FANDOM

Chaka to jeden z dwóch głównych strażników Królestwa Alabasty pod bezpośrednim zwierzchnictwem Igarama.[1] Pod nieobecność Igarama, Chaka został czynnym kapitanem straży.

Wygląd

Chaka jest wysokim mężczyzną o ciemnej karnacji skóry. Nosi średniej długości czarne włosy, oraz długi szeroki nos przypominający nos szakala.

Nosi na sobie jasnozieloną tunikę z brzegowym pasem karmazynowego koloru, odsłaniającą jego umięśnioną klatkę piersiową. Nosi również dwa pasy. Jeden pasiasty koloru karmazynowego i blado-czerwonego, oraz cieńszy fioletowy. Ma na szyi naszyjnik składający się z dużych złotych koralików, oraz nosi na ramionach ciemnozielony płaszcz tak jakby nosił pelerynę. Dzierży masywny miecz z niebiesko-złotą rękojeścią w pochwie na prawym biodrze.

Galeria

Osobowość

Chaka jest wyjątkowo surowy i rygorystyczny. Jest niezwykle lojalny wobec rodziny królewskiej i jest gotów poświęcić za nich swoje życie. Pokazuje to, atakując Crocodile'a po to aby dać szanse Vivi na ucieczkę. Wykazuje również sporą troskę o swojego najlepszego przyjaciela Pella.

Historia

Chaka Training Koza

Chaka szkoli małego Kohzę.

Kiedy Kohza był chłopcem i liderem bandy pus-pustyni, spytał Chaki czy ten mógłby go szkolić. Chciał tego tak bardzo, że posunął się do żądania treningu.

Fabuła

Saga Alabasta

Chaka razem z Pellem przybywają do miasta, które zaatakowali piraci. Jednakże Crocodile pokonał napastników przed ich przybyciem. Kiedy obaj dotarli do miejsca przeznaczenia Crocodile pokonał piratów, a sam bunt zaczął się przemieszczać. Chaka i Pell chcą walczyć, ale zostają zatrzymani przez króla Cobrę. Później z listu Vivi pozyskują informacje na temat tożsamości wroga. Gdy Rebelianci zbliżają się do miasta, Chaka przejmuje dowództwo nad armią królewską.

Chaka Defending Vivi and Koza

Chaka broni Vivi i Kohzę.

Strażnik informuje o zaginięciu króla, co wywołuję panikę u Chaki. Chaka wydaje rozkaz armii królewskiej by odnalazła króla. Spostrzegł się, że poszukiwanie ludzi jest mocną stroną Pella. Niestety jest on już zajęty śledzeniem wroga w Rainbase. Później strażnik informuję, że zauważono króla przyznającego się do kradzieży deszczu i rozkazującego zniszczenie Nanohana. Chaka odmawia nie wierząc, że jest to dzieło ich króla na co strażnik odpowiada, że król zniknął ze swojej komnaty na cały czas trwania tego incydentu.

Gdy rebelia przemieszcza się, Chaka rozkazuje żołnierzom walczyć na śmierć i życie w imię króla i księżniczki.

Podczas ataku Crocodile'a na królestwo, Chaka samotnie atakuje Królewskiego Wojownika Mórz. Na skutek działań Crocodile'a, które zmusiły żołnierzy do poświęcenia się bez szansy honorowej śmierci w bitwie, Chaka wściekł się i zaatakował przeciwnika. Ochronił również Vivi i Kohzę dając im czas na ucieczkę i próbując zakończyć walki. Mimo jego wysiłków zostaje łatwo pokonany. Udaje mu się przeżyć i pokazuje się w późniejszych wydarzeniach aktu, wydając rozkaz wojskom królewskim by zaprzestały walki.

Akt po Alabaście

Chaka pojawia się, gdy Piraci Słomianego Kapelusza otrzymują nowe nagrody zaraz po wydarzeniach z Aktu Enies Lobby. Jest zaskoczony widząc Nico Robin w załodze słomkowych.

Akt Po wojnie na Marineford

Po wydarzeniach z wojny Białobrodego, Chaka wraz z Pellem informują króla, o niedawno udaremnionym ataku piratów.

Po przeskoku

RoyalPalace2YL

Chaka przymierzający nowe ubrania na zbliżające się Reverie.

Po przeskoku widzimy Chakę i Pela ubierających nowe ubrania na zbliżające się Reverie.

Umiejętności i moce

Chaka wydaje się być silnym i doświadczonym wojownikiem specjalizującym się w szermierce. Zaatakował Crocodile'a w swojej hybrydowej formie. Został jednak łatwo pokonany przez piaskowe ciało przeciwnika. [3]

Diabelski Owoc

Główny artykuł: Pies-Piesowoc, Model Szakali
Inu Inu no Mi, Model Jackal Infobox

Chaka w formie hybrydy.

Chaka zjadł Diabelski Owoc typu Zoan, który pozwala mu na przybranie formy szakala.[2]. Forma ta daje mu wzrost siły fizycznej oraz szybkości poruszania się. Dzięki niemu zdobył przydomek "Szakal". Używa również swojego miecza w formie hybrydy, trzymając go w zębach. Zwiększając tym samym siłę ataków kiedy szarżuje na przeciwnika.

Główne walki

Ciekawostki

  • Chaka reprezentuje szakala, jednego z dwóch bóstw strażniczych Alabasty. Drugim jest "Sokół" Pell Obaj nawiązują do egipskich bogów, kolejno Anubisa i Horusa, co pokazują ich hybrydowe formy.
  • Chaka w języku suahili oznacza "gorące czerwone słońce".
  • Imię Chaki może pochodzić od piosenkarki, Chaki Khan.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 One Piece Manga i Anime — Tom 19, Rozdział 167 (str. 12) i Odcinek 105, Chaka zostaje przedstawiony.
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga i Anime — Tom 22, Rozdział 196 (str. 10) i Odcinek 120, Chaka wyjawia, że zjadł Pies-Piesowoc, Model Szakali
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 22, Rozdział 196 (str. 10-11) i Odcinek 120, Chaka atakuje Crocodile'a w swojej formie szakala.

Nawigacja