FANDOM

Daidalos był kałamarnicą olbrzymią i bliskim przyjacielem Ikarosa Mucha.

Wygląd

Daidalos był małą jasnożółtą kałamarnicą z łuskami na głowie. W przeciwieństwie do większości kałamarnic, które mają dziesięć macek, Daidalos miał ich sześć. Ich spód był brązowy. Miał małe usta i czarno-żółte oczy.

Osobowość

Daidalos był najlepszym przyjacielem Ikarosa Mucha. Był ciekawski, co skłoniło go do obejrzenia słońca z mniejszej odległości. Nie wiadomo, czy nienawidził ludzi tak samo jak Ikaros.

Historia

Squid Youth

Daidalos i Ikaros uczą się nienawiści do ludzi.

Daidalos spędził dzieciństwo z Ikarosem Muchem i resztą oficerów nowej załogi ryboludzi.

Jakiś czas po tym, jak Fisher Tiger założył załogę Słonecznych, Daidalos podpłynął zbyt blisko słońca, przez co wysuszył się i zmarł. Trauma, którą jego śmierć zostawiła na Ikarosie, jest tak duża, że do dzisiaj jego najlepszy przyjaciel panikuje w obliczu ognia.

Ciekawostki

  • Historia Daidalosa nawiązuje do mitu o Dedalu i Ikarze, ojcu i synu, którzy próbowali latać na skrzydłach zrobionych z piór i wosku. Dedal ostrzegł Ikara, by ten nie latał zbyt wysoko, bo ciepło słońca roztopi wosk. Chłopiec jednak o tym zapomniał i poszybował w górę. Słońce roztopiło wosk spajający pióra, a Ikar wpadł do morza i się utopił. W przeciwieństwie jednak do mitu, w historii One Piece to Daidalos umarł.