Andre[1] – niesławny pirat z Nowego Świata, który sprzymierzył się z Białobrodym. To bliźniak oficera Marynarki Candre.[2]

Wygląd

Andre jest wysokim mężczyzną, około trzy razy większym od normalnego człowieka. Posiada duże ciało oraz małe nogi, które są stosunkowo cienkie w porównaniu do jego ramion i tułowia. Nosi czarne kręcone włosy, a dodatkowo ma duże usta i silną szczękę.

Galeria

Osobowość

Nie wiele wiadomo o osobowości Andre poza tym, że jest bardzo lojalny wobec Białobrodego, gdy zadecydował zaryzykować własne życie, by powstrzymać egzekucję Portgas D. Ace'a.

Historia

Andre stał się znanym piratem Nowego Świata oraz sprzymierzył się z Białobrodym.

Fabuła

Wojna na Marineford

W czasie, gdy Portgas D. Ace ma zostać stracony w Marineford, Andre wraz ze swoją załogą dołączają do sił załogi Białobrodego by uratować nieszczęśnika.

Po tym jak Ace mówi do Monkey D. Luffy'ego by wrócił do domu, Andre wraz z pozostałymi walczy przeciw Marynarce aby dostać się na dziedziniec Marineford. Gdy Ace zostaje uwolniony, Andre raduje się z innymi.

Po śmierci Ace'a i wydaniu ostatniego rozkazu przez Białobrodego, mówi piratom by pospieszyli się i jak najszybciej opuścili pole bitwy. Konfrontuje się z Sakazukim wraz z Crocodilem oraz niektórymi oficerami.

Ostatni raz Andre pokazuje się z innymi kapitanami w czasie gdy Shanks przybywa do Marineford, a Luffy opuszcza wyspę na pokładzie okrętu podwodnego załogi Sercowych zaatakowanego przez Borsalino.

Po wojnie

Andre wraz z resztą załogi uczestniczą w uroczystości pogrzebowej Ace'a i Białobrodego w nieznanym miejscu, gdzieś w Nowym Świecie.

Umiejętności i moce

Przez większość czasu spędzonego na wojnie na Marineford, Andre walczy gołymi pięściami. Dopiero po wydaniu rozkazu przez Białobrodego do piratów o ich powrocie do Nowego Świata walczy dopasowanym dla siebie mieczem.

Główne walki

Ciekawostki

  • Podczas SBS, jeden z fanów zapytał się czy Andre i jego brat bliżniak Candre są odniesieniami do Yōsui Inoue, muzyka który zadebiutował pod scenicznym imieniem "Andre Candre" oraz nosił w tym czasie afro. Oda potwierdził to, co więcej dodał, że nadał mu imię Andre, gdyż przypominał postać profesjonalnego zapaśnika André the Gianta i nic poza tym nie miało na to wpływu.[3]

Przypisy

  1. One Piece Green: Secret Pieces (str. 337), Imię Andre ujawnione.
  2. SBS One Piece Manga — Tom 70, Andre posiada brata bliźniaka imieniem Candre.
  3. SBS One Piece Manga — Tom 71, odniesienie do debiutu Inoue Yousui 40 lat temu.

Nawigacja