One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki

Arbel – wielka gwiazda oraz numer dwa załogi Królestwa Zwierząt, gdzie nosi przydomek King. Jeden z trzech najwyższych rangą oficerów Kaidou (oraz jego prawa ręka), znanych jako kataklizmy. Należy do rasy lunarian.

Wygląd

Arbel to wysoki mężczyzna o ciemnej skórze i białych włosach. Nosi ciemny strój, maskę i kolczasty hełm z goglami. Ma zapinany płaszcz z czaszkami na kołnierzu, spodnie z ćwiekami i rękawice z małymi kolcami na przedramionach. Na plecach ma parę ciemnych skrzydeł przypominających te u aniołów.

Galeria

Osobowość

Podobnie jak Queenowi, Arbelowi łatwo przychodzi krytykowanie innych załogantów. Wraz z Queenem gnębi Jacka za jego porażki. Według Queena jest zboczeńcem kochającym tortury.

Historia

20 lat temu Arbel razem z Queenem, Jackiem i Kaidou podpalił zamek Odena, by zabić rodzinę Kouzuki.

Fabuła

Konflikt w Kraju Wano

Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi.png

Podczas pobytu na wyspie demonów Arbel zganił Jacka za to, że przychody z Kuri są za małe i zapytał go, czy wie, gdzie szukać pieniędzy. Obraził też Queena, mówiąc, że jest niekompetentny, co doprowadziło do kłótni.

Kiedy Big Mom razem ze swoją załogą próbowała dostać się do kraju Wano, Arbel pod postacią pteranodona zaatakował Queen Mama Chanter. Udało mu się przewrócić statek, co poskutkowało spadnięciem statku z powrotem w dół i pochłonięciem Big Mom przez morskie fale.

Około dwa dni później Queen sprowadził Big Mom na wyspę demonów i zbeształ Arbela za to, że ten nie wykonał dobrze swojego zadania. Big Mom zaoferowała mu, że wybaczy mu to, co jej zrobił pod warunkiem, że dołączy do jej załogi. Uzasadniło swoją propozycję tym, że pochodził z rasy, której nie można było spotkać na Totto Land. Arbel ostatecznie odrzucił jej ofertę.

Umiejętności i moce

Jako jeden z kataklizmów Arbel posiada dużą władzę nad innymi członkami załogi.

Władza nad ogniem

Arbel tworzy ogień.

Arbel należy do rasy lunarian, dzięki czemu może tworzyć ogień.

Techniki

  • Cesarski płomień (炎皇 Andon): Arbel tworzy kulę ognia, którą uderza przeciwnika. Gwiazda próbowała użyć tej techniki na Zoro, lecz powstrzymał ją Marco. Nazwa techniki nawiązuje do tradycyjnej japońskiej lampy ukrytej za papierowo-drewnianym parawanem. W tłumaczeniu Viz Manga technika nosi nazwę Imperial Flame.

Diabelski owoc

Główny artykuł: Smok-smokowoc, model pteranodoni

Arbel w formie pteranodona.

Arbel zjadł diabelski owoc, będący Zoanem typu pradawnego, który pozwala mu na przemianę w pteranodona. Dzięki przemianie może latać i wykonywać potężne ataki w powietrzu. Udało mu się zrzucić Queen Mama Chanter, ogromny statek z całą załogą na pokładzie, w tym Big Mom.

Bronie

Arbel dzierży katanę, lecz nie pokazał jeszcze swoich zdolności w szermierce.

Główne walki

Niekanoniczne walki

Ciekawostki

  • Jego imię może być nawiązaniem do położonej w Dolnej Galilei góry Arbel. W 161 roku przed Chrystusem seleucydzki generał Bakchides pokonał w bitwie pod górą Arbel zwolenników Machabeuszy. W 38 roku przed Chrystusem w jaskiniach pod górą zabici zostali lub popełnili samobójstwo partyzanci służący Antygonowi, ostatniemu królowi Judei z dynastii Hasmoneuszy, który toczył walkę o władzę z wspieranym przez Rzym Herodem. W 66 roku, na początku wojny żydowskiej, Józef Flawiusz, odpowiadający za obronę Dolnej Galilei, ufortyfikował jaskinie góry, by te służyły za magazyny. W IV w. na górze wzniesiono synagogę, która służyła Żydom za dom modlitwy do VIII w. W XVII w. górskie jaskinie zostały ponownie ufortyfikowane przez Fachra ad-Dina II, emira Libanu z dynastii Maan.
  • Jego imię może być też nawiązaniem do karty Aluber, błazen Despii (デスピアの導化アルベル Desupia no Dōke Aruberu) z Yu-Gi-Oh!.
  • Podobnie jak reszta kataklizmów, Arbel nazwany jest po karcie do gry.

Nawigacja

Advertisement