FANDOM

Duch-Duchowoc to diabelski owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na tworzenie duchów i sprawiający, że osoba ta staje się człowiekiem-duchem (霊体人間 Reitai Ningen). Został zjedzony przez Peronę.

Moc owocu została po raz pierwszy zaprezentowana przez jednego z duchów Perony, który szpiegował załogę Słomkowego Kapelusza. Niewiele później owoc został nazwany.

Etymologia

  • Horo to japońska wymowa angielskiego słowa hollow i nawiązuje do duchowych mocy władającego.

Mocne i słabe strony

Główna moc owocu pozwala na tworzenie duchów wpędzających w depresję, jednak nie działa ona na pesymistów np. Usoppa. Pozwala on też na tworzenie małych i dużych bomb-duchów a także na wyjmowanie duszy ze swojego ciała.

poza pesymistami których można ewentualnie wysadzić, owoc ten ma słabości każdego innego owocu.

Ciekawostki

  • Nazwa owocu przypomina unikalny śmiech Perony - hollohollohollo. Podobnie jest z Białobrodym (Wstrząs-Wstrząsowoc - gurararara) i Breedem (Zwierz-Zwierzakowoc - petotototo).
  • Po przeskoku Perona może używać niektórych mocy związanych poprzednio z opuszczaniem ciała (np. latanie) bez robienia tego. Może to znaczyć, że stała się silniejsza lub ulepszyła swoje władanie mocą owocu w ciągu dwóch lat.
  • Opuszczanie ciała pod postacią ducha jest podobne do Oż-Ożywowocu Brooka.

Nawigacja