FANDOM

Archeolog to naukowiec badający starożytne ruiny i ich historię. W One Piece archeologowie skupiają się głównie na badaniu zaginionych cywilizacji.

Rola i obowiązki

Archeolodzy podróżują i prowadzą wykopaliska aby odkryć zagubione pod ziemią przedmioty, budynki i szczątki. Archeolodzy odkrywają wiele informacji o ludziach i kulturze odczytując starożytne pisma i badając styl architektoniczny budynków.

Archeolodzy nie są niezbędni w pirackiej załodze; bardzo mało załogi posiada takiego w załodze. Jednak są oni niezwykle pomocni podczas poszukiwań skarbów. Na przykład Robin ustaliła, gdzie jest Shandora w jeden dzień, co Enelowi zajęło dużo czasu.

Archeologowie

[v · e · ?]
Archeolodzy
Demony z Ohary
Nico Robin Clover (martwy) Nico Olvia (martwa) Rint (martwa) Zadie (martwy)
Roche (martwy) Busshiri (martwy) Hack (martwy) Hocha (martwa) Gram (martwy)
Inni
Niphtal (niekanoniczny)

Pusty Wiek

Globalnemu Rządowi nie przeszkadzają archeologowie. Jednak ci którzy próbują badać to co się działo podczas Pustego Wieku lub odczytywać Poneglyphy, ryzykują karą w więzieniu lub śmiercią, a jeśli nie uda się go pochwycić to otrzymują bardzo wysoką nagrodę.

Ohara szczyciła się najsłynniejszymi archeologami na świecie, a ich Drzewo Wszechwiedzy przetrzymuje historię krajów z całego świata. Została ona ostatecznie zniszczona, gdy Globalny Rząd odkrył, że były tam przeprowadzane badania na temat zakazanej historii. Wszyscy archeolodzy zostali zabici z wyjątkiem Nico Robin za którą została wystawiona nagroda.

Diabły z Ohary

Diabły z Ohary (オハラの悪魔達 Ohara no Akuma-tachi) to określenie dla grupy naukowców i archeologów, którzy mieszkali na wyspie Ohara na West Blue. Klan Oharan poświęcił się badaniu przeszłości, Globalny Rząd był zaniepokojony, ale tolerował ich tak długo, jak nie prowadzili badań o Pustym Wieku i Poneglyphach. Zostali nazwani przez rząd "diabłami", gdyż ośmielili się badać historię Pustego Wieku, która jest zdolna do zniszczenia świata.

Nawigacja