One Piece Català Wiki

Estem buscant nous editors! T'agradaria ajudar-nos a fer créixer el wiki? Registra't!

READ MORE

One Piece Català Wiki
Advertisement
One Piece Català Wiki

Un quadern de bitàcola és un registre d'esdeveniments en un viatge.[1] És una pràctica habitual que els vaixells mantinguin un registre i el completin diàriament.[2]

Vista general[]

Els quaderns de bitàcola solen contenir notes detallades dels esdeveniments del viatge d'un vaixell. S'actualitzen diàriament i poden incloure dates específiques. Els quaderns de bitàcola són mantinguts per diversos tipus de navegants, com ara exploradors i pirates.[1][2] L'encarregat del registre pot ser el capità d'un vaixell o una persona diferent designada per a la tasca. Un quadern de bitàcola pot conservar-se i transmetre's després de la finalització del viatge i, com a tal, actuarà com un registre històric important per a les generacions futures.[1][3][4]

Quadern de bitàcola coneguts[]

Quadern d'en Zeff[]

En Zeff va guardar un registre on es detallaven les valentes gestes dels Pirates Cuiners a la Grand Line, que era l'orgull d'ell mateix i de la seva tripulació. El quadern va sobreviure al naufragi de Cooking George i, posteriorment, estava al Baratie amb en Zeff. En Krieg pretenia robar-lo després que en Zeff negés la seva demanda de lliurar-lo a ell. En Krieg considerava que tenir el quadern al seu costat junt amb una flota pirata el mitjà per poder obtenir el One Piece.[5]

Quadern d'en Mont Blanc Norland[]

En Norland escrivint en el seu quadern.

L'explorador Mont Blanc Norland va mantenir en un quadern de bitàcola sobre les seves aventures fa 400 anys. Posteriorment es va transmetre al seu descendent Mont Blanc Cricket. El registre conté dates específiques per a esdeveniments segons l'Era del Mar Circular.[1][6]

Contingut[]

  • Calendari del Mar Circular 21 de juny, 1120: En Norland parteix de Vira amb la seva tripulació. Seguint el Log Pose, es troben amb un comerciant que venia un artefacte inusual d'Skypiea anomenat "waver".[1]
  • Calendari del Mar Circular 21 de maig, 1122: La tripulació d'en Norland desembarca a Jaya. En Norland nota el cant dels Ocells del Sud i el so de la Campana d'Or.[6]
  • L'entrada final escrita el dia de l'execució d'en Norland: "Vaig veure or dins l'ull dret de la calavera".[7]

Quadern d'en Kozuki Oden[]

El quadern de l'Oden.

El samurai Kozuki Oden va començar inicialment el seu diari al País de Wano basant-se en contes que havia sentit parlar de mariners estrangers.[2] No obstant això, més tard es va convertir en un quadern de bitàcola en tota regla després que l'Oden aconseguís deixar el país a bord del Moby Dick. Documenta la vida i les aventures de l'Oden amb els Pirates d'en Barbablanca i els Pirates d'en Roger.[3] El diari va ser recuperat del cremant Castell d'Oden a Kuri després de l'execució de l'Oden fa 20 anys i descobert en un riu per la Yamato. Posteriorment, va romandre en poder de la Yamato durant els següents 20 anys, abans de passar al fill de l'Oden, Momonosuke.[4]

Contingut[]

  • Les primeres entrades escrites fa 39-40 anys documenten els viatges de l'Oden a través de Wano i el reclutament dels seus vassalls.[8]
  • Les entrades escrites fa 26-30 anys documenten els viatges de l'Oden amb els Pirates d'en Barbablanca.[9]
  • Una entrada escrita fa 26 anys descriu la reunió de l'Oden amb en Gol D. Roger i el seu reclutament als Pirates d'en Roger. Durant la trobada, en Roger va fer una declaració desconeguda que va sorprendre a l'Oden.[10] En Monkey D. Ruffy posteriorment faria la mateixa declaració a en Portgas D. Ace i en Sabo.[4]
  • Les entrades escrites fa 25-26 anys documenten els viatges de l'Oden amb els Pirates d'en Roger, el viatge a Laugh Tale, la dissolució de la tripulació i el retorn de l'Oden a Wano i l'atac contra en Kurozumi Orochi.[11]
  • "Coses molt importants", que semblen incloure alguna cosa sobre el Testament d'en D..[3][4]
  • Una declaració sobre el futur: l'Oden prediu que més de 20 anys en el futur, la següent generació de poderosos pirates entrarà al Nou Món i derrotarà en Kaido.[4]

Referències[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 One Piece Manga i Anime — Vol. 25 Capítol 228 (pàg. 17-18) i Episodi 148, En Cricket ensenya el quadern de bitàcola d'en Norland.
  2. 2,0 2,1 2,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 95 Capítol 962 (pàg. 4) i Episodi 961, L'Oden comença el seu diari.
  3. 3,0 3,1 3,2 One Piece Manga — Vol. 97 Capítol 984 (pàg. 16), El quadern de l'Oden està en possessió de la Yamato.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 One Piece Manga — Vol. 99 Capítol 1000 (pàg. 5-10), La Yamato passa el diari de l'Oden al Momonosuke i l'explica més sobre el seu contingut.
  5. One Piece Manga i Anime — Vol. 6 Capítol 48 i Episodi 23.
  6. 6,0 6,1 One Piece Manga i Anime — Vol. 25 Capítol 229 (pàg. 2-3) i Episodi 149, En Cricket recita una altra entrada del registre d'en Norland.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 25 Capítol 229 (pàg. 17-18) i Episodi 149.
  8. One Piece Manga i Anime — Vol. 95 Capítol 962 i Episodis 961962, Fragments del diari de l'Oden.
  9. One Piece Manga i Anime — Vol. 96 Capítol 965 i Episodis 964965, Fragments dels viatges de l'Oden amb els Pirates d'en Barbablanca.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 96 Capítol 966 i Episodi 966, L'Oden descriu la seva trobada amb en Roger.
  11. One Piece Manga i Anime — Vol. 96 Capítols 967968 i Episodis 967970, Fragments dels viatges de l'Oden amb els Pirates d'en Roger.

Navegació[]

[v · e]
Història
Esdeveniments Importants: Incident de God Valley  •  Batalla de Guerra d'Edd  •  Incident d'Ohara  •  Cop de les quatre nacions  •  Batalla de Marineford  •  Projecte Nova Onigashima
Literatura: Diari (Cartells de recompensa)  •  Quadern de bitàcola  •  Brag Men  •  En Norland el Mentider  •  Boira de l'Arc de Sant Martí, Volums del I al VIII *  •  Enciclopèdia de fruites del diable  •  Sora, el Guerrer del Mar
Figures significatives
Arqueòlegs: Dimonis d'Ohara (Nico Robin  •  Professor Clover  •  Nico Olvia  •  Rint  •  Zadie  •  Roche  •  Busshiri  •  Hack  •  Gram  •  Hocha)
Exploradors i Pioners: Mont Blanc Norland  •  Fisher Tiger  •  Louis Arnote  •  Jew Wall
Pirates: Pirates d'en Rocks (Rocks D. Xebec)  •  Pirates d'en Roger (Gol D. Roger)  •  Vander Decken  •  Chinjao  •  Pirates Nox
Marina: Sengoku  •  Monkey D. Garp  •  Vegapunk
Govern Mundial: Nobles Mundials (Gorosei)  •  Rob Lucci  •  Spandine  •  Kong  •  Im
Líders/Reialesa: Monkey D. Dragon  •  Kalgara  •  Coburn  •  Ozu  •  Shirahoshi  •  Otohime  •  Vinsmoke Judge  •  Kozuki Oden
Figures Santes: Déu Kashi  •  Nika
Misc.: Shimotsuki Ryuma  •  Jigoro  •  Joy Boy  •  Mousse  •  Herb  •  Seto  •  Pantri (Chiya)  •  Tom  •  Kozuki Toki  •  MADS
Segle Buit
Armes ancestrals: Plutó  •  Posidó  •  Urà
Objectes: Poneglyph  •  Campana d'Or  •  Noè  •  Tron Buit
La Gran Guerra: Govern Mundial  •  Regne Antic  •  Shandians  •  Família Kozuki
Articles relacionats
Arcs de la història: Arc d'Alabasta  •  Arc de Jaya  •  Arc d'Skypiea  •  Arc de Water 7  •  Arc d'Enies Lobby  •  Arc de l'Arxipèlag de Sabaody  •  Arc de Marineford  •  Arc de l'Illa dels Tritons  •  Arc de Dressrosa  •  Arc de Zou  •  Arc del País de Wano
Localitzacions: Loguetown  •  Tomba dels Reis  •  Water 7  •  Ohara (Arbre del coneixement)  •  Continent de Gel  •  Shandra  •  Mary Geoise  •  Laugh Tale  •  Bosc Marí  •  Districte Home-Peix  •  País de Wano  •  Capital de les Flors  •  Boira de l'Arc de Sant Martí *
Altres: Testament Heretat (Testament d'en D.)  •  Nova Era  •  Cronologia de One Piece  •  Toki Toki no Mi
Advertisement