En Momoo[2] (Morm en català[1]) és una vaca marina gegant, que va ser portada des de la Grand Line a l'East Blue pels Pirates de l'Arlong. Després de la derrota de l'Arlong, va ser obligat a treballar pels Pirates d'en Caribou i de manera temporal a la Falsa Tripulació del Barret de Palla, però va ser alliberat quan el kraken va destruir el vaixell de la tripulació.

Aparença[modifica | modifica el codi]

En Momoo és una vaca gegant marina, molt gran. És de color blanc amb taques de color verd. Al nas té una anella, com si fos un toro, i també té banyes. Per sota té una mena d'escates de color carn. Té unes grans extremitats (aletes i cua).

Personalitat[modifica | modifica el codi]

Tot i ser gegant, es mostra d'una manera covarda, fins i tot va estar a punt de plorar quan va veure per primera vegada els Barret de Palla, però quan va ser amenaçada per l'Arlong els va atacar.

Habilitats i Poders[modifica | modifica el codi]

No se sap massa les seves habilitats però, a causa de la seva mida, va ser capaç de destruir el Poble de Gosa. A més, quan té gana espanta les persones.

Història[modifica | modifica el codi]

Saga de l'East Blue[modifica | modifica el codi]

Arc de l'Arlong[modifica | modifica el codi]

En Sanji donant-li menjar a en Momoo.

Abans de la seva trobada amb els Barret de Palla, va destrossar el Poble de Gosa. Quan va conèixer en Ruffy, en Sanji i en Yosaku, va ser colpejat amb força, primer per en Ruffy i després per en Sanji, i va ser utilitzat per portar la barqueta fins al Poble de Coco.

Durant la batalla a Arlong Park, va ser cridat per l'Octy (el seu cuidador) per a que lluités contra els Pirates del Barret de Palla. Malgrat els records de la seva primera derrota, va fer el que li van dir, només per ser un altre cop derrotat, on en Ruffy el va fer girar fent malbé la zona i, després, en Momoo va ser expulsat d'Arlong Park i en el procés van quedar inconscient molts homes-peix.

Saga de l'Illa dels Tritons[modifica | modifica el codi]

Arc de l'Illa dels Tritons[modifica | modifica el codi]

La Nami reconeixent en Momoo.

En algun moment després de la derrota a Arlong Park, va ser capturat pels Pirates d'en Caribou, que el van fer servir perquè tirés del vaixell. Després de moure el vaixell d'en Caribou a prop del Thousand Sunny, ell va reconèixer la Nami, en Ruffy i en Sanji. En Momoo es va espantar i va sortir corrent, tirant del vaixell i deixant en Caribou al Thousand Sunny amb els Pirates del Barret de Palla. Més tard va tornar al vaixell. Quan el kraken va destruir el vaixell va quedar alliberat del control dels Pirates d'en Caribou.

Traducció i Doblatge[modifica | modifica el codi]

En el doblatge català se'l va anomenar "Morm", igual que en el doblatge de la companyia sud-est asiàtica Odex.[1] En altres llengües aquest personatge es coneix com a Meuh-Meuh (francès) o Momu (italià). També s'acostumava a escriure "Mohmoo" fins que la romanització oficial es va publicar en el databook Vivre Card - One Piece Visual Dictionary com a "Momoo".[2]

Referències[modifica | modifica el codi]

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece AnimeEpisodi 31, en el doblatge català es refereixen a ell com a "Morm".
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Vivre Card - One Piece Visual Dictionary, es dóna informació sobre en Momoo i es romanitza el seu nom.
  4. One Piece Magazine Vol.1, es revela la seva alçada

Navegació[modifica | modifica el codi]

[v · e]
Pirates d'en Caribou
Capitans: Caribou  •  Coribou
Tripulació: Momoo 
Vaixell: Numabou 
Habilitats
Fruites del Diable: Numa Numa no Mi
Articles relacionats
Arcs: Arc del retorn a Sabaody  •  Arc de l'Illa dels Tritons  •  Arc del País de Wano
Mini-històries: El Kehihihihi d'en Caribou al Nou Món
Localitzacions: Arxipèlag Sabaody  •  Illa dels Tritons  •  G-5  •  País de Wano
Altres: Supernova  •  Gaburu  •  Udon
[v · e]
Pirates de l'Arlong
Capità: Arlong
Tripulació: Chew  •  Kuroobi  •  Shioyaki  •  Pisaro  •  Take  •  Kaneshiro  •  Octy   •  Nami   •  Momoo 
Vaixell: Shark Superb
Habilitats
Estils de lluita: Karate Home-Peix
Armes: Kiribachi
Articles relacionats
Arcs: Arc de l'Arlong  •  Arc de l'Illa dels Tritons
Mini-històries: El passeig de l'Octy en el fons marí
Altres: Arlong Park  •  Illa dels Tritons  •  Pirates del Sol