FANDOM

Toko
Manga - Anime

Toko anime

Informació
Nom japonès: トコ
Nom anglès: Toko
Nom català: Toko
Afiliació: Família Shimotsuki
Ocupació: Kamuro
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:
La Toko és una nena del País de Wano que treballava per la cortesana Komurasaki com a kamuro, fins que va enfadar el shogun Kurozumi Orochi. És filla del Shimotsuki Yasuie i per tant membre de la Família Shimotsuki.

Aparença Edita

La Toko és una nena d'uns vuit anys. Té el cap relativament gros i porta mitja melena de color rosa. Quasi sempre se l'ha vist somrient. Porta una kimono de color vermell amb un cinturo de color lila.

Personalitat Edita

Per culpa dels efectes de l'SMILE sempre esta somrient i és incapaç de mostrar emocions negatives. Fins i tot estava rient durant l'execució del seu pare, es tant el seu problema d'incontinència que es va posar a riure de l'Orochi tot i les conseqüències. També va continuar rient quan el shogun va amenaçar de matar-la.

Tot i això, encara que sigui incapaç de mostrar emocions negatives, sol estar alegre i fent bromes constantment. És un nena molt amable i mostra gratitud quan l'ajuden, per exemple quan agraeix en Sanji per haver-los alimentat amb el seu soba. També es pren molt seriosament la seva feina com a kamuro, tot i que no va dubtar en arribar tard a la feina per tal de provar la soba d'en Sanji.

És una mica ingènua i des deix portar per les emocions. Després de saber que executarien al seu pare, va marxar cap la Capital de les Flors, sense esperar a la Hiyori i en Zoro, amb els riscos que això comportava. Després que el seu pare fos executat, va córrer cap el seu cadàver i va provar de reviure'l amb l'ungüent de gripau de l'Usopp.

Història Edita

Passat Edita

Quan era petita, el seu pare la va vendre a la Capital de les Flors. Es va convertir en kamuro de la cortesana Komurasaki i enviava els diners que guanyava al seu pare.

En algun moment es va menjar una fruita SMILE defectuosa, va perdre la capacitat de mostrar emocions i a partir de llavors només podia somriure.

Saga dels Yonko Edita

Arc del País de Wano Edita

La Toko va anar a buscar soba a la botiga d'en Sanji a la Capital de les Flors, però quan va tenir el bol de soba a les mans, van apareixer uns yakuza de la família Kyoshiro, que volien intimidar a en Sanji i li van tirar el bol per terra a la nena. La Toko es va amagar en un carreró mentre en Sanji i en Franky es desempallegaven dels yakuza. Després en Sanji li va tornar a donar un bol de soba i quan se'l va acabar va marxar corrents per a unir-se a la processó que estava fent la cortesana Komurasaki.

La Toko i la Komurasaki van anar al Castell de l'Orochi per participar al banquet del shogun Orochi. Quan l'Orochi va començar a parlar sobre el retorn dels Nou Beines Vermelles d'en Kozuki Oden, la Toko va sentir com uns convidats es burlaven del shogun i es va posar a riure molt fort. L'Orochi enfadat, anava atacar la nena amb la seva espasa, però la Komurasaki el va interrompre. Després la geisha Nico Robin la va amagar i treure del castell.

Mentre l'Orochi estava furiós a la sala del banquet, la Toko li va suplicar a la Nico Robin que anes a rescatar la Komurasaki, però ella estava més preocupada protegint la nena. Durant la fugida, la Toko fa fer un xiscle al veure l'ànima d'en Brook fora del seu cos i es va desmaiar. Després que en Kyoshiro es desfés de la cortesana, l'Orochi va seguir perseguint a la Robin i la Toko, fins que la Nami li va llençar un llamp d'en Zeus.

Després de fugir del palau, la Robin i el seu grup van deixar la Toko al Barri Roig. Llavors l'Orochi va enviar en Kamazo perquè matés a la nena. La Toko i la Komurasaki van fugir d'ell fins arribar a Ringo. Mentre fugien es van trobo a en Zoro lluitant contra en Gyukimaru al pont d'Oihagi. Llavors en Zoro es va posar a lluitar contra en Kamazo per tal de protegir a la Toko i la Komurasaki.

Després que Zoro derrotés Kamazo i caigués inconscient per culpa de ferida que li va fer l'assassí, la Toko i la Hiyori el van portar a una casa abandonada del Cementiri del Nord, allà la on Hiyori li curar la ferida. Quan en Zoro va despertar, la Hyori li va explicar el seu passat i la seva relació amb en Momonosuke, mentre la Toko ho escoltava. Després, quan en Zoro es va posar a fer una migdiada, les dues noies es van posar a dormir al seu costat.

Moments més tard, en Brook va arribar al cementiri i es va sorprendre al veure en Zoro dormint amb dues dones. Després, els va parlar sobre el funeral de la Komurasaki, així com la captura i imminent execució d'en Tonoyasu. Al assabentar-se de l'estat del seu pare, la Toko va marxar corrent cap a la Capital de les Flors per salvar-lo. Llavors, la Hiyori, en Zoro i en Brook van sortir corrent a buscar-la. Els quatre van arribar a la Capital just a temps per presenciar l'execució. La Toko va veure com mataven al seu pare en directe i això li va causar una gran pena i tristesa.

Sense fer cas del que li deia la Hiyori, la Toko va anar corrent cap al cos del seu pare i va intentar reviure'l amb l'Oli de Gripau de l'Usopp. Quan l'Orochi va veure la nena va intentar matar-la també, però en Zoro i en Sanji van impedir-ho. En Zoro va agafar la Toko per fugir del lloc de l'execució. Durant el caos, en Zoro li va passar la nena al Sanji, però mentre fugien van ser atacats per l'X Drake i en Sanji va donar la nena a l'Usopp, que va fugir ràpidament amb ella.

Després de fugir del caos, la Toko va plorar fins adormir-se. En Brook la va amagar entre la seva túnica i junament amb l'Usopp i la Robin van aconseguir sortir de la Capital de les Flors amb un vaixell. Mentre la Toko dormia la Robin va abraçar-la dient que en Brook no generava calor. Poc després de l'enterrament d'en Yasuie, la Toko va visitar la seva tomba.

Trivia Edita

  • Quan va aparèixer per primer cop, la Toko va fer una broma sobre el seu nom posant el prefix O-, com es habitual en les dones de Wano, volent dir que no era un noi. Otoko (男) és una paraula japonesa que significa "home".
  • Una kamuro és una aprenent de cortesana. Les kamuro, aprenien sobre la vestimenta de les artesanes i se'ls hi ensenyava tota classe d'arts femenines que més endavant els servirien per "entretenir" els seus clients. També acompanyaven i ajudaven a les cortesanes en les seves feines.

Navegació Edita

[v · e]
Família Shimotsuki
Membres: Toko  •  Koshiro  •  Shimotsuki Kozaburo *  •  Kuina   •  Shimotsuki Yasuie   •  Shimotsuki Ushimaru   •  Shimotsuki Ryuma 
Aliats: Família Kozuki  •  Gyukimaru  •  Pirates del Barret de Palla  •  Pirates del Cor  •  Ducat de Mokomo
Habilitats
Fruites del Diable: SMILE
Armes: Enma *  •  Wado Ichimonji *
Articles relacionats
Arcs: Arc d'en Morgan  •  Arc del País de Wano
Localitzacions: País de Wano (Capital de les FlorsHakumaiRingo)  •  Poble Shimotsuki
Altres: Família Kurozumi  •  Família Amatsuki  •  Família Uzuki  •  Família Fugetsu
[v · e]
País de Wano
Shogun: Kurozumi Orochi  •  Kozuki Sukiyaki 
Capital de les Flors: Kyoshiro  •  Hyogoro  •  Shinobu  •  Urashima  •  Sarahebi  •  Fukurokuju  •  Daikoku  •  Hanzo  •  Fujin  •  Raijin  •  Chome  •  Jigoku Benten  •  Fukage  •  Bishamon  •  Kaku  •  Kuni  •  Suke  •  Toko  •  Han  •  Bingo  •  Bongo  •  Bungo  •  Minatomo  •  Kisegawa  •  Kumagoro  •  Rakuda  •  Kobee  •  Tokijiro  •  Kurozumi Higurashi   •  Kurozumi Semimaru   •  Katsuzo 
Kuri: Kozuki Oden   •  Kozuki Toki   •  Kozuki Momonosuke  •  Kozuki Hiyori  •  Kin'emon  •  Ashura Douji  •  Tenguyama Hitetsu  •  Tama  •  Tsurunojo  •  Gorobe  •  Hihimaru  •  Komachiyo  •  Bunbuku
Ringo: Cho  •  Kikunojo  •  Izo  •  Gyukimaru  •  Shimotsuki Ushimaru   •  Shimotsuki Ryuma 
Udon: Raizo  •  Omasa
Kibi: Kurozumi Kanjuro  •  Jibuemon  •  Yatappe
Hakumai: Tsunagoro  •  Shimotsuki Yasuie 
Onigashima: Kaido  •  Yamato  •  Bao Huang
Yo: Kikuhime  •  Toratsugu  •  Lark  •  Hitaki 
Altres habitants: Kukai   •  Shimotsuki Kozaburo   •  Kotetsu 
Habilitats
Fruites del Diable: Hebi Hebi no Mi (Model Yamata no Orochi)  •  Toki Toki no Mi   •  Fuku Fuku no Mi  •  Juku Juku no Mi  •  Inu Inu no Mi (Model Tanuki)  •  Mane Mane no Mi   •  Bari Bari no Mi   •  SMILE
Armes: Shusui  •  Shodai Kitetsu  •  Nidai Kitetsu  •  Sandai Kitetsu   •  Enma  •  Ame no Habakiri  •  Wado Ichimonji   •  Soto Muso
Estils de lluita: Haki
Articles relacionats
Arcs: Arc de Thriller Bark  •  Arc de Punk Hazard  •  Arc de Dressrosa  •  Arc de Zou  •  Arc del Reverie  •  Arc del País de Wano
Localitzacions: Capital de les Flors  •  Kuri  •  Kibi  •  Udon  •  Hakumai  •  Ringo  •  Onigashima  •  Yo
Altres: Nou Món  •  Submón  •  Nou Beines Vermelles  •  Família Kozuki  •  Família Shimotsuki  •  Família Kurozumi  •  Família Amatsuki  •  Família Uzuki  •  Família Fugetsu  •  Família Hitaki  •  Família Kyoshiro  •  Pirates Bèsties  •  Poneglyph  •  Kairoseki  •  Festival del Foc