FANDOM

Duch gór, znany także jako pan Góra (山さん Yama-san) – ogromny dzik żyjący trzydzieści lat temu w lasach Kraju Wano. Po tym, jak zaatakował Kwiecistą Stolicę, został przecięty na pół przez Kouzuki Odena, lecz udało mu się przeżyć.

Wygląd

Mountain God's Scar

Duch gór 11 lat po incydencie.

Duch gór to biały dzik o rozmiarach góry. Ma dwa wielkie kły i wiele innych ostrych zębów wystających z dolnej szczęki.

Po walce z Odenem ma ogromną bliznę ciągnącą się przez całe ciało.

Osobowość

Duch gór był bardzo opiekuńczy względem swojego dziecka, Górka (小山 Koyama). Gdy mu go odebrano, zaczął niszczyć wszystko, co napotkał na swej drodze.

Historia

41 lat temu trójka mężczyzn porwała warchlaka ducha gór, by go sprzedać. Ograbił ich Kin'emon, który zabrał im małego dzika i wziął go ze sobą do Kwiecistej Stolicy. Duch gór wściekł się i zaatakował miasto, gdzie pożarł mnóstwo ludzi, w tym Tsuru. Po usłyszeniu, że potwór zjadł jego przyjaciółkę, rozjuszony Kin'emon ruszył na ratunek, lecz jego ataki na nic się nie zdały. Kouzuki Oden wziął małego warchlaka, zwabił nim ducha gór, a następnie przeciął ogromnego dzika na pół, uwalniając ludzi znajdujących się w jego żołądku.

Umiejętności i moce

Dzięki rozmiarowi i sile, duch gór był w stanie zniszczyć jedną czwartą Kwiecistej Stolicy. Posiadał też bardzo dobry węch, który pozwolił mu wyczuć swoje dziecko z ogromnej odległości.

Według legend Wano, duch gór był wiecznym stworzeniem.

Nawigacja