FANDOM

Raizo
Manga - Anime

Raizo anime

Informació
Nom japonès: 雷ぞう
Nom anglès: Raizo
Nom català: Raizo
Afiliació: País de Wano; Família Kozuki
Ocupació: Ninja; Subordinat de la Família Kozuki; Samurai
Sobrenom: "Raizo de la Boira" ((霧の雷ぞう, Kiri no Raizō?)
Edat:
Aniversari: 26 de febrer
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
En Raizo de la boira[1] és el company ninja procedent País de Wano[2] d'en Kin'emon i en Kanjuro, i un subordinat de la Família Kozuki.

AparençaEdita

El cos d'en Raizo és realment desproporcionat, tenint un cap força gran en comparació a tota la resta del cos. El seu cabell es divideix en 6 antenes de cabell, 3 per costat i una petita punta al centre. L'estil del seu cabell recorda a en Gedatsu. Té una gran cicatriu en forma de lluna creixent al front i unes patilles força llargues.

Porta la marca de la Família Kozuki en alguna part del seu cos.[3]

PersonalitatEdita

Segons en Kanjuro, quan en Raizo corre fa un soroll: "tetete".[4]

RelacionsEdita

Família KozukiEdita

En Raizo és molt lleial als seus mestres de la família Kozuki igual que els seus deixebles, en Kin'emon i en Kanjuro, cap a ell. En Kin'emon i en Kanjuro estaven emocionats de retrobar-se amb ell.[5][6]

Tribu dels MinkmenEdita

Des de fa moltes generacions, els minks tenen una gran amistat amb la família Kozuki del País de Wano, sent així, que quan en Jack va venir en busca d'en Raizo, tota la Tribu Mink va protegir a en Raizo i a la seva ubicació encara que això pogués suposar la destrucció del regne.[5] Tantmateix, en Raizo no volia que arrisquessin les seves vides per protegir-lo i deia que el deixessin lluitar. Això va forçar a el minks a lligar-lo al Poneglyph de l'àrea secreta, però en Raizo es continuava queixant de la seva decisió i intentava fer-los canviar de paré.[6]

JackEdita

No es sap el perquè, però en Jack, un membre dels Pirates de les Cent Bèsties i una de les mans dretes d'en Kaido, ha estat buscant a en Raizo durant 2 setmanes, a arribat tant lluny, que ha torturat als ciutadans de Zou per saber on s'amagava.[7]

Habilitats i PodersEdita

En Raizo és un ninja del País de Wano i és capaç de realitzar arts [1] (忍法/忍術|ninpō/ninjutsu). Tals com desaparèixer en un núvol de fum, fer clones de sí mateix i tirar shurikens amb una precisió d'expert.

Arts NinjesEdita

  • Enton no Jutsu (煙遁の術 Enton no Jutsu, literalment significa "Tècnica escapar fum"): En Raizo tira una bola de fum contra el terra mentre es mou ràpidament fins a una nova posició sense ser vist ja que és tapat per la cortina de fum.[8]
  • Bunshin no Jutsu (分身の術 Bunshin no Jutsu, literalment significa "Tècnica clon"): Multiple còpies d'ne Raizo aparèixen a la vegada en diversos llocs. No se sap si només pot crear il·lusions òptiques o clons de veritat.[9]

ArmesEdita

  • Hana Shuriken (華手裏剣 Hana Shuriken, literalment significa "Flor Shuriken"): En Raizo té una gran quantitat de shurikens els quals pot llançar molt ràpid amb una magnífica precisió.[10]

HistòriaEdita

PassatEdita

En Kin'emon,en Kanjuro, en Momonosuke i en Raizo anaven de camí cap a una illa anomenada Zou, però van naufragar i durant aquest en Raizo es va separar dels altres.[4]

En Jack va atacar el Ducat de Mokomo amb la finalitat de trobar a en Raizo. Els ciutadans, sent lleials a la família Kozuki, van mentir a en Jack dient-li que qui buscava no es trobava a l'illa, cosa que quasi resulta la destrucció de la seva civilització.[5][7]. Van lligar a en Raizo en un Poneglyph d'una sala secreta de l'arbre balena amb la finalitat de mantenir-lo amagat.[1]

Arc de ZouEdita

Disset dies després, els Pirates del Barret de Palla, en Trafalgar D. Water Law, en Inuarashi, en Nekomamushi i els companys d'en Raizo el van anar a visitar a la cambra secreta de l'arbre balena. En Raizo , plorant, diu als minks, que li diguin la veritat sobre l'estat del país i el perquè de mantenir-lo amamgat i lligat. Se n'alegra molt de veure als seus camarades i es desfà de les cadenes, però es molesta una mica quan en Ruffy i companyia insisteixen a que ensenyi les seves arts ninjes, dient-lis que no és com se l'imaginen. Finalment, realitza un seguit de trucs que els deixen amb la la boca oberta.[6]

TriviaEdita

  • Els seu nom fa referencia a un personatge de la pel·lícula Assassin i al actor de cinema japonés Ichikawa conegut per protagonitzar l'adaptació cinematogràfica de les noveles Shinobi no Mono.

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga - Capítol 817 (pàg. 14), en Raizo fa la seva apraició.
  2. One Piece Manga - Capítol 803 (pàg. 13), en Kin'emon i en Kanjuro comenten sobre el seu company.
  3. One Piece Manga - Capítol 817 (pàg. 4)
  4. 4,0 4,1 One Piece Manga - Capítol 804 (pàg. 2), en Kanjuro explica la personalitat d'en Raizo.
  5. 5,0 5,1 5,2 One Piece Manga - Capítol 816 (pàg. 14-17), en Nekomamushi explica que tots els ciutadans de Zou van protegir la ubicació d'en Raizo
  6. 6,0 6,1 6,2 One Piece Manga - Capítol 817.
  7. 7,0 7,1 One Piece Manga - Capítol 807
  8. One Piece Manga - Capítol 817 (p. 18)
  9. One Piece Manga - Capítol 817 (p. 18-19)
  10. One Piece Manga - Capítol 817 (p. 19)