FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi

Akt Alabasta (アラバスタ編 Arabasuta Hen) to jedenasty akt w całym anime i mandze oraz piąty i ostatni akt sagi Alabasta. Słomkowi w końcu dopływają do Alabasty i rozpoczynają wędrówkę po całym kraju w celu dotarcia do Alubarny przed wybuchem wojny. Jednak przeszkodzić im w tym próbuje Królewski Wojownik Mórz i szef tajnej organizacji, Mr. 0 - Crocodile, z którym Luffy stoczy walkę.

Fabuła

Człowiek o wielu twarzach: Mr. 2

Going Merry jest w drodze do Alabasty, a załoga próbuje złowić rybę na obiad. Nagle jednak napotykają na drodze podwodny wulkan. Słomkowi i Mr. 2 równocześnie wpływają w parę, a gdy wypływają z niej Mr.2 trzyma się Carue, który służy Luffy'emu i Usoppowi za przynętę. Słomkowi wciągają go na statek i szybko się zaprzyjaźniają ze względu na jego poczucie humoru. Mr.2 pokazuje załodze także swoje umiejętności, które nabył po zjedzeniu Naś-Naśladowocu. Załoga jednak szybko odnajduje swego kapitana i nowo poznani przyjaciele muszą się rozdzielić. Chwilę po odpłynięciu Mr.2, Vivi uświadamia sobie, iż należy on do Baroque Works.

Port Nanohana

Słomkowiw końcu dopływają do miasta portowego Nanohany. Luffy nie czekając na załogę wybiega do miasta w poszukiwaniu jedzenia. Jednakże szybko się gubi i ląduje gdzieś na pustyni. W tym samym czasie dochodzi do konfrontacji brata Luffy'ego Ace'a i byłego kapitana, obecnie komodora z marynarki Smokera. Gdy walka ma się zacząć Luffy wpada do baru przy użyciu Gum-Gumowej Rakiety i uderza w Smokera, a następnie w Ace'a i wrzuca ich w ścianę, a sam prosi kucharza o jedzenie. Gdy Luffy napycha buzie jedzeniem staje przed nim Smoker, a kiedy Luffy go rozpoznaje od razu chwyta mięso i ucieka. Komodor marynarki rozpoczyna pościg, Luffy prowadzi go i wielu innych marynarzy prosto w strone swoich przyjaciół. Jednak gdy mają zostać złapani z opresji ratuje ich Ace. Na statku Luffy tłumaczy załodze, że Ace jest jego bratem.

Pustynia i staruszek

Plan Crocodile'a odsłoniony

Wojna rozpoczęta

Pożegnanie i nowy przyjaciel

Różnice między mangą a anime

Wkład w fabułę

Nawigacja