FANDOM

No necessitem bales per foradar un cos

Kaku, del CP9

Arma de Dit
Shigan
Estadístiques
Nom japonès: 指銃
Nom anglès: Shigan
Nom català: Dit de canó; Arma de dit
Significat Literal: Dit pistola
Usuari(s): Rob Lucci, Kaku, Jabura, Blueno, Kumadori, Fukuro, Califa, Dàlmata, Vergo
Focus de l'Estil de Lluita: Els dits penetrants
Tipus:
Primera aparició: Capítol 347, Episodi 245

L'Arma de dit (指銃, Shigan) és una tècnica de combat cos a cos en que l'usuari fa servir el seu propi dit com una bala per tal que penetre en el cos del rival. Aquesta tècnica és més mortífera quant en Lucci, en Jabura i en Dàlmata estan transformats en la forma hibrida de la seva fruita del diable, ja que els seus animals tenen urpes, i això augmenta el poder de penetració i pot danyar a usuaris de goma com en Ruffy.

Variants de l'Arma de ditEdita

  • Arma de dit: Fil d'or (指銃「黄蓮」 Shigan Ōren): Utilitzada per en Rob Lucci, és una variant de l'arma de dit, en que s'impacta varies vegades a l'enemic ràpidament.
  • Arma de dit de Clapes (指銃「斑」 Shigan "Madara"): Utilitzada per en Rob Lucci en la seva forma híbrida, variant més mortífera on utilitza les dues mans per impactar diverses vegades sobre l'enemic. Al estar en forma híbrida aconsegueix urpes, cosa que encara la fa més letal.
  • Arma de dit voladora  (飛ぶ指銃「撥」 Tobu Shigan "Bachi"): Utilitzada per en Rob Lucci. Consisteix en llançar un projectil d'aire comprimit utilitzant l'arma de dit, és a dir com una bala de veritat i és capaç de perforar el cos de goma d'en Ruffy.
    • Arma de dit voladora: Tres Vegades Més (飛ぶ指銃「三撥」 Tobu Shigan "Mitsubachi") el mateix atac, però aquest cop en sèries de tres. Exclusiu de l'anime.
    • Arma de dit voladora: Encesa ( (飛ぶ指銃「火撥」 Tobu Shigan "Hibachi") és una arma de dit voladora, però en aquest cas, consisteix en una bola de foc a gran velocitat que crema al que toca. Possiblement es crea mitjançant fricció. Exclusiu de l'anime.
  • Canó de nas (鼻銃 Bigan): Utilitzada per en Kaku, en la seva forma híbrida. En comptes de projectar el dit, fa servir el nas, que és quadrat, i al ser el seu diàmetre molt més gran, crea una major força de destrucció.
    • Canó de nas: Kilimanjaro  (極・鼻銃「麒麟マン射櫓」 Kyōku Bigan "Kirimanjaro"): Utilitzada per en Kaku en la seva forma híbrida. Retracta el seu cos de girafa cap endins (similar al Gear Fourth d'en Ruffy), i dispara el canó de nas, multiplicant molt la seva força. Fa reférencia al Kilimanjaro, la muntanya més alta d'Àfrica.
  • Arma de deu dits (十指銃 Jūshigan): Utilitzada per en Jabura en la seva forma híbrida. Consisteix en realitzar l'arma de dit amb les dues mans i utilitzant els deus dits (en aquest cas urpes, fent-ho més potent) per ferir greument l'enemic.
    • Arma de Deu dits a la Lluna Plena (月光十指銃 Gekkō Jūshigan): Utilitzada per en Jabura en la seva forma híbrida, és una combinació d' Arma de Deu dits i el Pas de Lluna, on es col·loca sobre l'enemic i s'impulsa en caiguda vertical per tal de multiplicar la potència i fer-ho més difícil d'evitar.
  • Arma de dit de Lleó: (獅子指銃 Shishi Shigan): Utilitzada per en Kumadori, al fer servir el Retorn a la Vida, fa que els seus cabells adoptin la forma de dits, i els projecta repetidament contra l'enemic(similar a l'Arma de dit de Clapes d'en Lucci però menys potent).
  • Jugon (獣厳 Jūgon): Utilitzada per en Fukuro. Consisteix en en donar un cop de puny a la mateixa velocitat que una arma de dit, fent-ho molt més poderós.
    • Tècnica secreta Jugon: Pallissa Mortal (獣厳「奥義」"梟叩き" Jūgon Ōgi: "Fukurō Dataki"): una versió del Jugon en que en Fukuro es mou al voltant de l'enemic utilitzant Fora i colpejant-lo en totes les direccions.
  • Arma de dit ondulant: Fuet (しなる指銃「鞭」 Shinaru Shigan "Hoippu"): Utilitzada per la Califa. En aquesta versió, es retreu el braç enrere i se'l mou ràpidament de manera que sembli que onduli i seguidament es colpeja amb força a l'enemic.