FANDOM

El timoner és la persona que condueix un vaixell o altres tipus de barques. A la Marina, normalment és un mariner hàbil.

A One PieceEdita

A la sèrie, el primer timoner introduït és en Jesus Burgess dels Pirates d'en Barbanegra.[1] No se sap si en Burgess encara és el timoner, ja que ha ascendit a ser el capità del primer vaixell dels Pirates d'en Barbanegra més o menys quan en Barbanegra es va convertir en yonko.[2]

En Shiki és el timoner dels Pirates del Lleó Daurat, a més de ser el capità de la tripulació. Aquest fet es deu a que el moviment del seu vaixell és controlat i levitat pels poders de la seva fruita del diable. Qualsevol canvi en el curs del trajecte se li ha de comunicar a en Shiki.[3]

Els Pirates del Barret de Palla no tenen un timoner oficial, encara que les persones que més veiem ocupant aquest lloc són la Nami, l'Usopp o en Chopper en la seva forma humana. En el Thousand Sunny, també s'ha vist en Franky i en Sanji controlant el timó. En Jinbe també en té certa habilitat.[4]

ReferènciesEdita

  1. One Piece Manga i Anime — Vol. 25 Capítol 234 i Episodi 151, s'introdueix en Burgess com a timoner dels Pirates d'en Barbanegra.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 71 Capítol 704 i Episodi 634, es revela la nova posició d'en Burgess.
  3. One Piece Pel·lícula 10, en Shiki fa de capità i timoner en els Pirates del Lleó Daurat.
  4. One Piece Manga i Anime — Vol. 56 Capítol 548 i Episodi 451, en Jinbe conduint un creuer robat de la Marina

NavegacióEdita

Pirata
Ocupacions dels tripulants: Capità  • Segon a bord  • Doctor  • Primer oficial  • Cuiner  • Mestre d'aixa  • Timoner  • Grumet  • Arqueòleg  • Músic  • Tirador  • Espadatxí  • Lluitador d'arts marcials  • Assassí
Terminologies: Jolly Roger  • Recompensa  • Tresor  • Sobrenom  • Davy Back Fight  • Supernova