FANDOM

Calm Belt to dwa morskie pasy otaczające Grand Line od strony północnej i południowej.

Na obszarach tych nie występują prądy morskie ani wiatry. Są też siedliskiem Królów Mórz. Pasy te są skuteczną barierą dla tych, którzy chcą wpłynąć na Grand Line. Piraci Słomkowego Kapelusza, po przypadkowym wpłynięciu na Calm Belt, dostali się na głowę jednego z Królów Mórz, a następnie odepchnięci przez kichnięcie większego Króla Mórz.

Marynarka może poruszać się po Calm Belt z pomocą statków, których pokłady wykonane są z Kamienia Morskiej Strażnicy, dzięki czemu są niewidoczne dla Królów Mórz.

Ważniejsze miejsca

Amazon Lily in Calm Belt

Amazon Lily na Calm Belt.

Wyspa Amazon Lily jest jednym z niewielu miejsc, które są znane z położenia na Calm Belt. Ta lokalizacja strzeże wyspę przed intruzami. Jednak jest to bezskuteczne przeciwko Marines, którzy używają Kairoseki. Silvers Rayleigh jest jedyną osobą, która dopłynęła do wyspy przez Calm Belt wpław.

Inną naturalną wyspą na Calm Belt jest wyspa Rusukaina, która znajduje się na północnym zachodzie od Amazon Lily.

Również Impel Down jest położone pod wodą na Calm Belt ze względu na bezpieczeństwo, które zapewniają Królowie Mórz. Ucieczka z tego więzienia jest wręcz niemożliwa, jednak Shiki zdołał uciec poprzez odcięcie własnych nóg. Niedawno również Luffy'emu udało się wtargnąć do Impel Down i uciec zabierając ze sobą 241 więźniów.

Kapitan Piratów Rumbar, Calico Yorki powiedział, że próbował uciec z Grand Line poprzez Calm Belt, po tym jak kilku członków załogi zaraziło się śmiertelną chorobą.

Nawigacja