FANDOM

Scratchmen Apoo

Manga - Anime

Apoo anime post

Manga - Anime

Apoo

Informació
Nom japonès: スクラッチメン・アプー
Nom anglès: Scratchmen Apoo
Nom català: Scratchmen Apoo
Afiliació: Pirates On Air; Aliat dels Pirates Bèsties
Ocupació: Pirata; Capità; Músic
Sobrenom: "Rugit marí" (海鳴り, Umi Nari?)[1]
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa: 350.000.000Berrysymbol[2]
198.000.000Berrysymbol (abans)
Edat: 29 (debut)[3]
31 (time-skip)
Aniversari: 19 de març[4]
Alçada: 256 cm[3]
Doblatge català:
L'Scratchmen Apoo, anomenat "Rugit marí", és un dels pirates del grup dels Onze Supernoves. És un pirata originari de la Grand Line, de la Tribu Braçosllargs, i capità dels Pirates On Air. S'oferia una recompensa de 198.000.000 Berrysymbol pel seu cap, fins que, dos anys després, li han pujat fins als 350.000.000Berrysymbol[2] per motius desconeguts.

Aparença Edita

Vesteix amb un vestit típicament oriental. Com a membre de la Tribu Braçosllargs, té els braços desproporcionadament llargs amb dues articulacions. Porta el cabell lligat en una cua, unes ulleres i cascos de música. Les seves dents són un teclat.

Dos anys després, el seu vestit ha canviat el disseny, però segueix tenint motius orientals. A més, porta una espècie de casc de cuir de color negre.

Galeria Edita

Apoo petit
Scratchmen Apoo de petit
Apoo portrait post
Dos anys després

Personalitat Edita

L'Apoo és una persona aparentment passiva que no busca baralles amb altres innecessàriament. Com a resultat, acostuma a adoptar una tàctica defensiva en les seves lluites, com contra en Eustass Kid a Sabaody. Tot i això, quan troba un bon motiu o oportunitat per lluitar, s'hi uneix ràpidament. És una persona curiosa i observadora, preferint esperar abans d'atacar per, suposadament, analitzar el seu enemic. Quan el seu enemic és massa fort o molt superior a ell, prefereix fugir. També té una certa tendència a provocar moltíssim al seu enemic.

Aquest tret observador l'ajuda també a percebre, com quan assegurava que havia vist una intenció assassina quan en Roronoa Zoro anava a atacar el Sant Charlos.

Després del Time-Skip, sembla haver-se tornat més cautelós, tenint els ulls molt oberts en la visita amb els altres Supernoves al Nou Món, desconfiant de si hi havia un francotirador a la sala.

Com altres personatges de One Piece, l'Apoo té un riure distintiu: "Apapapapapapa".

Sembla ser que és un expert en arts marcials i posseeix una molt bona agilitat. Té una gran habilitat musical, associada a la seva Fruita del Diable.

Fruita del Diable Edita

Musical Apoo

Fent ús de la seva fruita

L'Scratchmen Apoo té l'habilitat d'usar el seu cos com a instruments musicals (les seves dents són tecles de piano; el braç dret, un clarinet; el pit l'usa com un tambor, el cap com una pandereta etc.). Fa servir la seva habilitat per llançar un atac sònic que pot fer mal a un individu designat, com va fer amb en Kizaru, evitant danyar la resta de capitans. Aquestes ones sòniques poden des de tallar l'enemic a provocar potents explosions. Se sap que aquesta habilitat és una Fruita del Diable, segurament de tipus Paramècia, però se'n desconeix el seu nom i com funciona, encara que possiblement sigui que depenent la melodia que faci produeixi diferents efectes.

Història Edita

Saga de la Guerra d'en Barbablanca Edita

Saga Arxipèlag de Sabaody Edita

Apoo vs Kid

Conflicte entre l'Apoo i en Kid.

Després d'un llarg viatge seguint una de les rutes del registre de la Grand Line, l'Appo juntament amb el preu que oferien pel seu cap van arribar a l'Arxipèlag de Sabaody per preparar-se per al Nou Món. Mentre hi era, va tenir una baralla amb l'Eustass Kid al Grove 24. Sabent molt bé el que passaria si provocava un incident a Sabaody, l'Apoo li va proposar a en Kid posposar la seva lluita fins que es tornessin a trobar al Nou Món. En Kid va acceptar. L'Apoo va continuar la seva estada a Sabaody i ell i la seva tripulació van ser testimonis d'alguns actes de crueltat dels Nobles Mundials.

En assabentar-se de l'atac d'en Ruffy a un Noble Mundial semblava ansiós per saber quin Almirall s'enviaria per fer front a les accions dels Pirates del Barret de Palla. Malgrat els esforços de la seva tripulació per treure'l de l'illa, l'Apoo va insistir en que volia veure l'Almirall en l'acció. Més tard, esclata una batalla entre en Kizaru, un Pacifista, en Basil Hawkins, l'X. Drake i Urouge, que l'Apoo, entusiasmat, comença a veure.

Apoo derrotat per Kizaru

L'Apoo derrotat per en Kizaru.

A mesura que la batalla es desplega, l'Apoo esdevé testimoni del poder dels tres capitans, incloent la rara Zoan Prehistòrica que afirma que mai havia vist fins ara. Tot seguit, l'Urouge és derrocat per en Kizaru, i en Hawkins, encegat per la intensa llum de l'Almirall gairebé, és assassinat. L'Apoo, llavors, intervé i salva en Hawkins. La seva habilitat talla un braç i parteix el cos de l'almirall i, mentre està incapacitat, intenta fugir de l'escena. L'Almirall, però, es reanima a si mateix usant els seus poders Lògia, es teletransporta donant-li una puntada a la "velocitat de la llum", destrossant un edifici al mateix temps. L'Apoo queda a terra, vençut i ferit.

Saga de Marineford Edita

Més tard, es demostra que segueix viu al costat d'en Kid, en Law, en Hawkins i l'X. Drake contemplant la Batalla de Marineford. Després de les interrupcions de la transmissió de la guerra a l'arxipèlag, els Supernoves es dirigeixen a Marineford a veure acabar la guerra en primera persona. Després de la fi de la Guerra, l'Apoo s'enfada en assabentar-se que en Law ha salvat a en Ruffy, ja que seria el seu enemic en el futur.

Després de la guerra Edita

Apoo al Nou Món

L'Apoo en una illa del Nou Món.

Setmanes després, arriben al Nou Món on són vistos en una illa on fugen d'una manada de senglars salvatges que els perseguien. L'Apoo en guanya un amb gran esforç, però al final ordena a la seva tripulació tirar-se per un penya-segat, per així perdre'ls de vista. Tot i això, per a sorpresa de tots, en arribar al penya-segat comencen a córrer per l'aire amb els senglars a darrera.

Saga del Nou Món Edita

Saga de Punk Hazard Edita

Aliança Supernoves al Nou Món

Reunió entre l'Apoo, en Hawkins i en Kid.

Dos anys després, durant els successos a Punk Hazard, es revela que l'Apoo va rebre una invitació per part de l'Esustass Kid per anar a la seva base del Nou Món juntament amb en Basil Hawkins. En aquell moment, crea una petita discussió i derrota a alguns dels subordinats d'en Kid, creient que hi podia haver un franctirador o altres amenaces similars al voltant. En arribar en Kid l'hi comenta, causant un lleuger conflicte entre els dos capitans, amb en Killer intentant-los calmar, ja que en Hawkins estava pensant en anar-se'n. El mateix Killer revela la intenció d'en Kid de crear una aliança entre els tres capitans.

Saga de Dressrosa Edita

Després de la derrota d'en Doflamingo, se'l veu dinant juntament amb en Kid i l'Apoo. Allà s'assabenten de les noticies i dedueixen que en Ruffy i en Law van darrere el cap d'en Kaido, ja que aquest està relacionat amb en Doflamingo. S'alegren de saber que no van darrere el mateix Emperador, i en Kid recalca que van darrere d'en Shanks.

Grans Batalles Edita

TriviaEdita

  • El seu nom sembla estar basat en el pirata xinès Chui-Apoo.
  • El nom "Scratchmen" podria ser referència a l'acte de rascar-se, una tècnica de DJ en el què els sons són manipulats per moure un disc de vinil a un toca-discs.

ReferènciesEdita

  1. One Piece Manga i Anime — Vol. 51 Capítol 498 (pàg. 15) i Episodi 392, s'introdueix l'Scratchmen Apoo.
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga - Capítol 677, Es descobreix la nova recompensa de l'Scratchmen Apoo.
  3. 3,0 3,1 SBS One Piece Manga — Vol. 68 (pàg. 82), es revela l'edat i alçada dels Supernoves abans del time-skip.
  4. SBS One Piece Manga — Vol. 60, es revela el seu aniversari.