FANDOM

Gear Fourth – technika Luffy'ego pokazana po raz pierwszy w walce przeciwko Donquixote Doflamingo. Została wypracowana przez Luffy'ego podczas treningu na wyspie Rusukaina.

Opis

Kinniku Fusen

Luffy pompuje swoje mięśnie.

Luffy uaktywnia tę technikę, gryząc się w przedramię nasycone wcześniej Dominacją Uzbrojenia. Działanie jest podobne jak w przypadku Gear Third, lecz nie kości tylko mięśnie użytkownika zostają napompowane powietrzem w skutek czego ciało jest znacznie większe niż normalnie. Przy wykorzystaniu tej techniki użytkownik staje się mniej więcej dwukrotnie większy, a kończyny zostają nasycone Dominacją Uzbrojenia. Niewątpliwą zaletą tej techniki jest fakt, że Luffy może poruszać się w powietrzu ze sporą szybkością, dzięki czemu może walczyć na równi przeciwko Doflamingo.

Gear Fourth Bounciness

Wzmocniona Dominacją noga Doflamingo odbija się od Luffy'ego.

Sam Królewski Wojownik Mórz przyznaje, że Luffy jest zdecydowanie silniejszy niż w swoich pozostałych trybach. Słabością techniki jest fakt, że Luffy nie może w tym trybie normalnie chodzić.

Formy

Boundman

Luffy Activates Gear Fourth

Pierwsza forma Luffy'ego w Gear Fourth nazwana została Boundman (弾む男 (バウンドマン) Baundoman, dosłowne znaczenie: "Odbijający Człowiek"). Proporcje Luffy'ego stają się karykaturalne. Jego ciało jest dużo większe, a ręce, klatka piersiowa i nogi pokryte są Dominacją Uzbrojenia. Jest efekt uboczny, nie jest w stanie ustać na ziemi, gdyż nieustannie się od niej odbija. Forma ta została wypracowana podczas walk z wieloma silnymi i wielkimi zwierzętami na wyspie Rusukaina.

Galeria

Tankman

Podczas walki z Charlotte Crackerem, Luffy zaprezentował drugą formę Gear Fourth: Tankman (タンクマン Tankuman).

Dzięki zwiększonemu metabolizmowi, który powoduje Gear Fourth Luffy'ego, Słomkowy jest w stanie szybko wyjść z formy Tankmana. Pokazano to, gdy Luffy spalił ogromną ilość herbatników, które zjadł podczas walki z Crackerem.

Obecnie zwykła forma Tankmana pozostaje nieznana. Jedyny moment, w którym Luffy użył tej przemiany to walka z herbatnikami Crackera, gdy Luffy przyjął "pełną wersję".

Snakeman

Snakeman

Gear Fourth: Snakeman.

Podczas walki z Charlotte Katakurim, Luffy zaprezentował trzecią formę Gear Fourth: Snakeman (蛇男 (スネイクマン) Suneikuman, dosłowne znaczenie: "człowiek-wąż"). W przeciwieństwie do innych form Gear Fourth, Luffy nie zmienia za bardzo swojego kształtu. Jedynie jego przedramiona i nogi stają się większe, a reszta ciała nie ulega zbytniej zmianie. Dominacja nie pokrywa jego ramion i klatki piersiowej. Jego włosy przybierają kształt płomieni i sterczą do góry. Zamiast pary, Luffy produkuje gazową substancję, wyglądającą jak mieszanka pary i ognia. Gaz ten oplata jego ramiona jak w innych formach. Jego pięści nabierają kształtu charakterystycznego dla lamparciej pięści, ciosu Kung Fu.

Snakeman Manga Color Scheme

Schemat kolorów Snakemana w mandze.

Dzięki tej formie Luffy zyskuje ogromną szybkość i może zmieniać kierunek swoich ataków, dzięki technice Pyton. Forma Snakeman pozwala na ciągłe zwiększanie prędkości ataku, przez co jego techniki są niemal niemożliwe do uniknięcia. Może dzięki temu zaatakować każdy obszar ciała przeciwnika. Forma ta przeznaczona jest do walki ze zwinnymi przeciwnikami i wymaga świetnego opanowania Dominacji Obserwacji, dzięki której Luffy może markować ciosy.

Forma ta sprawia też, że Luffy potrafi skakać na ogromne wysokości. Nie wiadomo jednak, czy jego skoki są silniejsze niż w formie Boundmana.

Z powodu braku amortyzującego powietrza w ciele, wytrzymałość Luffy'ego w tej formie jest dużo niższa niż w przypadku Boundmana lub Tankmana. Cios Katakuriego spowodował takie same obrażenia, jakie przyjąłby w swojej normalnej formie i nie zostały one odbite tak jak w przypadku Boundmana. Ataki obuchowe także się od niego nie odbijają.

Kingman

W filmie One Piece: Stampede zaprezentowano nową formę Gear Fourth o nazwie Kingman (キングマン Kinguman). Luffy użył jej w walce z Bulletem.

Techniki

Boundman

Niekanoniczne

Snakeman

Kingman

Techniki sytuacyjne

Tankman: Napchana wersja

Gear Fourth Tankman

Gear Fourth: Tankman: Napchana wersja.

Słabości

Słabością Gear Fourth jest to, że forma posiada limit czasowy. Po osiągnięciu limitu użytkownik jest wyczerpany i nie jest w stanie używać swojej Dominacji przez dziesięć minut co czyni go podatnym na ataki wrogów. Ze względu na specyficzną budowę ciała Gear Fourth normalny bieg i chód są niemożliwe. Z tego też powodu użytkownik musi odbijać się od podłoża niczym balon lub też kopać powietrze stosując technikę podobną do Księżycowego Kroku.

Ciekawostki

  • Ten tryb przypomina nieco formę Nightmare Luffy z Thriller Bark.
  • Jest to jedyny bieg posiadający kilka form.
  • Nazwa pochodzi od angielskich słów gear i fourth, które oznaczają kolejno "bieg" i "czwarty".

Ankieta

Która forma Gear Fourth jest przez ciebie najbardziej lubiana?
 
20
 
4
 
93

Ankieta stworzona dnia maj 23, 2018, o godzinie 19:56.
Oddanych głosów: 117

Nawigacja