Catarina Devon[2], znana również jako "Półksiężycowa Łowczyni" – jedna z legendarnych przestępców i najbardziej niebezpieczna kobieta-pirat uwięziona dożywotnio w Impel Down na poziomie szóstym podczas ery piratów. Po uwolnieniu przez Czarnobrodego stała się jednym z członków jego załogi.[3]

Obecnie jest kapitanem szóstego okrętu załogi Czarnobrodego.

Wygląd

Grafika koncepcyjna Catariny Devon z anime.

Devon jest kobietą w średnim wieku, jednak nosi na sobie dziewczęce loczki. Jej twarz pokrywają zmarszczki, a poza tym ma pochylone czoło, długi nos jak u czarownicy, diabelski uśmiech, oraz kwadratową szczękę.

Do tej pory widzieliśmy ją w standardowym ubiorze więziennym Impel Down z dekoltem w kształcie litery V. Poza tym nosi niebieski naszyjnik, czerwonawą pelerynę, fioletową szarfę wokół talii i czarne buty.

Osobowość

Jak dotąd niewiele wiemy na temat osobowości Catariny. Kiedy została rozpoznana przez żołnierzy marynarki stwierdziła, że "też ich lubi". To może określić Catarinę jako osobę nieco sarkastyczną.[4] Poza tym, nie przepadała za swoim więziennym ubiorem i chciała jak najszybciej zmienić je na coś innego. Ma obsesję na punkcie kolekcjonowania głów pięknych kobiet.

Jak wiele postaci ze świata One Piece Catarina posiada swój charakterystyczny śmiech - "murunfuffuffu".

Historia

była niegdyś znana jako jeden z najbardziej niebezpiecznych przestępców na świecie. Została jednak złapana przez Globalny Rząd i uwięziony dożywotnio w Impel Down oraz "wymazana" z kart historii.

Fabuła

Ucieczka z Impel Down

Devon zostaje krótko wspomniana przez Emporio Ivankov podczas opowieści o prawdziwym horrorze Benthama na szóstym poziomie Impel Down.[5] Później na rozkaz Marshalla D. Teacha zostaje zmuszona do walki na śmierć ze swoimi współwięźniami z celi. Ze starcia wychodzi zwycięsko czym odzyskuje wolność oraz zostaje wprowadzona do załogi Czarnobrodego.

Wojna na Marineford

Załoga Czarnobrodego zadaje ostatni śmiertelny cios dla Edwarda Newgate'a.

Catarina pojawia się u boku załogi Czarnobrodego i nowych kryminalistów zwerbowanych w tym czasie do załogi w Marineford aby obejrzeć śmierć Białobrodego. Później dołączyła do załogi i zadała jeden ze śmiertelnych ciosów z włóczni.

Po śmierci Białobrodego, gdy Czarnobrody absorbuje moc wstrząs-wstrząsowocu Catarina wydaje się podekscytowana. Gdy Teach postanawia zatopić Marineford załoga rozprasza się, a po ataku Sengoku w formie Buddy zostaje odrzucona w tył. Po pojawieniu się Shanksa i oficjalnym zakończeniu wojny Devon wraz z resztą załogi wycofuje się.

Po wojnie

Ponownie widzimy Catarinę na płonącej wyspie gdzieś w nowym świecie, chcącą dostać się na kolejną wyspę by dotrzeć do miasta i móc zmienić swoje więzienne ubrania na coś nowego. Przed przybyciem Sakazukiego piraci wycofują się zostawiając Jewelry Bonney na łaskę marynarki.

Po przeskoku

W czasie dwuletniego przeskoku, członkowie załogi Czarnobrodego użyli wiedzy swojego kapitana na temat terytoriów Białobrodego aby je podbić. Obecnie kiedy Czarnobrody stał się imperatorem załoga poluje na potężnych użytkowników diabelskich owoców, w celu odebrania im ich mocy dla siebie.

Umiejętności i moce

Umiejętności fizyczne

Pełnia umiejętności Catariny nie została do tej pory pokazana, niemniej pewnym jest, że jest jednym z najbardziej niebezpiecznych kobiecych przestępców w czasie ery piratów uwięzionych na poziomie szóstym w Impel Down.

Innym dowodem umiejętności Devon jest fakt, że Czarnobrody werbował ludzi wyłącznie z poziomu szóstego Impel Down. Najczęstszym testem była walka na śmierć i życie z innymi więźniami z celi. W ten sposób można stwierdzić, że Devon była jedną z najsilniejszych więźniów w tamtym czasie. Poza tym Catarina wykazała się nadludzką wytrzymałością przyjmując uderzenie fali uderzeniowej wstrząs-wstrząsowocu (choć nie bezpośrednio)[6] oraz przyjmując uderzenie Sengoku w jego formie Buddy i podnosząc się z tego bez większych problemów.[7]

Diabelski owoc

Główny artykuł: Pies-piesowoc, model dziewięcioogoniastego lisa

Devon przemienia się w dziewięcioogoniastego lisa.

Devon zjadła diabelski owoc będący Zoanem typu mitycznego, który pozwala jej na przemianę w dziewięcioogoniastego lisa. Dzięki mocy owocu, potrafi też przybierać kształt innych osób, co czyni jej umiejętność podobną do mocy naś-naśladowocu.

Bronie

Devon używa włóczni przeciwko Białobrodemu.

Devon świetnie włada biczem. Podczas ataku na Białobrodego użyła włóczni, gdyż nic innego nie miała pod ręką. W mandze kształt broni nie jest oczywisty, lecz w anime wyraźnie widać, że jest to włócznia.

Główne walki

Wczesne One Piece

Wczesny koncept Catariny Devon z One Piece Green.

W publikacji One Piece Green: Secret Pieces pokazano wczesny koncept Catariny Devon. Początkowo miała być znacznie młodszą i bardziej atrakcyjną panią szermierz załogi Czarnobrodego.

Natomiast w SBS Oda stwierdził, że pozbawił Catariny piękna, ponieważ załoga Czarnobrodego z założenia miała posiadać "bardziej piracki styl" niż reszta postaci: szorstki, wulgarny i bez uczuć. Piękno mogłoby zrujnować tą wizję, jeżeli Catarina istniałaby w swojej oryginalnej wersji (choć Oda stwierdził, że lubi robić takie rzeczy).

Ciekawostki

  • Catarina jest jedynym więźniem kobietą w Impel Down (włączając w to ludność krainy neotranziomów) zaprezentowaną w mandze. Inna więźniarka Olive pojawiła się w anime.
  • Catarina prawdopodobnie dzieli imię z prawdziwą żeńską podróżniczką Cataliną de Erauso.
  • Według One Piece Green: Secret Pieces w załodze Czarnobrodego miała początkowo znaleźć się kobieta-lis o imieniu Kitsune (キツネ Kitsune). Devon posiadła pies-piesowoc, model dziewięcioogoniastego lisa, który pozwala jej dosłownie zmienić się w dziewięcioogoniastego lisa, co prawdopodobnie nawiązuje do pierwotnego pomysłu.

Przypisy

  1. One Piece Blue Deep: Characters World (str. 45), Urodziny Catariny Devon
  2. One Piece Manga — Tom. 61 Rozdział 595 (str. 7), Romanizowane imię Catariny Devon.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 59 Rozdział 575 i Odcinek 484, Catarina Devon pojawia się u boku Czarnobrodego w Marineford.
  4. One Piece Manga i Anime — Tom 59 Rozdział 576Odcinek 484, Żołnierze marynarki wspominają Catarinę z imienia.
  5. One Piece Manga i Anime — Tom. 55, Rozdział 538 i Odcinek 440, Catarina Devon wspomniana przez Ivankowa.
  6. One Piece Manga — Tom 59, Rozdział 576.
  7. One Piece Manga — Tom 59, Rozdział 578.

Nawigacja