FANDOM

Eldoraggo to kapitan nienazwanej pirackiej załogi i główny antagonista pierwszego filmu One Piece.

Wygląd

Eldoraggo to dość wysoki, ciemnoskóry pirat. Jego kocia twarz w połączeniu z długimi, czerwonymi włosami sprawia, że przypomina lwa. Ogromne kły wystające z jego ust także mają wpływ na takie skojarzenie. Przez jego wielką miłość do złota  posiada złote paznokcie i złotą zbroję nałożoną na białą koszulę. Poniżej nosi fioletowe spodnie, obwiązane jasnozieloną szarfą. Jego plecy zdobi czarna peleryna (fioletowa po wewnętrznej stronie).

Galeria

Osobowość

El Drago's Love of Gold

Miłość do złota wykazywana przez Eldoraggo.

Eldoraggo jest bardzo chciwy i obsesyjnie kocha złoto; uwielbia je na tyle, że nosi złotą zbroję oraz posiada złote paznokcie. Jest na tyle szalony, że uznaje złoto za swojego przyjaciela oraz jest tak zaślepiony, że odrzuca inne skarby (niekiedy cenniejsze) takie jak kamienie szlachetne, diamenty, starożytne artefakty. Ponadto obojętny jest mu los załogantów - gdy o mało nie trafił ich swoim laserem, stwierdził że byli w niewłaściwym miejscu.

Umiejętności i moce

Bronie

El Drago's Claws

Złote i ostre pazury Eldoraggo.

Ponieważ Eldoraggo kocha złoto, jego arsenał wykonany jest ze złotego stopu. Lecz jest to dla niego zgubne w wielu przypadkach, gdyż złota zbroja nie jest na tyle silna, by powstrzymać ataki Luffy'ego. Jednak jego jego podwładni są innego zdania i uważają zbroję za coś wytrzymałego nie do przebicia. Eldoraggo nosi ostre paznokcie wykonane z twardego złota, które pozwalają mu przebić swoich przeciwników. Pazury są na tyle ostre, że mogą przebić kamień.

Diabelski Owoc

Główny artykuł: Głos-Głosowoc
Goe Goe no Mi Infobox

Laser wystrzelony z ust Eldoraggo.

Eldoraggo zjadł Diabelski Owoc typu Paramecia, który pozwala mu na wytworzenie fali dźwiękowej, która może spowodować wybuchy, zniszczenia wtedy kiedy krzyczy. Z wyglądu moc przypomina wiązkę laserową. Może on kontrolować jej natężenie. Słabością tej mocy jest fakt, że laser można odbić.

Historia

Eldoraggo przybył na wyspę na której Woonan ukrył swój skarb w celu odnalezienia go i przywłaszczenia go sobie. Skarb ten uważa za swoją własną wartość. Pirat ten porwał Tobio, a potem został pokonany przez Luffy'ego.

Ciekawostki

  • Imię Eldoraggo prawdopodobnie jest odniesieniem do angielskiego korsarza Francis Drake. Korsarz przez Hiszpanów był znany jako El Drago (El Drago w starym Hiszpańskim było rozumiane jako Smok).
  • Jego nazwa jest podobna do nazwy legendarnego miasta z Ameryki Południowej zwanego El Dorado co ciekawe miasto według legend jest ze złota może być to odniesienie do tego, że Eldoraggo kocha złoto.
  • Eldoraggo jest podobny do Auric Goldfingera, jednego z głównych wrogów Jamesa Bonda. Zarówno ma miłość i pasję do złota jak Eldoraggo oraz nosi ubrania i inne przedmioty z niego wykonane.

Nawigacja