FANDOM

Epoida[1] jest niesławnym piratem z Nowego Świata, który sprzymierzył się z Białobrodym.

Wygląd

Epoida jest ogromnym pulchnym mężczyzną o długich kręconych pomarańczowych włosach, sięgających do pasa i zasłaniającymi oczy podobnie do wyglądu Sadi. Ma również okrągły nos, podobny do nosa Buggy'ego, jednak nieco mniejszy i jasno różowy. Jego ramiona są stosunkowo długie i cienkie w porównaniu do reszty ciała. Nosi biały kapelusz z rondem, oraz pasiastą koszulę z lekko udekorowanym kołnierzykiem przypominającą drobną biżuterię.

Galeria

Osobowość

Epoida wydaje się być odważnym piratem, który nie traci pewności siebie nawet w najtrudniejszych sytuacjach, uśmiechając się wyzywająco, podczas walki pewnie prze do przodu.

Fabuła

Wojna na Marineford

W przeszłości Epoida był zdolny sprzymierzyć się z załogą Białobrodego. Widzimy go po raz pierwszy w towarzystwie swojej załogi, gdzie razem z flotą czterdziestu dwóch niesławnych załóg pirackich sprzymierzonych z załogą Białobrodego atakują Marineford, aby przerwać ceremonię egzekucji Portgas D. Ace'a. Jest zaskoczony kiedy Sengoku ujawnia, że Monkey D. Luffy jest synem lidera Rewolucjonistów Monkey D. Dragona. Nieco później Epoida wraz z częścią piratów zostaje zaatakowany przez oddział Pacifistów.

Gdy mur oblężenia zostaje podniesiony, a lód zniszczony przez magmę admirała Sakazukiego, Epoida wraz z innymi dowódcami dociera na pokład ukrytego statku Białobrodego i z małą pomocą Oarsa Jr. dostają się ponownie na pole bitwy. Później wspierają Monkey D. Luffy'ego z rozkazu Białobrodego, a młodemu chłopakowi udaje się uwolnić Ace'a.

Niestety ich radość była krótka, bowiem Sakazuki celowo prowokuje Ace'a i odbiera mu życie. Od tego momentu priorytetem Epoidy i sojuszników staje się ochrona życia Luffy'ego. Po przybyciu Shanksa i wezwaniu do zawieszenia broni. Epoida w żałobie, wraz z pozostałymi piratami wycofuje się.

Po wojnie

Epoida razem ze swoją załogą uczestniczy w ceremonii pogrzebowej Ace'a i Białobrodego w nieokreślonym miejscu w Nowym Świecie.

Umiejętności i moce

Epoidzie udaje się zdobyć pewną niesławną reputacje w Nowym Świecie, dodatkowo sprzymierzając się z załogą Białobrodego. Jako kapitan posiada pewien autorytet wśród własnej załogi.

Diabelski Owoc

Główny artykuł: Zoan Gąsienicy
Epoida Caterpillar

Epoida zmienia się w gąsienicę.

Epoida może zmienić się w sporą gąsięnicę. Prawdopodobnie jest to efekt działania Diabelskiego Owocu typu Zoan. W tej formie zachowuje swoją ludzką głowę oraz ręce, jednak reszta ciała zmienia się bardziej w formę gąsienicy. Dodatkowo jego ramiona stają się nieco większe i bardziej masywne.

Bronie

Był pokazany, jak władał dwustronną włócznią, prawdopodobnie jest biegły w jej użyciu. Na statku Białobrodego miał ze sobą dwa miecze, które wyglądały jak z jego pirackiej bandery.

Główne walki

Ciekaowstki

Epoida's Ship

Piracki okręt Epoidy.

  • Statek Epoidy był pokazany wśród innych statków piratów z Nowego Świata sprzymierzonych z Białobrodym. Jest to ogromny, uzbrojony okręt z figurą gąsienicy na dziobie. Bandera piratów jest reprezentowana na największych żaglach: zielony i jasno niebiesko-szara gąsienica z głową czaszki i parę skrzyżowanych mieczy za nim.

Przypisy

  1. One Piece Green: Secret Pieces strona 337, Imię Epoidy

Nawigacja