FANDOM

Cias-ciastowocdiabelski owoc typu Paramecia, pozwalający tworzyć, kontrolować oraz zmieniać się w lepką substancję. Został zjedzony przez Charlotte Katakuriego.

Etymologia

  • "Mochi" (餅) to tradycyjne japońskie ciasto wytwarzane z mąki ryżowej.

Mocne i słabe strony

Katakuri Regrows His Forearm

Odbudowa przedramienia Katakuriego.

Głównymi atutami tego diabelskiego owocu są ciało człowieka wytwarzające ogromne ilości ciasta, dające możliwość rozciągać się w podobny sposób jak za pomocą mocy gum-gumowocu, lepkie właściwości dzięki którym z łatwością można unieruchomić przeciwnika oraz możliwość zmiany ciała w ciasto niczym władający Logią. Podobnie jak każdy inny diabelski owoc, cias-ciastowoc ma potencjał, aby jego moc została przebudzona, co daje władającemu możliwość zmiany pobliskiego otoczenia w ciasto.

Główną słabością cias-ciastowocu jest wszelkiego rodzaju ciecz która pozbawia owocu jego lepkości, po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć tę słabość w momencie, w którym Jinbe uwolnił uwięzionego w cieście Luffy'ego za pomocą ryboludzkiego karate, do którego wykorzystał czarną herbatę. Poza tym władający jest narażony na słabości każdego diabelskiego owocu.

Zastosowanie

Katakuri jest w stanie z wysoką precyzją kontrolować ogromne ilości ciasta. Umie też rozciągać swoje kończyny. Aby zranić Monkey D. Luffy'ego rozciągnął swoją nogę, tworząc z niej ogromną i niezwykle szybką broń wzmocnioną Dominacją. Rozciągnął też swoją rękę, by uratować Charlotte Brulee przed porywaczami i ocalić Charlotte Galette z walącego się pałacu.

Użył też mocy swojego owocu, by stworzyć zatyczki do uszu, dzięki którym załoga mogła wytrzymać krzyki Big Mom po stłuczeniu lustra Carmel podczas przyjęcia herbacianego. Zatkał działa Big Fathera Capone Bege'a, przez co te wybuchły.

Katakuri Gatling

"Gatling" Katakuriego.

Owoc ten jest bardzo podobny do gum-gumowocu. Daje władającemu ciało z "ciągliwej" substancji, dzięki której może rozciągać swoje kończyny. Fakt ten został zauważony przez Carrot i samego Katakuriego. W przeciwieństwie do gum-gumowocu władający potrafi zamienić całe swoje ciało w tę substancję, tworzyć ją, a nawet kontrolować. Dzięki temu Katakuri może naśladować wszystkie techniki Luffy'ego, a z pomocą dodatkowych kończyn może wykonywać je nawet lepiej.

Katakuri's Logia-Like Effect

Katakuri zmienia kształt swojego ciała, by uniknąć uderzeń.

Dzięki swej niezwykłej Dominacji Koloru Obserwacji, Katakuri potrafi przewidzieć miejsca, w które uderzy wróg i zmienić kształt swojego ciała w taki sposób, by uniknąć wszelkich obrażeń. Musi być jednak spokojny podczas korzystania z tej zdolności, gdyż w przeciwnym wypadku jego ciało będzie podatne na Dominację, tak jak ciała innych władających.

Po przebudzeniu swojego diabelskiego owocu Katakuri potrafi zmieniać otoczenie w ciasto, przez co zwiększa się jego zasięg ataków i może bez problemu wciągać przeciwników w pułapki.

Techniki

Techniki po przebudzeniu

Niekanoniczne techniki

Niekanoniczne techniki po przebudzeniu

Ciekawostki

  • Cias-ciastowoc jest podobny do lep-lepkowocu, ponieważ oba owoce dają kontrolę nad lepką substancją, ma również ten sam słaby punkt co pias-piaskowoc.
  • Pierwotnie, w wydaniu Shonen Jumpa, owoc został zaklasyfikowany jako Logia, jednak gdy wyszedł tom, w którym moc owocu została po raz pierwszy pokazana, cias-ciastowoc został określony mianem "specjalnej Paramecii" (特殊な超人系 tokushu na Paramishia).
  • Nienazwany diabelski owoc Tamy także pozwala jej tworzyć ze swojego ciała kluski poprzez wyjęcie kawałka ciasta z policzka. Jest ono jednak wielkości małej kulki i nie ma zastosowania w walce. Może za to oswajać nim spotkane zwierzęta.

Nawigacja