en Ruffy d'allà. Li diu que el protegeixi sigui com sigui ja que en Ruffy és el llegat del'Ace i que si mor ell també els pirates d'en Barbablanca quedarien enfonsats en la vergonya.

Després de veure la brutal pallisa que propina en Barbablanca sobre l'Akainu i de veure com arriben els pirates d'en Barbanegra vola ràpidament cap a en Teach dient que el matarà però és aturat per en Barbablanca dient que és cosa seva i que ell s'encarregarà de matar-lo. Quan veu el brutal assassinat dels pirates d'en Barbanegra sobre en Barbablanca aquest plora mentre el seu capità li dóna la tripulació. Al veure com en Barbanegra absorbeix el poder de la Gura Gura no Mi d'en Barbablanca queda en estat de xoc i comenta que en Barbanegra no és una persona ordinària.

Després s'uneix als seus companys de tripulació per ajudar a protegir en Ruffy i portar-lo cap a la nova era que acabar de néixer. Quan apareix en Coby i crida a tothom que pari, que la guerra ja ha acabat es pregunta perquè un marine fa això. Quan en Shanks apareix per posar fi a la guerra li diu si és poden retirar pacíficament i si està d'acord amb la seva idea de donar un funeral digne al seu capità.

Després de la guerra Edita

Tombes d'Ace i Barbablanca

En Marco i en Shanks davant les tombes de l'Ace i en Barbablanca.

És vist juntament amb en Shanks i la resta de la tripulació a l'enterrament del seu capità i l'Ace agraint al pèl-roig l'ajuda prestada.

Grans Batalles Edita

Referències Edita

  1. SBS One Piece MangaVol. 59, pregunta d'un fan: Quan és l'aniversari d'en Marco?
  2. En Miquel Roldán confirma en un missatge que és el doblador d'en Marco.