FANDOM

Akt Baratie jest czwartym aktem Sagi East Blue. Opowiada o Słomkowych, którzy podczas podróży spotykają Johnny'ego i Yosaku. Razem z nimi udają się na pływającą restaurację - Baratie, gdzie spotykają kucharza imieniem Sanji. Podczas pobytu na restauracji przyjdzie im walczyć z jednym z najgroźniejszych piratów na East Blue, Kriegiem.

Fabuła

Łowcy nagród, kucharze i piraci

Akt zaczyna się od Słomkowych podróżujących na swoim nowym statku, Going Merrym, oraz projektujących swoją piracką flagę. Następnie Luffy i Usopp testują jedną z armat. Jednak bez ich wiedzy zranili jednego z dwóch łowców piratów odpoczywających na skale, którą zestrzelili. Jeden z nich atakuje statek, Luffy chce z nim walczyć, ale okazuje się, że jest on przyjacielem Zoro. To tutaj Słomkowi spotkali Johnny'ego i Yosaku. Załoga przeprosiła ich, a Nami wyleczyła szkorbut Yosaku. Słomkowi przypominają sobie, że przed wypłynięciem na Grand Line będą musieli znaleźć kucharza na statek. Aby spłacić przysługę, dwaj łowcy piratów kierują Słomkowych do pływającej restauracji - Baratie.

Podczas podróży Słomkowym przyszło walczyć z porucznikiem Marines, Fullbodym. Podczas starcia Luffy przypadkowo skierowuje armatę na dach Baratie. Podczas, gdy Luffy negocjuje karę za zniszczenie dachu szefa kuchni, Zeffa poznajemy Sanjiego, asystenta szefa kuchni. Sanji podaje jedzenie porucznikowi Fullbody i atakuje go za obrazę posiłku. Jednak wybucha jeszcze większy incydent, kiedy pirat o imieniu Gin domaga się jedzenia za darmo. Został wyrzucony z lokalu i pobity, mimo to potajemnie Sanji daje ciepłe jedzenia piratowi, aby oszczędzić mu głodu. Pomimo dobrego uczynku, Gin, po powrocie do swojego kapitana - Kriega opowiada mu o Baratie, a ten wyrusza do restauracji.

Krieg przypływa do restauracji i oświadcza, że nikomu nic się nie stanie jak dostanie trochę jedzenia. Oczywiście Krieg atakuje kucharzy i twierdzi, że przejmuje Baratie, ponieważ jego statek został zniszczony przez tajemniczą postać na Grand Line. Również jego załoga jest na skraju śmierci z głodu. Nieoczekiwanie Zeff daje Kriegowi worek z jedzeniem i ostrzega kucharzy o bitwie. Dochodzi do starcia między kucharzami Baratie, a piratami Kriega.

Najlepszy szermierz na świecie

W samym środku bitwy, Luffy, który odpracowuje karę jako chłopiec od sprzątania, i inni Słomkowi postanawiają odizolować Going Merry'ego od walki. Wtedy uświadamiają sobie, że Nami ich oszukała i ukradła Merry razem ze skarbami. Usopp, Johnny i Yosaku postanawiają ją gonić, lecz uniemożliwił im to statek Don Kriega przecięty na pół przez tajemniczą postać. Zoro natychmiast rozpoznaje go jako jednego z Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz, Mihawka - najlepszego szermierza na świecie. Postanawia spróbować go pokonać, aby odebrać mu tytuł, lecz jest wyraźnie za słaby i zostaje pokonany.

Ostatecznie Zoro zachwyca najlepszego szermierza, a ten postanawia oszczędzić jego życie, żeby kiedyś ponownie skrzyżowali swoje miecze. Po porażce, Zoro ślubuje, że już nigdy nie przegra żadnej walki. Po tym wyrusza z innymi Słomkowymi, aby odnaleźć Nami. Luffy zostaje z tyłu i pomaga w walce z Kriegiem, który po zniknięciu Mihawka znów kieruje uwagę na Baratie. Zeff zgadza się, że pokonanie Kriega przez Luffy'ego będzie spłatą długu.

Bitwa szefów kuchni

Kucharze wiedzą, że Krieg jest od nich silniejszy i ta bitwa nie wyjdzie z korzyścią dla Baratie, jednak Sanji przystępuje do walki. Bitwa obraca się na korzyść Kriega kiedy jeden z jego podwładnych, Pearl przybywa. On prawie spala statek i pokonuje Sanjiego, a Gin posiada Zeffa na muszce. W tym momencie pojawia się retrospekcja z przeszłości Sanjiego. Nieoczekiwanie Gin ratuje Sanjiego przed Pearlem twierdząc, że chciał go zabić. Po dwóch walkach z Sanjim Gin jest blisko zwycięstwa. Jednak nie może zmusić się do zabicia kucharza, przez co Krieg wpada w złość. Ten próbuje zabić Gina trującymi bombami MH5. Gin ledwo przeżył. To wydarzenie denerwuje Luffy'ego, który atakuje Kriega.

Krieg próbuje wszystkich broni ze swojej zbroi, aby zabić Luffy'ego. Jednak Luffy daje rade przeciwko każdej z broni i pokonuje Kriega, choć ten na koniec chce walczyć nadal, ale zostaje powalony przez Gina, który nie chce, by ten dalej walczył. Jednak ostatni atak Kriega wystrzeliwuje Luffy'ego do oceanu. Sanji ratuje Słomka, a Gin wraz z Kriegem i resztą załogi odpływają.

W końcówce aktu kucharze z Baratie próbują sprawić, aby Sanji dołączył do Luffy'ego przez mówienie mu, że jego zupa jest okropna. Sanji nie kupuje tego, ale przypomina sobie swoje marzenie, o odnalezieniu All Blue i ostatecznie przyjmuje ofertę Słomkowego. Po tym przypływa Yosaku i ostrzega Luffy'ego, że Nami kieruje się na niebezpieczną wyspę. Luffy, Yosaku i Sanji wypływają obierając ten sam kurs co pani nawigator.

Różnice między mangą a anime

  • W mandze, kiedy załoga Luffy'ego była ostrzelana przez żołnierzy, Słomkowy odbija to z Gum-Gumowym Balonem, w anime była to Gum-Gumowa Proca.
  • W mandze, kiedy Sanji mówi, że chce gotować dla piratów Kriega, reszta kucharzy celuje w niego pistoletami. W anime były to ogromne przybory kuchenne.
  • Podczas walki z Kriegem, ten na początku w mandze zaatakował używając Bomby Shurikenowej, w anime nie pokazano tego.
  • W retrospekcjach w mandze Zeff stracił nogę przez brak jedzenia, w anime uwalniając Sanjiego od wraku statku.
  • W anime czas jaki Sanji i Zeff spędzili na wyspie jest krótszy, w anime to 47, a w mandze 85. Również w mandze statek nie słyszy krzyczącego Sanjiego i przyjeżdżają później.
  • W mandze, jak Zoro przygotowuje się do walki z Mihawkiem jest scena na Going Merrym, kiedy Nami ma nadzieję, że będzie mogła ponownie spotkać przyjaciół.

Wkład w fabułę

  • Usopp zajmuje pozycje snajpera w drużynie.
  • Do załogi dołącza Sanji, który będzie pełnił rolę kucharza, oraz dołączy do najsilniejszej trójki w załodze.
  • Zdrada Nami pokazuje jej prawdziwą naturę i stosunek do ryboludzia Arlonga.

Nawigacja