FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi

Ślimakofony to ślimaki, używane do komunikacji lub wyświetlania obrazu. Zwykle do ich muszli przymocowany jest telefon lub faks.

Opis

Typy

Spersonalizowane ślimakofony

Caesar Clown Talking Through Trafalgar Law's Den Den Mushi

Trafalgar Law i Caesar Clown rozmawiają przez ślimakofon Lawa.

Problem ze ślimakofonami polega na tym, że przeciętny ślimak służący do dzwonienia i odbierania wygląda tak samo jak setki innych i przy posiadaniu większej ilości można się pogubić z tym kto z jakiego ślimaka dzwoni. Aby ułatwić zadanie identyfikacji posłużono się personalizacją - dany ślimakofon zostaje "ubrany" w charakterystyczne cechy osoby która najczęściej z niego dzwoni, jak: charakterystyczny zarost,kapelusz, okulary czy namalowany znak szczególny organizacji na muszli bądź ślimaku.

Stałe ślimakofony

Małe ślimakofony

Sanji Speaking Through Robin's Den Den Mushi

Mały ślimakofon.

Mały ślimakofon (子電伝虫 Ko Den-den Mushi) jest to mały ślimak mieszczący się w ludzkiej dłoni. Jest wykorzystywany do kontaktu z osobami z jednej grupy. Ma mały zasięg, więc nie może służyć do kontaktu między wyspami.

Czarne ślimakofony

Black Den Den Mushi

Czarny ślimakofon.

Czarny ślimakofon (黒電伝虫 Kuro Den-den Mushi) jest to ślimakofon najczęściej używany przez Marynarkę do przechwytywania rozmów Piratów i innych przestępców. Jest on zupełnie innym typem w porównaniu z resztą ślimakofonów. Nie zmienia swojego rozmiaru i pozostaje w małej, przenośnej wielkości przez resztę swojego życia. Jest świetnym podsłuchem, lecz jego zdolność może zostać zablokowana przez biały ślimakofon.

Złote ślimakofony

Golden Den Den Mushi

Złoty ślimakofon.

Złoty ślimakofon to ślimak złotego koloru. W Marynarce mogą go nosić ze sobą tylko admirałowie i admirał Marynarki Wojennej (lub osoby mające od nich specjalne przyzwolenie), gdyż w tej organizacji służy do wezwania Buster Call.

Srebrne ślimakofony

Nadzorujące ślimakofony

Wizualne ślimakofony

Samobieżne wizualne ślimakofony

Białe ślimakofony

Biały ślimakofon to rzadka odmiana ślimaka, która w świecie One Piece spełnia zadanie "maszyny szyfrującej". Podłączony do innego ślimaka uniemożliwia osobom niepożądanym podsłuchiwanie rozmowy między dwoma rozmawiającymi ludźmi. Monkey D. Dragon wykorzystał go w trakcie rozmowy z Emporio Ivankov, by uniknąć możliwości podsłuchu przez Globalny Rząd.

Ciekawostki

  • Skypiea jest jedynym miejscem w którym nie są używane bądź nieobecne. Jednak tubylcy używają Diali, pozostałości po skorupiakach z Przebiałego Morza, aby się ze sobą komunikować.