One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki

Dominacja koloru władcy – rzadka forma dominacji, która nie może zostać zdobyta, dzięki treningowi. Tylko jedna na kilka milionów osób może używać tej umiejętności.

Mówi się, że ten, kto posiada ten typ dominacji, godny jest tytułu króla.

Opis

Dominacja koloru władcy to rodzaj dominacji, który posiadają jedynie wybrańcy. Dominacji koloru władcy nie da się opanować ani wytrenować, trzeba się z nim urodzić. Pozwala na wpływanie na wolę walki innych, a także unieszkodliwić słabych przeciwników bez wykonywania jakichkolwiek czynności, jedynie siłą woli. Pierwszy raz pokazano tę moc, gdy Shanks uratował Luffy'ego przed śmiercią od miejscowego króla mórz. Niekontrolowana dominacja koloru władcy często uaktywnia się podczas traumatycznego przeżycia i chęci zapobiegnięcia jakiemuś nieszczęśliwemu wypadkowi, jak np. kiedy Luffy uratował Portgas D. Ace'a przed ścięciem na platformie podczas wojny na Marineford.

Luffy użył po raz pierwszy dominacji koloru władcy na Motoballo.

Używający dominacji koloru władcy

[v · e · ?]
Używający dominacji koloru władcy
Monkey D. Luffy Roronoa Zoro Yamato Boa Hancock Shanks
Charlotte Linlin Charlotte Katakuri Kaidou Sengoku Silvers Rayleigh
Chinjao Eustass Kid Donquixote Doflamingo Gol D. Roger (martwy) Edward Newgate (martwy)
Portgas D. Ace (martwy) Kouzuki Oden (martwy)
Niekanoniczni
Naguri Douglas Bullet

Inne informacje

Fala uderzeniowa, powstająca przy starciu używających dominacji koloru władcy.

Są dwa sposoby na użycie tego rodzaju dominacji. Pierwszy i najbardziej powszechny to błyskawiczne powalanie przeciwników o słabej sile woli na ziemię. Druga to nieustanne wypuszczanie z siebie fali uderzeniowej, która nie tylko powala słabszych wrogów, ale i wywiera nacisk na otoczenie, powodując fizyczne uszkodzenia. Lekkie uderzenie dominacji koloru władcy może być też użyte do oswojenia zwierząt.

Jest to dowód posiadania godności władcy. Trebol.

Według Trebola dominacja koloru władcy to dowód na posiadanie godności króla. Ten, kto ją posiada, jest wybrańcem niebios. Większość ludzi, którzy posiadają zdolność dominacji koloru władcy (prócz Eustass Kida i niekanonicznego Naguriego), posiada pozycję władcy lub zdobyła ogromny szacunek i tym samym znaczącą rolę:

Sprawa tłumaczenia

Słowo haō w haōshoku można przetłumaczyć na "króla", ale też na "zdobywcę", kogoś, kto rządzi z użyciem siły i podbija. Haki może oznaczać "dominację" lub "ambicję".

W polskiej wersji gry One Piece: Burning Blood, wydanej przez firmę Cenega, zdolność nosi nazwę Królewskie Haki.

Ciekawostki

  • Hancock, Big Mom i Yamato to jedyne znane kobiety, posiadające ten typ dominacji.
  • Ace, Luffy i Roger to jedyni znani posiadacze woli D., którzy posiadają ten typ dominacji.
  • Luffy, Zoro i Kid to jedyni członkowie najgorszego pokolenia, posiadający ten typ dominacji.
  • Luffy, Zoro i Yamato to jedyni członkowie załogi słomkowego kapelusza posiadający ten typ dominacji.
  • Technika o nazwie pusty świat Caesara Clowna została wzięta przez jednego z marynarzy z G-5 za dominację koloru władcy.
  • Jest to pierwszy pokazany kolor dominacji. Pojawił się na długo, nim dominacja została po raz pierwszy wspomniana.

Nawigacja

Advertisement