FANDOM

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi
Akt Logue Town jest szóstym i ostatnim aktem Sagi East Blue. Opowiada o Słomkowych, którzy płynąc w kierunku Grand Line zatrzymali się na ostatnim przystanku przed największym oceanem świata, Grand Line. Jest to także miejsce narodzin oraz egzekucji Króla Piratów Gol D. Rogera.

Fabuła

Pierwsza nagroda Luffy'ego

Shanks Convinces Mihawk to Celebrate

Mihawk spotyka się z Rudowłosym.

Akt zaczyna się od Słomkowych odpoczywających na statku. Nami czyta gazetę, z której wylatuje nowy i zarazem pierwszy list gończy Luffy'ego. Słomkowy jest szczęśliwy mimo, że Nami ostrzega go, że teraz wszyscy będą ich ścigać. Następnie Zoro zauważa wyspę, a Nami opowiada reszcie załogi, że jest to miasto, gdzie urodził się i zginął Gol D. Roger. Słomkowi postanawiają wybrać to miejsce jako ostatni przystanek przed wpłynięciem na Grand Line.

Tymczasem plakat Luffy'ego dotarł do jego rodzinnej wioski i wszyscy są bardzo szczęśliwi, że Luffy spełnia w końcu swoje marzenia. W międzyczasie Dracule Mihawk pokazuje list gończy Shanksowi, który zaczyna imprezę na cześć Luffy'ego.

Nowi i starzy znajomi: Smoker i Klaun Buggy

W Logue Town Zoro szuka dwóch mieczy do kupienia, by zastąpić te zniszczone przez Mihawka. W sklepie ma też swoje pierwsze spotkanie z Tashigi. Zoro jest wstrząśnięty, ponieważ przypomina mu ona przyjaciółkę z dzieciństwa, Kuinę. Dziewczyna pomaga mu wybrać dwa nowe miecze nie rozpoznając w nim pirata. W tym czasie Sanji kupuje wielką rybę dla załogi, Usopp kupuje amunicję oraz nowe gogle, a Nami wiele ubrań. Luffy wtedy idzie sprawdzić miejsce egzekucji Gold Rogera i wspina się na rusztowanie. Kiedy Luffy podziwia widoki słychać głos kobiety, która woła Luffy'ego. Okazuje się jednak, że to Alvida, pierwszy pirat, którego Luffy spotkał na morzu. Luffy jednak jej nie poznaje, ponieważ bardzo wyszczuplała po zjedzeniu Gład-Gładkowocu. Zdradza ona jednak, że nie jest sama, lecz z klaunem Buggym. Tymczasem do Luffy'ego zakrada się Cabaji, który zakuwa go w dyby, a Buggy ogłasza, że zaraz dojdzie do jego egzekucji.

Monkey D. Dragon

Ku Grand Line!

Różnice między mangą a anime

  • Mihawk spotyka się z piratami Rudowłosego przed przyjazdem Słomkowych do Logue Town, zamiast po.
  • Luffy spotyka barmana, który opowiada mu o Rogerze
  • Poszukiwanie Luffy'ego przez Alvidę i Buggyego zostaje przedłużone.
  • W anime Luffy zgubił się podczas poszukiwania platformy więcej razy niż w mandze.
  • W mandze podczas walki ze Smokerem Sanji brał udział w bitwie przed interwencją Dragona. W anime Sanji pobiegł naprzód od początku.

Wkład w fabułę

  • Debiutuje Smoker, pierwszy pokazany władający Logią.
  • Przedstawione zostaje podobieństwo Luffy'ego do Rogera, ze względu na ich podobną reakcję podczas egzekucji.
  • Debiutuje Kamień Morskiej Strażnicy.
  • Zostaje wprowadzony Monkey D. Dragon, ale o jego tożsamości i pokrewieństwie z Luffym dowiadujemy się dopiero później.

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy akt, który ma więcej odcinków anime niż rozdziałów mangi.

Nawigacja