FANDOM

Yama
Manga - Anime

Yama

Informació
Nom japonès: ヤマ
Nom anglès: Yama
Nom català: Yama
Primera aparició: Capítol 257; Episodi 167[1]
Afiliació: Exèrcit del Déu
Ocupació: Capità dels Soldats Celestials
Sobrenom:
Edat:
Aniversari:
Alçada:
Recompensa:
Doblatge català:

En Yama és el capità dels Soldats Celestials a Skypiea sota el comandament de l'Eneru[2].

Aparença Edita

En Yama és un home anormalment gran, tres o quatre vegades més gran que una persona normal. Com a birkà, té ales a l'esquena. És un home molt gras, amb un cos arodonit, cabells ondulats i negres. Té bosses als ulls i uns llavis molt gruixuts. Porta una llarga túnica blanca amb franges verticals porpres. Sobre la túnica, hi té una faixa groga i taronja cosida a la túnica amb fil vermell. Duu bracelets daurats als canells. Porta unes sandàlies vermelles[1].

Personalitat Edita

En Yama és un home força seriós i en comptades ocasions se l'ha vist somriure. Era un dels més lleials a l'Eneru, tant com per voler participar en el joc de supervivència[1]. És bastant irrespectuós amb la història i considera les ruïnes una pila de roques antigues. En batalla, és un home molt cruel i agressiu[3].

Com a capità dels Soldats Celestials, tenia autoritat sobre els cinquanta guerrers, a més dels dos tinents bessons Hotori i Kotori.

Tot i el seu gran tamany i pes, va demostrar una gran agilitat, rapidesa i destresa en la lluita, utilitzant el seu cos per atacar els seus oponents o trencar roques sense fer-se mal. Va ser capaç d'aturar un bola de ferro i llançar-la contra en Genbo sense esforç[4], així com trencar ruïnes de pedra d'un sol cop de puny. Fa servir poderosos cops de puny, puntades de peu i cops amb tot el cos per inflingir mal[3].

ArmesEdita

Normalment lluita amb uns dials destral que porta enganxats al cinturó, en un arma que ell anomena Destral de deu cops, que fa servir com a complement a la seva força descomunal[4].

AtacsEdita

Per lluitar, fa servir principalment la seva força física. Els seus atacs coneguts són:

  • Muntanya demolidora: En Yama ataca amb el seu cos sobre el seu contrincant, gràcies al seu gran tamany i pes, per mirar d'aixafar-lo.[5].
  • Muntanya de cops: Semblant a l'anterior, però en comptes d'utilitzar tot el cos, dóna cops de puny[6].
  • Salt de muntanya: En Yama salta enlaire, fa diverses piruetes i aterra sobre l'enemic amb tot el cos[7].

A més, també fa servir la Destral de deu cops, amb la qual només se l'ha vist fer servir un atac:

  • Muntanya de talls: En Yama utilitza el seu cinturó amb deu dials destrals per tallar el seu enemic. Però si el cinturó es gira cap a l'atacant, aquest també pot ser ferit, com va fer la Nico Robin[8][9].

Història Edita

Saga de l'Illa del CelEdita

Arc de SkypieaEdita

Yama guanya Genbo amb Destral de deu cops

En Yama guanya en Genbo amb la Destral de deu cops.

En Yama apareix per primer cop per reprendre els tres sacerdots restants per posar-se a lluitar davant l'Eneru[1].

No torna a aparèixer fins a l'inici del Joc de Supervivència, on lluita amb en Genbo després que aquest derroti diversos Soldats Celestials. En Genbo ataca directament en Yama amb una bola de ferro, però en Yama l'atura fàcilment i la torna d'una patada a en Genbo, que se li clava a l'estómac. Gairebé derrotat, en Yama el remata amb la seva Destral de deu cops[4].

Poc després es troba amb la Nico Robin mentre aquesta estudia les ruïnes de Shandra. Durant la batalla, en Yama no li importa trencar diverses d'aquestes ruïnes. La Robin, tremendament enfurismada pel seu rebuig vers la història, fuig cap a algun lloc sense ruïnes, mentre en Yama trenca totes les ruïnes que es troba al seu camí. Quan arriba a un lloc lliure de ruïnes, la Robin es planta davant d'en Yama i l'adverteix que li farà pagar pel que ha fet, cosa que enfurisma en Yama[3].

Yama vs Robin

En Yama derrotat per la Nico Robin

La Robin aconsegueix dominar en Yama i estampar-lo contra un arbre. Quan en Yama s'hi vol tornar amb la Destral de deu cops, la Robin l'hi gira i en Yama es talla a sí mateix. Derrotat, en Yama suplica i demana perdó a la Robin. Com que la Robin no el perdona, en Yama s'enfurisma i prova d'atacar-la, però la Robin li trenca tots els dits de les mans i, amb Cent Flors: Esperó, el llança daltabaix del penya-segat i, abans no cau al terra, li trenca l'espinada amb Dotze Flors: Tanca[10].

Un cop acabada la guerra, en Yama i els sacerdots (excepte en Gedatsu), són condemnats a flotar als núvols[11].

Batalles importantsEdita

TriviaEdita

  • En Yama continua amb la tradició d'anomenar els enemics d'Skypiea a partir d'idees de les religions dhàrmiques. Yama és també el nom del Déu de la mort de l'hinduisme.
  • Totes les tècniques d'en Yama inclouen el terme "muntanya" (マウンテン Maunten). De fet, Yama és la paraula japonesa per a "muntanya" (山 yama).

ReferènciesEdita

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 One Piece Manga i Anime — Vol. 27 Capítol 254 i Episodi 167, en Yama debuta reprèn els sacerdots per lluitar davant el Déu Eneru.
  2. One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 261 i Episodi 171, en Genbou identifica en Yama com a capità dels Soldats Celestials.
  3. 3,0 3,1 3,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 264 i Episodi 174, en Yama fa enfadar la Nico Robin destrossant les ruïnes de Shandra
  4. 4,0 4,1 4,2 One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 261 i Episodi 171, en Yama derrota el shandià Genbou.
  5. One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 265 i Episodi 174, en Yama fa servir la Muntanya demolidora contra la Nico Robin.
  6. One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 265 i Episodi 174, en Yama fa servir la Muntanya de cops contra la Nico Robin.
  7. One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 265 i Episodi 174, en Yama fa servir el Salt de muntanya contra la Nico Robin.
  8. One Piece Manga i Anime — Vol. 28 Capítol 261 i Episodi 171, en Yama derrota el shandià Genbou.
  9. One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 265 i Episodi 174, en Yama fa servir la Muntanya de talls contra la Nico Robin, que li troba el punt feble.
  10. One Piece Manga i Anime — Vol. 29 Capítol 265 i Episodi 174, en Yama és derrotat per la Nico Robin.
  11. One Piece Manga i Anime — Vol. 32 Capítol 300 i Episodi 193, els shandians condemnen els sacerdots i en Yama a flotar als núvols.

NavegacióEdita

[v · e]
Exèrcit del Déu
Déu: Eneru
Sacerdots: Ohm  •  Gedatsu  •  Shura  •  Satori
Forces militars: Soldats Celestials (Yama  •  Hotori i Kotori)  •  Cos Celestial (Moyle)  •  Holy  •  Fuza  •  Gode
Policies: White Berets (McKinley)
Vaixell(s): Màxim
Habilitats
Fruites del diable: Goro Goro no Mi
Armes: Fletxa làctia  •  Destral de deu cops  •  Llança incendiària  •  Eisen Whip  •  Nonosama Bo
Estils de Lluita: Mantra
Dials: Dial destral  •  Dial de vent  •  Dial de flama  •  Dial olorós  •  Dial de calor  •  Dial d'impacte  •  Dial de jet  •  Dial làctic
Altres: Judici (Judici de la Bola  •  Judici de la Corda  •  Judici del Pantà  •  Judici del Ferro)  •  Núvol (Núvols sorpresa  •  Núvols de corda  •  Núvols de pantà  •  Núvols de ferro)
Articles relacionats
Arcs: Arc d'Skypiea
Mini-històries: La vida accidental d'en Gedatsu a la Mar Blava  •  Les grans operacions espacials de l'Eneru
Localitzacions: Skypiea  •  Bilka  •  Lluna  •  Illa Karakuri