FANDOM

Esbós
Article incomplet
Ei! Aquest és un Article Incomplet.
"Ohm" no té suficient qualitat i es considera un article incomplet. Ajuda completant-lo!
Ohm
Manga - Anime

Ohm

Informació
Nom japonès: オーム
Nom anglès: Ohm
Nom català: Ohm
Primera aparició: Capítol 241, Episodi 155
Afiliació: Exèrcit del Déu (abans)
Ocupació: Sacerdot (abans)
Sobrenom: "L'Entrenador del Cel" (スカイブリーダー, Sukaiburīdā?)
Edat:
Aniversari: 25 de març[1]
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
L'Ohm era un dels sacerdots de l'Eneru, encarregat d'executar el Judici del Ferro juntament amb la seva mascota Holy.

AparençaEdita

Ohm aparença general

L'Ohm.

L'Ohm és un home alt, musculat i calb, però amb barbeta. De la mateixa manera que els altres habitants del cel, té dues ales a l'esquena. Sempre porta unes ulleres de sol de forma allargada on, a costat i costat, li sobresurten una mena d'ales. Al braç dret hi porta un gran tatuatge que li va des de l'espatlla fins el canell, on en té un que s'assembla a una polsera.

Porta una samarreta de tirants ajustada de color verd fosc, pantalons grisos i molt amples amb moltes butxaques, una faixa llarga i ampla de color blanc al voltant de la cintura, similar a la que porta l'Eneru, i unes botes de cuir fosc amb benes blanques al voltant del peu.

PersonalitatEdita

Em molesta tant aquesta feblesa dels humans. No entendré mai que es matin lluitant per segons quines coses. Amb la vida tan curta que tenim! Neixen esperant que algun dia seran feliços. Diuen que desitgen la felicitat, però després lluiten fins a la mort per coses que no els hi ajudaran pas, a ser més feliços. Només s'ha de lluitar per diversió! Però... sé com evitar que molestin: MATANT-LOS A TOTS!

— L'Ohm, entre plors, explicant la seva filosofia de vida a un confús i espantat Chopper.

L'Ohm és un home tranquil i seriós. Com ell mateix diu, la seva meta a la vida és "alliberar la gent perquè deixin de sofrir". Tot i que pugui semblar una bona acció, de fet aquest alliberament consisteix a matar-los perquè deixin de patir. Sent llàstima per la cobdícia humana i considera febles el qui somien la felicitat.

RelacionsEdita

Eneru i els altres SacerdotsEdita

Com a subordinat que seu que és, l'Ohm confia en l'Eneru i li és fidel. En canvi, la seva relació amb la resta de sacerdots no podria ser pitjor: estaven constantment competint per veure qui era el més fort dels quatre i qui podia matar més criminals. Fins i tot es barallaven entre ells.

HolyEdita

Com a mascota seva que és, en Holy és molt lleial a l'Ohm i sempre és al seu costat. Obeeix totes les ordres que li dóna i no mou un dit fins que el seu amo no li ho ordena. Tot i això, quan l'Ohm no és al seu costat, en Holy obeeix tothom que li doni ordres, sigui amic o enemic, així que no queda clar si obeeix l'Ohm perquè és el seu amo o perquè obeeix qualsevol humà que li ordeni alguna cosa.

Habilitats i PodersEdita

Entrenament d'animalsEdita

Aquest és el meu gos Holy. Jo sóc entrenador d'animals del cel. Però la meva feina no és entrenar-los de la manera ordinària, sinó ensenyar-los a caminar amb un estil perfecte i lluitar amb els punys amb el millor estil de boxa.

— L'Ohm presenta en Holy i explica la seva feina d'entrenador a en Zoro.

L'Ohm és conegut com l'Entrenador del Cel perquè fa justament això: entrena els animals. Malgrat això, la forma i l'objectiu amb què ho fa és força peculiar: els entrena en tota mena d'arts marcials perquè l'ajudin als seus combats.

Si s'especialitza a ensenyar arts marcials als seus animals, és molt probable que ell mateix sigui un expert lluitador d'arts marcials.

Judici del FerroEdita

Més informació: Judici del Ferro
Judici del Ferro

La Gàbia de filat espinós que atrapa les víctimes del Judici del Ferro.

Per executar el seu judici, l'Ohm cobreix el camp de batalla de dials làctics carregats amb núvols de ferro en forma d'esmolats filats espinosos que, quan els trepitja l'enemic, el fereixen mortalment. A més, una part dels dials làctics estan disposats de forma circular perquè, quan s'activin alhora, formin una Gàbia de filat espinós (白荊デスマッチ Shiroibara Desumacchi) que atrapa els enemics i els deixa a la mercè de l'Ohm.

La probabilitat de supervivència és del 0%, tot i que en Zoro la vèncer l'Ohm i el va sobreviure.

MantraEdita

Més informació: Mantra

Com els altres tres sacerdots i l'Eneru, l'Ohm té l'habilitat del Kenbunshoku Haki, anomenat Mantra a les terres del cel. Amb aquesta habilitat, pot predir els moviments de l'adversari per actuar en conseqüència, ja sigui esquivar-los o realitzar contraatacs.

ArmesEdita

Més informació: Eisen Whip

L'Ohm fa servir com a arma principal l'Eisen Whip, una espasa la fulla de la qual la crea un dial làctic carregat amb núvols de ferro i que es pot estirar i arronsar a la seva voluntat.

HistòriaEdita

PassatEdita

Com els altres subordinats de l'Eneru, va néixer a l'illa de Bilka i allà va conèixer l'Eneru. Sis anys abans dels esdeveniments de l'arc d'Skypiea i juntament amb els altres sacerdots van destruir Bilka i van anar a Skypiea, on van derrotar el gran exèrcit d'en Gan Fall i el van destronar, de forma que l'Eneru es va convertir en el governant i tant ell com en Shura, en Satori i en Gedatsu es van convertir en els quatre sacerdots d'Skypiea, responsables de jutjar els crims més greus.

Saga de l'Illa del CelEdita

Arc d'SkypieaEdita

Ohm derrotat

En Zoro derrota l'Ohm amb el Canó del 108.

Se'l va veure per primera vegada caçant un home de la Mar Blava que fugia d'ells per haver entrat al Jardí Superior a la recerca de l'or.

Va lluitar contra en Chopper i el va derrotar sense dificultats, però va perdre contra en Zoro.

TriviaEdita

  • Mentre que els noms de "Gedatsu", "Shura" i "Satori" són nivells del Budisme, "Ohm" no ho és.
    • Tot i això, també té relació amb el budisme i l'hinduisme. El seu nom prové de "Om" (ॐ), el mantra més sagrat de l'Hinduisme i del Budisme
  • Un "Ohm" (Ω) és la unitat de mesura de la resistència elèctrica. Per tant, es pot suposar que és un joc de paraules, ja que el seu cap, l'Eneru, té el poder de l'electricitat.
  • És l'únic dels quatre sacerdots que no duu guants.
  • Tenint en compte que el seu judici és al que menys possibilitats de sobreviure hi ha (0%), és possible que sigui el més fort dels quatre sacerdots de l'Eneru.

ReferènciesEdita

  1. One Piece Blue Deep: Characters World (pàg. 40), es revela el seu aniversari

NavegacióEdita

[v · e]
Exèrcit del Déu
Déu: Eneru
Sacerdots: Ohm  •  Gedatsu  •  Shura  •  Satori
Forces militars: Soldats Celestials (Yama  •  Hotori i Kotori)  •  Cos Celestial (Moyle)  •  Holy  •  Fuza  •  Gode
Policies: White Berets (McKinley)
Vaixell(s): Màxim
Habilitats
Fruites del diable: Goro Goro no Mi
Armes: Fletxa làctia  •  Destral de deu cops  •  Llança incendiària  •  Eisen Whip  •  Nonosama Bo
Estils de Lluita: Mantra
Dials: Dial destral  •  Dial de vent  •  Dial de flama  •  Dial olorós  •  Dial de calor  •  Dial d'impacte  •  Dial de jet  •  Dial làctic
Altres: Judici (Judici de la Bola  •  Judici de la Corda  •  Judici del Pantà  •  Judici del Ferro)  •  Núvol (Núvols sorpresa  •  Núvols de corda  •  Núvols de pantà  •  Núvols de ferro)
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: La vida accidental d'en Gedatsu a la Mar Blava  •  Les grans operacions espacials de l'Eneru
Localitzacions: Skypiea  •  Bilka  •  Lluna  •  Illa Karakuri