FANDOM

Bandyci w świecie One Piece uznawani są za przeciwieństwo piratów, jeśli chodzi o poglądy i idee (oraz, jak się okazało, siłę). W przeciwieństwie do piratów bandyci często napadają na wsie i miasta, a rzadko wypływają na morze, pozostając głównie na znanym sobie lądowym obszarze.

Rodzaje bandytów

Górscy bandyci

Jedyna znana grupa bandytów to górscy bandyci (山賊 Sanzoku), z których wielu mieszka w pobliżu góry Colubo na wyspie Dawn. Higuma stwierdził, że różnice między nimi a piratami sprawiają, że nie układa im się zbyt dobrze. Bandyci nie są zbyt dużym zagrożeniem dla Globalnego Rządu, ponieważ działają głównie na wyspach, na których się urodzili i pobliskich miastach. Rzadko (jeśli w ogóle) wypływają na morze. Nie oznacza to, że nie zyskują oni ogromnej niesławy. Curly Dadan i jej "rodzina", żyjąca na tej samej wyspie, co Higuma, popełniła tyle przestępstw, "ile jest gwiazd na niebie".

Bandyci

[v · e · ?]
Bandyci
Curly Dadan Dogra Magra Pochi (niekanoniczny)
Inni bandyci
Higuma (martwy) Agotogi Happa Yamao (dawniej) Ashura Douji Billy (niekanoniczny)
Dick (niekanoniczny) Hey (niekanoniczny) Coe (niekanoniczny) Tay (niekanoniczny) Wadatsumi (niekanoniczny)

Ciekawostki

  • Vander Decken IX był określany bandytą, choć był piratem. Może być to spowodowane małym obszarem, na którym działał.
  • Jeden z członków szajki Higumy był pierwszą zabitą osobą w serii. Został zastrzelony przez Lucky Roo.