FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi

Akt Enies Lobby jest szesnastym aktem w całym anime i mandze oraz trzecim aktem sagi CP9. Słomkowi w celu ratowania Robin kierują się na rządową wyspę, Enies Lobby. Tam wypowiedzą wojnę Globalnemu Rządowi oraz odbędą ostateczną walkę z agentami CP9. Każdy ze Słomkowych pokaże w tym akcie swoje nowe techniki, dzięki którym stają się o wiele silniejsi. Pożegnają się również ze swoim statkiem, Going Merry, który jest zbyt zniszczony, żeby mógł pływać dalej.

Streszczenie fabuły

Przez kilka lat Globalny Rząd próbował oficjalnie, oraz przez szpiegów, zdobyć w Water 7 plany Plutona – potężnego statku wojennego oraz jednej z trzech starożytnych broni. Kiedy dotarła do nich informacja, że do wyspy zbliżają się piraci Słomkowego Kapelusza wśród których była jedyna znana na świecie osoba która miała wiedzę, by móc znaleźć oryginalny okręt – Nico Robin –  zdecydowali się podjąć zdecydowane działania. Szantażem i groźbą użycia Buster Call przeciw Słomkowym zmusili Robin do współpracy obiecując w zamian, że pozwolą reszcie jej przyjaciół opuścić Water 7. Zmuszona do współpracy Robin wzięła udział w zamachu na burmistrza miasta, szefa Galley-La i ostatniego znanego właściciela planów Plutona – Iceberga. Pierwszy zamach był celowo nieudany by Iceberg mógł przeżyć i zwalić winę na piratów z którymi Nico Robin przybyła na wyspę. Niesłusznie oskarżeni piraci Słomkowego Kapelusza, nie wiedząc czemu ich przyjaciółka nagle zniknęła i postrzeliła burmistrza, zdecydowali się na konfrontację domyślając się, że zabójcy spróbują w nocy znów zaatakować Iceberga. Skrytobójcy istotnie zaatakowali i zdołali wyciągnąć od Iceberga informację o tym kto ma plany Plutona. Zanim jednak zdążyli zabić świadków zdarzenia interweniowali piraci. Wyszło na jaw, że skrytobójcy to CP9 – tajna organizacja Globalnego Rządu z licencją na zabijanie. Wywiązała się walka w wyniku której Luffy, Zoro i Nami zostali wyrzuceni z budynku przez okno, a Iceberg i jego pracownik Paulie zostali związani i zostawieni w podpalonym w wyniku wybuchu budynku. CP9 ruszyło w głąb miasta w poszukiwaniu osoby o imieniu Cutty Flam, czyli Franky'ego, by zabrać od niego plany Plutona. Udało im się go znaleźć oraz aresztować razem z Usoppem który był w tym samym miejscu. Zapomnieli jednak, że w płonącym budynku Iceberga został też Chopper który ocalił niedoszłe ofiary CP9 przed śmiercią w płomieniach. Gdy Iceberg się przebudził oczyścił Słomkowych z wszystkich zarzutów oraz powiedział Nami prawdę którą usłyszał od Robin – że zrobiła to wszystko by chronić resztę swej załogi przed Globalnym Rządem. W międzyczasie CP9 zabrało Usoppa, Franky'ego i Robin do morskiego pociągu zmierzającego do Enies Lobby. Na pokład jednak zdołał się przed odjazdem wślizgnąć Sanji. Nami tymczasem odnalazła resztę Słomkowych i powiedziała im prawdę o Robin. Po usłyszeniu historii wszyscy piraci załogi obecni jeszcze w Water 7 zdecydowali się ruszyć w pościg za morskim pociągiem. Otrzymali wsparcie od Iceberga i Kokoro w postaci pierwszego prototypu pociągu – Rocket Mana. Zanim wyruszyli w drogę znalazła ich rodzina Franky'ego która poprosiła o możliwość przyłączenia się do Słomkowych, gdyż chcieli uratować swojego przywódcę. Do morskiego pociągu piratów wślizgnęli się również członkowie Galley-La: Paulie, Peeply Lulu oraz Tilestone którzy pragnęli wspomóc piratów by w ten sposób zemścić się na prawdziwych skrytobójcach. Tak skompletowani sojusznicy ruszyli w kierunku Enies Lobby by uratować swych kamratów.

Fabuła

Atak na Enies Lobby

Luffy, Nami, Zoro, Chopper, rodzina Franky'ego, cieśle z pierwszego doku firmy Galley-La, Kokoro, Chimney, Gonbe i Yokozuna opuszczają Water 7 prototypowym morskim pociągiem Rocket Manem, pomimo silnego sztormu Aqua Laguna, aby uratować Robin.

Sanji i Snajperking dołączają do słomianych i wraz rodziną Franky'ego i cieślami z Galley-La rozpoczynają atak na wyspie Enies Lobby, aby uratować Robin i Franky'ego zanim przejdą przez Bramę Sprawiedliwości.

Podczas gdy inni walczą z olbrzymimi strażnikami, strażą, trójgłowym sędzią oraz wieloma marynarzami, Luffy biegnie przed siebie i nagle napotyka na drodze agenta CP9, Blueno. Pokonuje go za pomocą trybu, Gear Second, który naśladuje technikę Golenia.

Oblężenie wieży prawa

Buster Call

Ucieczka z Enies Lobby

Wkład w fabułę

Nawigacja