FANDOM

Akt Romance Dawn jest pierwszym aktem sagi o East Blue. Składa się on z trzech historii. Pierwszą z nich jest opowieść o młodym chłopcu zwanym Monkey D. Luffy, który zdobywa moc Diabelskiego owocu i opowiada o jego motywacji, aby stać się piratem. Drugą historią jest jego spotkanie z chłopakiem o imieniu Coby i pomoc mu w wydostaniu się z pirackiego statku, którego kapitanem jest Alvida. W końcowej części aktu Luffy próbuje zwerbować "Łowcę Piratów" Roronoa Zoro do swojej załogi, lecz żeby to się stało, muszą najpierw pokonać jednego z oficerów Marynarki, którego imię brzmi Morgan.

Streszczenie fabuły

Historia zaczyna się od egzekucji Króla Piratów Gold Rogera. Ogłasza on, że zostawił cały swój skarb w jednym miejscu. Dwanaście lat później, chłopiec Monkey D. Luffy zafascynowany załogą Rudowłosego chce zostać piratem. Bandyta Higuma obraża Shanksa. Luffy w tej samej chwili zjada Gum-Gumowoc i obraża się na piratów. Gdy ci odpływają w rejs, chłopiec wdaje się w konflikt z górskimi bandytami. Ci zauważają, że Luffy jest z gumy i zamierzają go sprzedać. Wtedy wraca Shanks. Jego załoga pokonuje wszystkich bandytów, ale Higuma ucieka i porywa Luffy'ego. Bandyta zostaje zjedzony przez potwora morskiego, który następnie przymierzał się do zjedzenia Luffy'ego. Chłopiec zostaje uratowany przez Shanksa. Ten przegania potwora, ale traci swoją rękę. Luffy przyrzeka Shanksowi, że zostanie Królem Piratów, a jego załoga pokona załogę Rudowłosego.

Minęło 10 lat i Luffy ruszył na morze i na start pokonuje Króla Morz, który odgryzł niegdyś ramię Shanksa. Później łódka Luffy'ego została zniszczona, więc podróżował ten w beczce. Beczkę odnajduje Coby, który chce wstąpić do Marynarki, lecz boi się uciec od Alvidy. Luffy pokonuje Alvidę jednym ciosem. Wtedy Luffy i Coby wyruszają odnaleźć Roronoę Zoro.

Kolejnym przystankiem Luffy'ego jest Shells Town, gdzie przetrzymywany jest Roronoa Zoro zwany Łowcą Piratów. Wszyscy się boją wspomnieć jego imię oraz imię lokalnego pułkownika Morgana. Luffy i Coby ruszają poznać Łowcę Piratów. Ten okazuje się być dobrym człowiekiem, który został aresztowany za to, że uratował dziewczynkę przed wilkiem należącym do Helmeppo, syna pułkownika Morgana. Umowa Zoro i Helmeppo polegała na tym, że Roronoa miał wytrzymać miesiąc o głodzie przywiązany do pala. Helmeppo jednak postanowił złamać obietnicę i zabić Zoro w ciągu trzech dni. Luffy uderza go. Helmeppo skarży się swojemu ojcu, ale ten nie chce rozwiązać tej sprawy. Tymczasem Luffy stara się uwolnić Zoro. Ten jednak nie chce zostać piratem. Słomkowy zawiera z nim umowę, że znajdzie jego miecze. By je znaleźć porywa Helmeppo. Tymczasem Coby starał się odwiązać liny Roronoa, a na plac egzekucyjny przybywa Morgan. Gdy Zoro rozumie, że jest bliski śmierci przypomina sobie przysięgę złożoną Kuinie - zostanie największym szermierzem na świecie. Padają strzały. Luffy ratuje Zoro i Coby'ego. Roronoa ostatecznie deklaruje, że przyłącza się do Luffy'ego. Dochodzi do walki Luffy'ego przeciwko Morganowi. Słomkowy ma przewagę. Do walki wtrąca się Helmeppo, który grozi śmiercią Coby'ego. Luffy go pokonuje, a Zoro ratuje swojego nowego kapitana. Marynarze są szczęśliwi i wolni. Jednak Luffy i Zoro muszą odpłynąć. By Coby mógł dołączyć do Marynarki, Luffy musiał go pobić. Piraci Słomkowego Kapelusza odpłynęli z Shells Town.

Luffy i Zoro zgubili się na morzu. By coś zjeść, Słomkowy próbował upolować ptaka, ale ten go złapał w dziób. Z tego powodu Roronoa był zmuszony gonić go. Zoro zostaje napadnięty przez trzech członków załogi Klauna Buggy'ego i ich pokonuje. Zmusza ich do napędzania łódki. Ci opowiadają mu o dziewczynie, która ich okradła. Mówią też, że ich kapitan zjadł Diabelski Owoc. Tymczasem w mieście Orange jakaś dziewczyna uciekała przed piratami, którym ukradła mapę Grand Line. Ci sami piraci zestrzelili Luffy'ego. Ten ich pokonuje. Dziewczyna mówi, że nazywa się Nami, jest złodziejką, która okrada piratów i zaproponowała Luffy'emu, by ten się do niej przyłączył.

Fabuła

Przygoda na horyzoncie

Roger at His Execution

Egzekucja Gol D. Rogera.

Wszystko zaczyna się od wspomnienia o Królu Piratów, którego imię brzmiało Gol D. Roger. Podczas swojej egzekucji, zapytany o legendarny skarb One Piece odpowiada, że wszystko ukrył w jednym miejscu. Słowa te wywołały erę piratów, podczas której niezliczona ilość statków pirackich wyruszyła na morze w poszukiwaniu One Piece.

12 lat później, we wiosce położonej niedaleko morza, Luffy, którego wiek w tym czasie wynosił 7 lat, widoczny jest na statku, gdzie żeby udowodnić swoją wartość piratowi zwanemu Shanks przecina sobie policzek, co jest przyczyną jego charakterystycznej blizny pod okiem. Następnie widzimy jak Luffy i załoga Rudowłosego bawią się w barze położonym we wiosce, w której załoga Shanksa stacjonuje już od roku. Luffy próbuje przekonać pirata, aby ten zabrał młodego chłopca ma morze, lecz ten nie zgadza się, ponieważ mogłoby by to być zbyt groźne dla Luffy'ego.

Shanks Holding the Straw Hat

Shanks i jego słomkowy kapelusz.

W pewnym momencie do baru wchodzą bandyci, którzy chcąc kupić trochę gorzałki dowiadują się, że wszystko zostało wypite przez załogę Rudowłosego. Ten zaś oferuje przywódcy bandytów, Higumie, ostatnią butelkę Sake. Higuma, któremu tak mała ilość trunku nie wystarczy, rozbija butelkę na głowie Shanksa i rzuca w jego stronę różnego rodzaju obelgi. Shanks nie zwracając uwagi na Higumę zaczyna sprzątać. Przyczynił się tym do jeszcze większej złości lidera bandytów, który rozbija większa ilość butelek. Po opuszczeniu baru przez Higumę i jego bandę, Shanks i jego towarzysze śmieją się z tego, co miało miejsce przed chwilą, choć Luffy, myśląc inaczej wpada w złość.

Nasz młody przyszły pirat, zdziwiony zachowaniem Shanksa i jego przyjaciół, zdenerwowany udaje się w kierunku wyjścia z lokalu. Gdy Rudowłosy chwyta rękę Luffy'ego w celu zatrzymania chłopaka, ta się rozciąga. Jeden z załogi Shanksa orientuje się, że ich skarb, Diabelski Owoc zniknął z pudełka. Shanks nie potrzebował dużo czasu aby zauważyć, że Luffy go zjadł i stracił możliwość pływania na całe życie!

Gomu Gomu no Mi in Chest

Gum-Gumowoc, który zjadł Luffy.

Nazajutrz Luffy'emu zaczyna odpowiadać zdolność, którą posiadł po zjedzeniu owocu. Pokazuje on swoje nowe zdolności mieszkańcom wioski Fuusha. Burmistrz wioski wyraża swoje rozczarowanie pomysłem Luffy'ego, aby zostać piratem. Następnie Luffy odwiedza ponownie lokal należący do Makino i ponownie wyraża swoje rozczarowanie wcześniejszym zachowaniem Shanksa. Następnie Higuma i jego bandyci wchodzą do baru.

Potem widać już tylko Makino biegnącą do burmistrza, aby poprosić o pomoc, gdyż zdenerwowany Luffy rozzłościł bandytów, a ci pobili go. Po jakimś czasie Higuma chce skończyć z Luffym, a burmistrz przepraszając za poczynania chłopca oferuję pieniądze na przeprosiny, lecz herszt odmawia. Nagle pojawia się Shanks, który prosi Higumę, aby wypuscił Luffy'ego, lecz ten ubawiony prośbą Shanksa wysyła swoich ludzi, aby się go pozbyli. Nie wyszło to jednak tak, jak planowano i jeden z członków załogi Rudowłosego łatwo uporał się z wrogami. Gdy Shanks ponawia swoją prośbę, rozzłoszczony Higuma rzuca bombę dymną i znika razem z chłopcem. Spanikowanego Shanksa uspokaja jego przyjaciel, który coś zauważa.

Shanks Saves Luffy

Shanks ratuje Luffy'ego przed pożarciem przez Króla Mórz.

Higuma, który na łódce uciekł na morze, twierdzi, że jego ucieczka jest perfekcyjna, bo nikt się tego nie spodziewał. Następnie Higuma wrzuca Luffy'ego do morza, który po zjedzeniu Diabelskiego Owocu nie jest w stanie pływać. Po chwili Higuma śmiejąc się z Luffy'ego nie zauważa króla mórz, który za jego plecami połyka go. Następnie potwór kieruje swój wzrok na topiącego się chłopca, lecz w porę przybywa Shanks, który groźnym wyrazem twarzy każe królowi mórz zostawić chłopca w spokoju. Rudowłosy stara się uspokoić Luffy'ego, który wskazuje na rękę Shanksa i mówi, że ta została odgryziona. Shanks mówi, że to tylko niewielka cena za ratunek chłopca.

Następnie widzimy jak załoga Rudowłosego szykuje się do odpłynięcia, a Luffy żegna swojego przyjaciela. Luffy nie prosi już o wstąpienie do załogi, zamierza sam zebrać silną załogę, której będzie kapitanem. Shanks kpi z chłopca, który rozzłoszczony wykrzykuje, że zostanie królem piratów. Po tych słowach Rudowłosy daje przyjacielowi swój słomkowy kapelusz i każe obiecać chłopcu, że kiedy się spotkają, nakrycie głowy wróci do właściciela. Później załoga odpływa.

Dziesięć lat później, Luffy, w wieku 17 lat, kiedy jest już dojrzałym chłopcem decyduje się na opuszczenie wioski i zostanie piratem. Gdy wypływa spotyka ponownie króla mórz, lecz jest już na tyle silny, że pokonuje bestię. Luffy twierdzi, że zostanie królem piratów.

Pierwsza podróż

Następnie widzimy Luffy'ego dryfującego w beczce po morzu. Został zauważony przez pewien statek piracki i pomylony z beczką sake wylądował na pokładzie. Kiedy załoga próbuje otworzyć beczkę przychodzi ich kapitan - Alvida i myśląc, że piją za jej plecami denerwuje się, lecz załoga zrzuca winę na młodego kabinowego o imieniu Coby.

Akcja zostaje przeniesiona do pomieszczenia, w którym piraci Alvidy chcą otworzyć beczkę, a Luffy siedzący w środku pomaga im w tym, lecz nie zauważa nawet, że jednocześnie powalił ich swoim uderzeniem. Zdenerwowani piraci chcą zaatakować Luffy'ego, lecz ten radzi sobie z nimi bez problemu i zaprzyjaźnia się z chłopcem o imieniu Coby. Dowiaduje się, że Coby znalazł się na statku przez przypadek, podczas połowu został zabrany, a tak na prawdę jego marzeniem jest stać się wielkim marynarzem, ale sądzi, że ten cel nie jest w jego zasięgu. Luffy pociesza Coby'ego i mówi mu, że nie warto rezygnować ze swojego marzenia nawet jak próbując je zrealizować miałby umrzeć. Coby zaczyna widzieć w Słomkowym inspirację. Nagle zjawia się Alvida i każe Coby'emu powiedzieć, kto jest najpiękniejszą kobietą na świecie. Początkowo Coby zaczyna robić co mu się każe, lecz przypominając sobie słowa Luffy'ego wykrzykuje, że Alvida jest najbrzydszą jędzą na morzu.

Luffy Fights Alvida

Luffy walczy z Alvidą.

Alvida słysząc te słowa idzie zabić Coby'ego swoją żelazną bronią, ale Luffy pcha chłopca do tyłu i sam przyjmuje cios, nie ponosząc żadnych szkód, gdyż jak wiadomo jego ciało jest z gumy. Następnie przechodzi do ataku używając Gum-Gumowego Pistoletu i bez żadnego problemu powala przeciwnika. Następnie każe załodze zostawić Coby'ego, a ten może spełnić swoje marzenie o zostaniu marynarzem.

Luffy i Coby odpływają, Słomkowy zastanawia się kogo silnego może zwerbować do swojej załogi. Coby opowiada mu o łowcy piratów Roronoa Zoro, ale sądzi, że pozyskanie go nie będzie możliwe. Luffy mimo to postanowi spróbować.

Przeciwko Topororękiemu

Trzecia i ostatnia "historia" aktu zaczyna się, gdy widzimy Luffy'ego i Coby'ego przybywających do Shells Town. Podczas odpoczynku w kawiarni rozmawiają o Zoro i Morganie, co sprawia, że mieszkańcy stają się nerwowi. Coby ma złe przeczucia.

Przyjaciele udali się do bazy Marynarki, aby zobaczyć Zoro, który jest przywiązany do pala. Luffy staje przed nim i próbuje go rozwiązać, lecz Coby zgłasza sprzeciw. Następnie przychodzi dziwczynka, znana jako Rika, która oferuje mu 2 kulki ryżowe. Zoro odmawia i odsyła dziewczynkę, ale nagle wchodzi Helmeppo - syn pułkownika Morgana. Zabiera on kulki ryżowe dziewczynce i je zjada, lecz nie zasmakowały mu one więc rozgniótł je na ziemi, a następnie dosłownie wyrzuca Rikę za ogrodzenie, na szczęście zostaje złapana przez Luffy'ego.

Zoro Tied up in Shells Town

Zoro przywiązany do pala.

Następnie słyszymy jak Zoro rozmawia z Helmeppo o tym, że jeżeli szermierz wytrzyma miesiąc przywiązany do pala bez jedzenia Helmeppo pozwoli mu odejść. Po opuszczeniu przez Helmeppo placu, Luffy podchodzi do zoro i oferuje mu wstąpienie do załogi, lecz ten odmawia i prosi Luffy'ego o podanie mu zgniecionych kulek ryżowych. Zdziwiony Luffy podaje jedzenie szermierzowi, a ten zjada je i każe powiedzieć dziewczynce, że były pyszne. Po tym Luffy przekazuje słowa Zoro, a Coby powoli zmienia zdanie i dochodzi do wniosku, że szermierz nie jest taki zły jak go o to podejrzewał.

Rika mówi Luffy'emu i Coby'emu, że Zoro został powieszony na palu, bo ochronił ją przed psem Helmeppo. Mówi też, że Morgan jest prawdziwym zagrożeniem dla miasta. Helmeppo udaje się na spacer do miasta i chwali się, że uśmierci Zoro w ciągu 3 dni. Luffy słysząc to uderza Helmeppo w twarz.

Mieszkańcy zaczynają panikować, gdy Helmeppo grozi, że powie wszystko swojemu tacie. Luffy oczywiście nic sobie z tego nie robi i zamierza wrócić do bazy Marynarki. Na ziemi Marynarki Luffy ponownie konfrontuje sie z Zoro i proponuje mu, że zostanie jego towarzyszem w zamian za to, że Słomkowy odzyska jego miecze. Luffy sam udaje się do twierdzy po katany, a Zoro stwierdza, że Słomkowy jest dość głupim piratem.

Na szczycie twierdzy marynarze stawiają nowy pomnik pułkownika Morgana. Oficer pokazuje swoje okrutne oblicze, kiedy karci swojego syna Helmeppo i zabija marynarza, który wacał się wykonać rozkaz zabicia Riki. Gdy posąg zaczyna się podnosić, Luffy używa Gum-Gumowej Rakiety, aby dostać się na szczyt wieży. Poleciał trochę za daleko i żeby wylądować łapie się posągu, który łamie się na pół. Zdenerwowany Morgan każe zabić Luffy'ego, lecz ten nie zwraca na to uwagi i przed wyruszeniem do bazy bierze ze sobą Helmeppo. Na dole zaś Coby próbuje rozwiązać szermierza i przekonać go do zostania towarzyszem Słomkowego. Zanim zdążył uwolnić Zoro został postrzelony.

We wnętrzu twierdzy Luffy próbuje wydusić od Helmeppo gdzie są miecze Zoro. Posługuje się synem oficera jako tarczą. Następnie widzimy już plac na dole, gdzie Coby został postrzelony, na szczęście tylko w ramie. Kiedy szermierz każe uciec Coby'emu ten wyjawia prawdziwe intencje marynarzy. Nagle pojawia się Morgan ze swoim oddziałem marynarzy, aby wykonać egzekucje. Luffy odnajduje miecze Zoro, ale widzi również, że jego przyjaciele mają kłopot. Zoro zaczyna wspominać swoją przeszłość, gdy spotkał dziewczynę imieniem Kuina, której nie mógł pokonać mimo, że był bardzo silny. Pewnej nocy wzywa dziewczynę do walki na prawdziwe miecze, co przynosi jego 2001 porażkę. Kuina mówi mu, że będzie słabsza od Zoro, ponieważ jest dziewczyną, lecz szermierz nie chce tego słuchać i każe Kuinie złożyć obietnice, że jedno z nich zostanie kiedyś najlepszym szermierzem na świecie. Na następny dzień Kuina spada ze schodów, co jest przyczyną śmierci. Zoro przysiągł sobie, że wypełni obietnicę.

Powracamy do teraźniejszości, Morgan każe zastrzelić Zoro, lecz nagle wchodzi Luffy i odbija kule wystrzelone przez marynarzy. Ponawia swoje pytanie do Zoro, który w tych okolicznościach przyjmuje ofertę przyłączenia do załogi. Słomkowy rozwiązuje Zoro i nie wiedząc które miecze były jego, podaje mu wszystkie trzy. Ku zdziwieniu Luffy'ego okazuje się, że Zoro walczy używając Stylu Trzech Mieczy. Szermierz deklaruje swoją lojalność Luffy'emu jednocześnie ostrzegając go, że jeżeli zakłóci marzenia Zoro, lepiej, jakby popełnił samobójstwo. Luffy akceptuje jego warunki i za pomocą Gum-Gumowego Bicza rozprawia się z marynarzami. Następnie Morgan atakuje Luffy'ego, lecz ten bez większych problemów przyjmuje cios i atakuje Morgana.

Helmeppo Threatens Koby

Helmeppo celuje w Coby'ego.

Nagle Helmeppo przerywa walkę używając Coby'ego jako zakładnika. Ten mówi jednak Luffy'emu, żeby się nim nie przejmować i pokonać pułkownika. Morgan pojawia się za Luffym i celuje w niego swoim toporem. Luffy uderza Helmeppo Gum-Gumowym Pistoletem, a Zoro w ostatniej chwili zatrzymuje Morgana. Marynarze cieszą się z obalenia tyrani złego pułkownika.

Następnie cała trójka świętuje w barze Riki. Kiedy omawiają oni swoje plany na przyszłość do baru wchodzi porucznik Marynarki z informacją, że Luffy i Zoro muszą opuścić miasto, ponieważ są piratami. Porucznik mówi, że nie zgłosi tego incydentu do centrali w ramach podziękowań. Teraz pojawia się problem Coby'ego, który boi się, że nie może zostać marynarzem ze względu na jego przeszłość jako Kabinowy na statku pirackim. Luffy zaczyna atakować Coby'ego do momentu, aż Zoro każe mu przestać. Coby zauważa, że Luffy pomógł mu ponownie. Coby oznajmia porucznikowi Marynarki, że nie jest on piratem i chce wstąpić do Marynarki. To wystarczy, aby został przyjęty.

Następnie Luffy i Zoro odpływają, aby kontynuować swoją przygodę.

Różnice między mangą a anime

  • Anime nie zaczyna się od Romance Dawn, tylko od statku wycieczkowego. Pierwszym widokiem w anime jest Nami skradająca się na tym właśnie statku.
  • W mandze wspomnienia z przeszłości zarówno Luffy'ego jak i Zoro zostały przedstawione w tym akcie, a w anime przeszłość Luffy'ego została pokazana między aktami Romance Dawn a miasto Orange w 4]. odcinku. Wspomnienia Zoro zostały pokazane między aktem Wioska Syrup, a aktem Baratie w 19. odcinku.
  • W mandze scena, w której Zoro ratuje Rikę przed wilkiem Helmeppo oraz scena kiedy Helmeppo wyraża zamiar złamania obietnicy Zoro, a Luffy go uderza została rozegrana na ulicy, a w mandze wszystko wydarzyło się w restauracji.

Wpływ na fabułę

  • Zostało wprowadzonych dużo ważnych postaci: Monkey D. Luffy, Roronoa Zoro, Shanks, Coby.
  • Zoro dołącza do załogi Luffy'ego.
  • Marzenia Luffy'ego i Zoro zostają ujawnione.
  • Coby zostaje przyjacielem Luffy'ego.
  • Coby zostaje marynarzem.
  • Luffy pierwszy raz zostaje zauważony przez marynarkę, lecz w ramach podziękowań nie zostaje to zgłoszone do centrali.

Nawigacja