FANDOM

Dominacja Koloru Uzbrojenia – forma Dominacji pozwalająca użytkownikowi użyć swojej woli do tworzenia, w skrócie, niewidzialnej zbroi dookoła ciała. Co ważne, dzięki tej formie Dominacji można zranić władających mocami diabelskich owoców typu Logia.

Opis

Luffy wzmacnia rękę Dominacją

Luffy wzmacnia swoją rękę Dominacją.

Po raz pierwszy Dominacji Koloru Uzbrojenia użył Garp, by uderzyć Luffy'ego w Water 7, ignorując moc jego diabelskiego owocu.

Później Sentoumaru użył jej podczas walki z Luffym na archipelagu Sabaody. Słomkowi, nie znając tej mocy, pomyśleli, że zjadł on diabelski owoc. Chwilę później, na tym samym archipelagu, Dominacji użył Rayleigh, by zranić Borsalino z mocą Logii.

Plemię Kuja używa wzmocnionych Dominacją strzał. Podczas wojny na Marineford okazało się, że moc ta jest dość powszechna wśród marynarzy i piratów.

W Nowym Świecie Dominacją posługuje się niemal każdy wojownik, gdy na Paradise wie o niej niewielu, a jeszcze mniej jej używa.

Użytkownicy

[v · e · ?]
Użytkownicy Dominacji Koloru Uzbrojenia
Monkey D. Garp Silvers Rayleigh Sentoumaru Marguerite Boa Marigold
Boa Sandersonia Kuzan Borsalino Sakazuki Marco
Jozu Boa Hancock Vista Edward Newgate (martwy) Shanks
Monkey D. Luffy Roronoa Zoro Vinsmoke Sanji Pekoms Trafalgar D. Water Law
Smoker Tashigi Vergo (martwy) Donquixote Doflamingo Chinjao
Sai Boo X Drake Jesus Burgess Sabo
Isshou Bellamy Pica Dracule Mihawk Kin'emon
Kurozumi Kanjuurou Charlotte Cracker Charlotte Counter Charlotte Cadenza Charlotte Katakuri
Jinbe Charlotte Linlin Draw Portgas D. Ace (martwy) Charlotte Raisin
Marshall D. Teach Tamago Rob Lucci Shimotsuki Ryuuma (martwy) Tsuru
Sengoku Stussy Hyougorou Diamante Trebol
Kaku Jabra Blueno Kumadori Fukurou
Kalifa Momonga Cavendish Bastille Edward Weevil
Psioburza Kotożmija Pedro (martwy) Kawamatsu Charlotte Perospero
Charlotte Smoothie Charlotte Daifuku Charlotte Oven Ulti Kouzuki Oden (martwy)
Gol D. Roger (martwy)
Niekanoniczni użytkownicy
Byrnndi World Shuuzo Alpacacino Zephyr (martwy) Koumei
Kung-fu dugioń Dice Prodi Charlotte Cabaletta Douglas Bullet
Batman Speed

Zastosowanie

Zaawansowane techniki

Uwolnienie mocy

Dzięki tej technice użytkownik może zaatakować cel, nie dotykając go. Wciąż trzeba jednak zbliżyć się do przeciwnika na co najmniej kilka centymetrów.

Luffy stwierdził, że po osiągnięciu tego poziomu będzie w stanie zranić niezniszczalnego Kaidou, któremu wzmocnione Dominacją ciosy Gear Third i Gear Fourth niewiele robiły.

Techniki tej można użyć w połączeniu z utwardzeniem. Uwolnienie mocy polega na przepływie Dominacji z ciała przez pięści, co pozwala na odbicie celu bez używania brutalnej siły lub w ogóle dotykania go. Gdy obaj przeciwnicy użyją uwolnienia mocy, będą ze sobą walczyć, nie dotykając się, co zaprezentowali Roger i Białobrody.

Według Hyougorou, aby uwolnić moc, należy pozwolić przepłynąć Dominacji z całego ciała do dłoni, jednak nie można jej do tego przymusić.

Jako pierwszy uwolnienie mocy zaprezentował Sentoumaru, odbijając ataki Luffy'ego bez dotykania. Później zrobiła to Marigold na Amazon Lily, a następnie Rayleigh na Rusukainie, gdy odbił atak słonia.

Zaawansowane techniki polegają na przepływie Dominacji przez ciało. Pozwala to na odbijanie ataków bez użycia siły, co pokazali Kuzan, Sakazuki, Borsalino, Sentoumaru, Hyougorou i Kawamatsu.

Zniszczenie od wewnątrz

Luffy's Advanced Busoshoku Haki

Luffy niszczy drzewo od wewnątrz.

Istnieje też potężniejsza wersja zaawansowanej formy Uzbrojenia polegająca na zniszczeniu celu od wewnątrz.

Tak jak uwolnienie mocy, może zostać użyta w połączeniu z utwardzeniem.

Technikę tę opanowali jedynie Rayleigh i Luffy, przy czym ten drugi początkowo użył jej nieświadomie. Obaj użyli ich do zniszczenia obroży, które po spełnieniu odpowiednich warunków wybuchały, zabijając noszącą je osobę. Później Luffy świadomie wytrenował tę zdolność.

Sprawa tłumaczenia

W polskiej wersji gry One Piece: Burning Blood, wydanej przez firmę Cenega, zdolność nosi nazwę Haki Uzbrojenia.

Linki zewnętrzne

Nawigacja