FANDOM

Elbafu to królestwo zamieszkane przez olbrzymy. Z powodu swojej armii uważane jest za najsilniejszy kraj na świecie.

Dopłynięcie do tej wyspy jest marzeniem Usoppa.

Geografia

Najbardziej rzucającą się w oczy cechą krajobrazu są strzeliste góry i ogromne drzewo, które zdaje się rosnąć w centrum wyspy.

Wody wokół Elbafu uznawane są za szczególnie niebezpieczne. Żyją w nich ryby o rozmiarze statku i morsy.

Miejsca

Wioska Elbafu

Elbaf Village

Wioska Elbafu.

Wioska Elbafu to miejsce, w którym mieszkali Dorry, Brogy, Oimo, Kashi i Hajrudin. Ulokowana jest w lesie, w pobliżu Domu Owieczki. Wieś została spalona, gdy mała Charlotte Linlin wpadła w szał.

Po tym, jak dom owieczki został przeniesiony, mieszkańcy odbudowali straty, które spowodowała Linlin. Na obrzeżach wioski znajduje się cmentarz zmarłych olbrzymów, gdzie pochowano Jorula.

W wiosce panuje specyficzne prawo dotyczące sporów. Jeśli te nie mogą być rozwiązane w pokojowy sposób, strony muszą zdać się na boski osąd i walczyć ze sobą o to, kto ma rację. Tradycyjnym daniem wioski jest semla, którą je się podczas przesilenia zimowego.

Dom Owieczki

Elbaf Sheep's House

Pierwszy Dom Owieczki.

Dom Owieczki to sierociniec prowadzony przez Carmel. Mieszkała tu Charlotte Linlin po tym, jak porzucili ją rodzice. Znajduje się w pobliżu wioski i lasu.

Po wygnaniu Carmel i dzieci z Elbafu, zbudowano nowy dom owieczki na wyspie, która później stała się Whole Cake Island. Nie wiadomo, co stało się z pierwszym.

Zamek

Gdzieś na Elbafu znajduje się zamek, w którym urodził się książę Loki.

Mieszkańcy Elbafu

[v · e · ?]
Elbafu
Loki John Giant Oimo Kashi Stansen
Hajrudin Gerd Road Goldberg Dorry (dawniej)
Brogy (dawniej) Jarul Jorul (martwy) Raideen Eiri
?????? ?????? ?????? Blyue (niekanoniczny) Panz Fry (niekanoniczny)
Lily Enstomach (niekanoniczna)
Dom Owieczki (dawniej)
Carmel (martwa) Charlotte Linlin Pandora ?????? ??????
?????? ?????? ?????? ?????? ??????

Kultura i tradycje

Historia

Linlin Destroys Elbaf's Village

Linlin niszczy wioskę Elbafu.

Co najmniej pięć lat przed obecnymi wydarzeniami w serii, Loki - książę królestwa Elbafu - zobaczył i zakochał się od pierwszego wejrzenia w Loli, jednej z córek Big Mom. Gdyby małżeństwo doszło do skutku oznaczyłoby to sojusz między królestwem Elbafu a jednym z Czterech Imperatorów co zmieniłoby drastycznie równowagę sił w Nowym Świecie. Piraci Big Mom byli bardziej niż chętni w kwestii zawarcia tego małżeństwa ale Lola, niedoszła panna młoda, nie chciała z jakiegoś powodu być z Lokim i uciekła w morze razem ze swoją załogą. Big Mom chciała ukryć ucieczkę Loli i w jej miejsce podstawiła jej bliźniaczą siostrę - Charlotte Chiffon, ale olbrzymy z Elbafu odkryli oszustwo co doprowadziło do do takiego pogorszenia stosunków, że Big Mom musiała zupełnie zrezygnować z próby uczynienia jakichkolwiek prawdziwych olbrzymów swymi sojusznikami.

Igrzyska na Dressrosie

Hajrudin z nowego pokolenia olbrzymów Elbafu wziął udział w igrzyskach w koloseum Corrida, by walczyć o Płom-Płomieniowoc, twierdząc, że władający Diabelskim Owocem typu Logia będzie godny rządzenia wszystkimi olbrzymami.

Ciekawostki

  • Kultura Elbafu nawiązuje do kultury średniowiecznej Skandynawii i mitologii nordyckiej.
    • Władca tej krainy nazwany jest po nordyckim bogu, Lokim.
    • Społeczeństwo Elbafu jest raczej pokojowe, ale walkę uważa za honor i czci sławnych wojowników.
    • Większość mieszkańców przypomina stereotypowy wygląd wikingów.
    • Ogromne drzewo na Elbafu może być nawiązaniem do Yggdrasila.
    • W prawdziwym świecie semla była jadana podczas wielkiego postu.
  • Według Jaguar D. Saul istnieją olbrzymy, które nie pochodzą z Elbafu. Sam uważał wierzenia i zwyczaje mieszkańców tej wyspy za "barbarzyńskie".

Nawigacja