En Sant Rosward[3] és un dels Nobles Mundials residents a Mary Geoise. És el pare de la Shalulia i en Charloss.[4]

Aparença[modifica | modifica el codi]

És un home d'avançada edat que té un tall de pèl vertical, que comparteixen els seus dos fills. Té un bigoti negre i una frondosa barba gris groguenca.També porta unes ulleres negres.

Com tots els nobles, en Rosward porta un vestit amb medalles i una bombolla sobre el seu cap per evitar respirar el mateix aire que la gent comuna. Sol portar un rifle.

Personalitat[modifica | modifica el codi]

En Rosward sembla ser més responsable que els altres membres que han aparegut de la seva família, com s'observa quan va reprendre els seus fills pel seu comportament. Tot i que renya als seus fills, que es preocupa profundament per ells, tal va ser el moment en què es va enfadar amb en Ruffy per haver colpejat a en Charloss, ja que el va colpejar al seu fill. Igual que la seva filla, la Shalulia, té un profund orgull pels seus avantpassats. De la seva família fins ara vista, és l'únic que no ha estat vist abusar de qualsevol persona, ciutadà o esclau, encara que pel que sembla té un recull de capitans pirates, i no fa res per aturar o modificar el tractament que els seus fills donen als altres esclaus i persones.

Igual que el seu fill i la seva filla, la seva creença en la seva condició d'intocable com Noble Mundial sembla que li fa incapaç d'adonar-se del perill al seu voltant, fins i tot quan és completament obvi. Malgrat el fet que en Ruffy colpeja brutalment a en Charloss a través de tota l'estada, l'única reacció d'en Rosward és la ira, en lloc de la por d'algú que pot i que causarà danys greus si se li provoca, com si d'alguna manera ell no pogués sortir perjudicat. Li va disparar inútilment diverses vegades a en Ruffy amb el seu bastó-rifle fins que va ser desarmat per a en Sanji, moment en què pel que sembla es va adonar que els Barret de Palla no es sotmetrien al seu poder, per la qual cosa mana de cridar a un almirall per tractar amb ells. De tota manera, ell segueix negant-se a retirar-se del perill. Habilitats i poders Té el poder de convocar un almirall de la Marina, així com les autoritats i el poder que se li vincula per ser un Noble Mundial. Porta una arma construïda en el seu bastó, però no podia colpejar a en Ruffy a una distància mediocre, tot i que en Ruffy estava quiet. No té habilitats de lluita, ja que va ser desarmat fàcilment per en Sanji, i se'n va anar a terra quan l'Usopp va caure a sobre d'ell.

Habilitats i Poders[modifica | modifica el codi]

Té la capacitat de convocar un almirall de la Marina quan vulgui, així com qualsevol autoritat que tingui un vincle amb ell com a Noble Mundial. Té un rifle en el seu bastó, però no va aconseguir tocar en Ruffy a curta distància. A més, va ser fàcilment derrotat quan l'Usopp li va caure a sobre i va perdre el coneixement.

Història[modifica | modifica el codi]

Arc de l'Arxipèlag de Sabaody[modifica | modifica el codi]

És vist per primera vegada amb la seva filla, Santa Shalulia, mirant per sobre l'espatlla al seu esclau Dies, que va ser el capità dels Pirates Acumate, en el seu intent de fugida. Després que el seu gos s'orina en l'home, la seva filla li dispara amb una pistola, i no mostra cap remordiment. Una criatura demoníaca és vista darrere d'ell. Més endavant en la història, es revela que la criatura demoníaca és, de fet, el capità pirata Jean Bart.

Després apareix a la Casa de Subhastes Humanes amb el seu fill Charloss i la seva filla Shalulia. Es molesta amb el seu fill Charloss quan aquest ofereix 500 milions per la Camie.

Roswald inconscient.jpg

Quan el seu fill és atacat per en Ruffy, fa servir el seu bastó (que té un rifle amagat) i comença a disparar a l'atzar al voltant d'en Ruffy, crida que algú cridés a un almirall. En Sanji li colpeja les mans i tot seguit l'Usopp el deixa inconscient, després de caure accidentalment del terrat i aixafar-li la cara a terra. És vist més tard abatut i inconscient al costat del seu fill quan la Shalulia reprendre a la infants de marina per no haver pogut capturar els Pirates del barret de Palla.

Arc del Levely[modifica | modifica el codi]

Abans del Levely, en Charlos va explicar a en Rosward que havia vist una a sirena gegant.[5] En Charlos va anar a caçar-la i en Rosward, més tard, va sentir que en Mjosgard l'havia pegat. En Rosward muntava sobre d'en Bartholomew Kuma, revelant-se que era el seu esclau, i es va reunir amb en Charlos a la Porta dels Dracs Celestials. Se'l va veure parlant amb el seu fill sobre tots els abusos que podia cometre contra el seu "esclau invencible".[3]

Trivia[modifica | modifica el codi]

  • Se'l coneix per posseir una col·lecció de Capitans Pirata.
  • Mai va colpejar el seu fill Charloss, cosa que en Ruffy va fer, per primera vegada, a l'illa.

Referències[modifica | modifica el codi]

  2. 2,0 2,1 2,2 Vivre Card - One Piece Visual Dictionary, es revela informació d'en Rosward.
  3. 3,0 3,1 One Piece Manga — Vol. 90 Capítol 908, es romanitza el seu nom com a Rosward.
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 51 Capítol 497 i Episodi 391, en Rosward és introduït.
  5. One Piece Manga — Vol. 90 Capítol 906.

Navegació[modifica | modifica el codi]

[v · e]
Govern Mundial
Líders: Im  •  Gorosei
Comandant en cap: Kong
Regnes fundadors: Alabasta (Família Nefertari)  •  Dressrosa (Família Donquixot)
Nacions afiliades: Regne de Goa  •  Regne de Ryugu  •  Regne d'Ilusia  •  Regne de Sakura  •  Regne de Lulusia  •  Water 7  •  Regne Negre de Drum  •  Regne de Prodence  •  Regne de Ballywood  •  Regne de Roshwan  •  Regne de Tajine  •  Regne de Shishano  •  Regne de Sorbet  •  Regne de Germa   •  Gran Tesoro    •  Flevance 
Grups associats: Marina  •  Cipher Pol  •  Impel Down  •  Shichibukai 
Habilitats
Fruites del Diable: Awa Awa no Mi   •  Doa Doa no Mi   •  Doku Doku no Mi  •  Neko Neko no Mi (Model Lleopard)  •  Inu Inu no Mi (Model Llop)   •  Ushi Ushi no Mi (Model Girafa)  •  Zou Zou no Mi
Armes: Raiu   •  Pacifista  •  Kairoseki
Estils de lluita: Haki (Busoshoku  •  Kenbunshoku)  •  Rokushiki
Articles relacionats
Arcs: Arc de Loguetown  •  Arc de Drum  •  Arc d'Alabasta  •  Arc de Jaya  •  Arc del Davy Back Fight  •  Arc de Water 7  •  Arc d'Enies Lobby  •  Arc de després d'Enies Lobby  •  Arc de Thriller Bark  •  Arc de l'Arxipèlag Sabaody  •  Arc d'Impel Down  •  Arc de Marineford  •  Arc de després de la Guerra  •  Arc del retorn a Sabaody  •  Arc de Punk Hazard  •  Arc de Dressrosa  •  Arc de Zou  •  Arc del Levely  •  Arc del País de Wano
Mini-històries: Informe extraoficial del CP9  •  Des de les Cobertes del Món
Pel·lícules: One Piece Film: Gold  •  One Piece: Stampede
Llocs importants: Mary Geoise (Castell Pangaea)  •  Porta de la Justícia  •  Enies Lobby   •  Guanhao  •  Impel Down  •  Quarter General de la Marina (Marineford   •  Nou Marineford)  •  Red Port
Altres: Tron Buit  •  Segle Buit  •  Campana Ox  •  Nobles Mundials  •  Arma ancestral  •  Levely  •  Barret de Palla  •  Esclavitud  •  Buster Call  •  Batalla de Marineford  •  Incident de God Valley
[v · e]
Mariejois
Nobles Mundials: Im  •  Gorosei  •  Família Donquixot (Donquixot Homing   •  Donquixot Doflamingo  •  Donquixot Rosinante   •  Donquixot Mjosgard)  •  Família Rosward (Sant Rosward  •  Sant Charloss  •  Santa Shalulia)  •  Sant Jalmack
Altres: Kong
Articles relacionats
Arcs: Arc de Jaya  •  Arc de després d'Enies Lobby  •  Arc de després de la Guerra  •  Arc de Dressrosa  •  Arc del Levely  •  Arc del País de Wano
Localitzacions: Castell Pangaea  •  Tron Buit  •  Red Port
Altres: Govern Mundial  •  Nobles Mundials  •  Red Line  •  Barret de Palla  •  Esclavitud  •  Levely